چه روش‏هایی برای بولد نوشتن در تلگرام وجود دارد؟

شما می‌توانید فرمت پیام‌هایی را که در تلگرام ارسال می‌کنید تغییر دهید. هم هنگام چت با یک فرد و هم هنگام چت  در یک گروه می‌توانید چندین روش را برای بولد نوشتن در تلگرام استفاده کنید: 1) استفاده از منوی برنامه، 2) استفاده از نماد کدی برای اضافه کردن قبل و بعد از هر کلمه 3) استفاده از ربات‌هایی برای اصلاح فرمت. می‌توانید حروف بولد را در تمام ورژن‏های تلگرام از جمله نسخه کامپیوتر، وب و تلفن همراه مورد استفاده قرار دهید. همراه چیکاو باشید.

بعضی اوقات ممکن است لازم باشد یک پیام یا یک کلمه را هنگام ارسال در تلگرام، بولد کنید تا از اهمیت بیشتری برخوردار شود یا نسبت به بقیه متن بیشتر برجسته شود. در این حالت، مشابه نحوه کار در وب سایت‌ها یا اسناد و مشاغل مختلف می‌توانید از بولد کردن متن در تلگرام استفاده کنید. شما می‌توانید بولد نوشتن در تلگرام را برای یک کلمه، یک عبارت یا یک حرف انجام دهید. انجام این کار فقط چند ثانیه طول خواهد کشید.

در این مقاله روش‏های مختلفی برای بولد نوشتن در تلگرام ارائه شده است که در همه دستگاه‌ها قابل استفاده هستند

  • از طریق یک ربات در تلگرام
  • استفاده از منوی موجود در برنامه تلگرام
  • استفاده از یک کد در قبل یا بعد از پیام

هر یک از این روش‏ها مزایا و معایب مختص به خود را دارند. در این مقاله ما توضیح خواهیم داد که چگونه از این سه روش برای بولد نوشتن در تلگرام استفاده کنید و از هر یک از این گزینه ها در چه زمان‌هایی استفاده کنید.

روش‏های بولد نوشتن در تلگرام

در این بخش از مقاله به بررسی سه روش بولد نوشتن در تلگرام خواهیم پرداخت:

  • بولد نوشتن در تلگرام از طریق ربات @bold

با استفاده از رباتBold @ ، قبل از ارسال پیام خود می‌توانید آن را به صورت خودکار بولد و پر رنگ کنید. این روش یکی از دستوراتی است که تلگرام برای سهولت دسترسی به بولد نوشتن در کمترین زمان ارائه داده است. اگر این دستور را درست قبل از آنچه می‌خواهید بنویسید، اجرا کنید، قادر خواهید بود که کل پیام را با حروف پر رنگ و بولد بنویسید.

کافی است@bold را در باکس نوشتن پیام تلگرام تایپ کنید و سپس پیامی را که می‌خواهید ارسال کنید بنویسید. با این کار به صورت خودکار پیام با حروف درشت نوشته می‌شود و می‌توانید آن را برای شخص مورد نظر خود ارسال کنید. پس از ارسال پیام خواهید دید، بر روی پیامی که ارسال کرده اید، لیبل ” viabold ” نوشته شده است.

بولد نوشتن در تلگرام از طریق ربات @bold - چیکاو

البته این روش اشکالاتی هم دارد: با این روش بولد نوشتن در تلگرام، شما قادر به ویرایش پیام ارسال شده نخواهید بود؛ زیرا توسط شما ارسال نشده است بلکه از طریق ربات موجود در برنامه ارسال شده است. مشکل دیگر این است که شما قادر به ارسال پیام با یک کلمه پررنگ نخواهید. در واقع کل پیام شما بولد نوشته می‏شود؛ یعنی شما باید دستور @ bold را در ابتدای متن ارسال شده قرار دهید اما نمی‌توانید آن را در وسط متن قرار دهید تا فقط یک کلمه از عبارت مورد نظر شما به طور بولد ارسال شود همانطور که در واتس اپ امکانپذیر است. این ویژگی شما را برای برجسته کردن یک کلمه در متن محدود می‏کند.

  • بولد نوشتن در تلگرام از طریق کد

بهترین راه حل برای مشکل قبلی این است که  از کدی مشابه در واتس اپ استفاده می‌کنید؛ یعنی می‌توانید از یک سری نمادها قبل یا بعد از عبارت یا کلمه ای استفاده کنید تا عبارت یا کلمه خود را به صورت بولد بنویسید.

برای انجام این کار، لازم است پیام مورد نظر خود برای گروه یا فردی که می‌خواهید در تلگرام ارسال کنید، بنویسید. عبارت یا کلمه مورد نظر خود را انتخاب کرده و در ابتدا و انتهای آن دو ستاره بنویسید. می‌توانید هر تعداد کلمه را در همان پاراگراف علامت‌گذاری کنید. فقط قبل و بعد از آنچه را که می‌خواهید بولد کنید، دو ستاره را قرار دهید؛  به طور مثال ** بولد**.

بولد نوشتن در تلگرام از طریق کد - چیکاو

  • بولد نوشتن در تلگرام از طریق منو

یکی دیگر از راه‌های مفید برای انتخاب متنی که می‌خواهید به صورت پررنگ و بولد ارسال کنید و مشکل ربات @bold  یعنی بولد کردن کل پیام را ندارد،  استفاده از منوی تلگرام  است. استفاده از این منو دقیقاً مشابه روشی است که ما در سایر برنامه های پیام‌رسان استفاده می‌کنیم. پیام کامل را در باکس تایپ کردن “پیام” تلگرام بنویسید. هنگامی که جملات را نوشتید، فقط باید کلمه مورد نظر را لمس کنید و اگر می‌خواهید چندین کلمه یا عبارت را انتخاب کنید، نشانگر را بکشید.

پس از انتخاب متن، کلمه و حرف مورد نظر،  یک منوی بازشو با چند گزینه را مشاهده خواهید کرد: برای دسترسی به گزینه های بیشتر، سه نقطه کنار آن را انتخاب کنید. سه نقطه را که در سمت راست مشاهده خواهید کرد لمس کنید و یک کشوی جدید باز می‌شود که در آن هر یک از قالب‏ها را می‌توانید انتخاب کنید.

اولین گزینه که به شما امکان بولد نوشتن در تلگرام را می‏دهد یعنی (bold) را انتخاب کنید. کلمه به طور خودکار در این قالب قرار خواهد گرفت و شما می‌توانید هر چند بار که می‌خواهید در همان پیام این فرآیند را تکرار کنید و کلمات جداگانه را از همان پاراگراف انتخاب کنید.

بولد کردن در تلگرام تنها قالبی نیست که می‌توانید در منو به آن دسترسی پیدا کنید. فراتر از حروف برجسته در تلگرام، می‌توانید هر پیام را به صورت ایتالیک، نیم فاصله دار، زیرخط دار یا خط زده بنویسید. در قسمت آخر، با استفاده از منوی تلگرام، می‌توانید قالب مورد نظر خود را به طور مناسب در هر زمان انتخاب کنید. برای انجام این کار می‌توانید از کدهای مشخصی نیز استفاده کنید که مثلاً  متفاوت از ستاره‌های بولد کردن هستند.

به عنوان مثال بعضی از این کدها به شرح زیر هستند:

  • برای نوشتن متن حروف به صورت ایتالیک باید از ” __ ” قبل و بعد از پیام استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید از نیم فاصله بین کلمات استفاده کنید، از “`قبل و بعد از کلمه یا عبارت استفاده کنید.

آشنایی با چند قابلیت جالب و کاربردی تلگرام

  • قابلیت اول

یکی از امکانات بسیار خوب این پیام رسان امکان استفاده از آن به وسیله مرورگر و بدون نصب است. نسخه وب تلگرام با سرعت بالا و امنیت خوب بر روی کامپیوتر و لپ تاپ قابل اجرا می باشد. برای آشنایی با این قابلیت به مقاله “آموزش تلگرام وب” مراجعه کنید.

  • قابلیت دوم

یکی از علت های مهم محبوبیت بسیار زیاد این مسنجر، استیکر های متنوع و جذاب آن می باشد. وجود همین استیکر های متحرک و چند بعدی رابط کاربری شیرین و دلچسبی را برای کاربران ایجاد می کند. اگر شما هم دوست دارید استیکر های متحرک تلگرام بسازید و این استیکر های اختصاصی را منتشر کنید شما را دعوت می کنیم تا مقاله ” آموزش ساخت استیکر متحرک تلگرام” را مطالعه کنید.

  • قابلیت سوم

پلتفرم تلگرام یکی از امن ترین و سریع ترین پیام رسان های موجود می باشد. همین ویژگی ها باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است. در این مسنجر محتوا در فرمت های مختلف از جمله فیلمو ویدئو قابل انتشار است. به همین دلیل در این بخش از مقاله یک پیشنهاد عالی برای شما داریم. برای اینکه سرعت دانلود ویدئو های تلگرام خود را افزایش دهید به شما پیشنهاد می کنیم که مقاله “آموزش افزایش سرعت دانلود ویدئو در تلگرام” را ببینید.

امیدوار هستیم با روش‏های ارائه شده در این مقاله فرمت متن خود را در پیام‏های تلگرام تغییر دهید و همچنین به آسانی بولد نوشتن در تلگرام را اجرا کنید.

سوالات متداول

چگونه می توان به ربات بولد نوشتن در تلگرام دسترسی پیدا کرد؟

عبارت ”bold@” برای یک نفر ارسال کرده و روی عبارت کلیک کنید. بدین صورت ربات بولد نوشتن تلگرام برای شما فعال شود.

3/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.