آموزش تلگرام وب و هر آنچه که باید بدانید

تلگرام یک پیام رسان محبوب است که کاربران زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند. این پیام رسان برای ارسال هر نوع از اطلاعات از یک پیام کوتاه متنی تا فیلم‌ و تصاویر متنوع مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما با تلگرام می‌توانید با دیگر افراد در هر نقطه‌ای از جهان که قرار دارند، ارتباط برقرار نمایید. فقط کافیست که طرف مقابل شما نیز به تلگرام دسترسی داشته باشد تا یک ارتباط راحت و سریع داشته باشید.

دسترسی و استفاده از تلگرام به دو شکل امکان پذیر است؛ یا از طریق نصب اپلیکیشن تلگرام در گوشی‌های موبایل و یا از طریق تلگرام وب. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که تلگرام چه می کند، ویژگی های اصلی آن چیست و چرا ممکن است استفاده ازآن را در نظر بگیرید. همچنین در مورد تلگرام وب، تلگرام وب طلايي و نحوه استفاده آن نیز، اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد. همراه چیکاو باشید.

تلگرام چیست؟

تلگرام فضای ذخیره سازی نامحدود را فراهم می کند. یعنی همه پیام های متنی، پرونده ها و اسناد رسانه ای تصاویر در ابر آنها ذخیره می شود. بدون از دست دادن داده ها، می توانید چندین بار از هر تعداد دستگاه به طور همزمان از سیستم خارج شوید و وارد سیستم شوید، دیگر نیازی به نگرانی در مورد تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی ندارید. می توانید جلسات فعال را مشاهده کنید و ببینید اکنون در کدام دستگاه ها وارد سیستم شده اید. بدین ترتیب می توانید هر فایلی را در هر زمان و هر مکان دانلود کنید.

مهمترین نکته در مورد تلگرام امنیت آن است. تلگرام تمام فعالیت های خود از جمله گپ ها، گروه ها و رسانه ها رمزگذاری می‌کند، به این معنی که حتی اگر رهگیری شوند، بدون رمزگشایی ابتدا قابل مشاهده نخواهند بود. اما با این حال، برخی از کارشناسان امنیتی در مورد امنیت تلگرام شک کرده اند.

از تلگرام می توان در تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و رایانه های رومیزی استفاده کرد. برنامه تلگرام برای Android ، iOS ، Windows Phone ، Windows NT ، macOS و Linux در دسترس است. از این رو تلگرام تحت وب با نام‌های تلگرام وب اندرويد، تلگرام وب دسکتاپ، تلگرام وب كروم شناخته می‌شود.

تلگرام چیست؟ - چیکاو

تلگرام وب چيست؟

Telegram یک برنامه کاربردی مفید است که برای ارتباطات آنلاین سریع و آسان ساخته شده است. در حال حاضر، این نرم افزار توسط محبوب ترین سیستم عامل ها پشتیبانی می شود و می تواند بدون زحمت روی دستگاه های تلفن همراه و دسک تاپ نصب شود. علاوه بر این، می توانید از نسخه وب تلگرام بدون نیاز به نصب برنامه در همه دستگاه های خود استفاده کنید.

تلگرام وب این امکان را ایجاد می‌کند که به راحتی و سادگی از طریق مرورگر وارد اکانت و یا حساب کاربری تلگرام خود شوید. برای استفاده از تلگرام web همچنین می‌توانید یک اکانت بسازید. تکنولوژی به کار رفته در تلگرام تحت وب، بر مبنای تکنولوژی کلاینتی و محیط ابری است. رمزگذاری تلگرام web بر بر مبنای Tls  است، بدین جهت از امنیت کمتری نسبت به نسخه اصلی تلگرام برخوردار است.

وب تلگرام از نظر موضوع امنیت و حفظ حریم شخصی، کمی ضعیف عمل می‌کند و ممکن است در صورت هک شدن مرورگر، اطلاعات مبادله شده در تلگرامتان مورد تهدید قرار گیرد.

تلگرام وب چيست؟ - چیکاو

چرا مردم از تلگرام به صورت آنلاین استفاده می کنند؟

استفاده از برنامه بصورت آنلاین بدین معناست که می توانید از امکانات تلگرام بدون بارگیری و نصب در تلفن هوشمند یا رایانه خود بهره مند شوید. برای باز کردن نسخه وب پیام رسان، مرورگر تنها چیزی است که به آن نیاز خواهید داشت. (در صورت تمایل از Google Chrome ، Mozilla Firefox ، Opera ، Safari یا هر گزینه دیگر استفاده کنید)

در این موارد می توانید از برنامه وب استفاده کنید:

تلگرام web در چه مواقعی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ چه دلایلی کاربران را به استفاده از تلگرام وب مشتاق می‌کند؟ در پاسخ به این سوال‌ها می‌توان موارد زیر را اشاره کرد. موارد بیان شده از جمله مهم‌ترین دلایلی است موجب می‌شود شما و یا هر کاربر دیگری از تلگرام وب استفاده کند.

دستگاه شما از تلگرام پشتیبانی نمی کند، بنابراین نسخه web تنها راه استفاده از این پیام رسان در ابزار شما است.

شما نمی خواهید برنامه را روی تلفن هوشمند یا رایانه خود نصب کنید، اما می خواهید از این برنامه همچنان استفاده کنید.

در گوشی و یا کامپیوتر خود فضای خالی ندارید و نمی توانید برنامه تلگرام را روی دستگاه خود نصب کنید، اما هنوز هم می خواهید با استفاده از این پیام رسان محبوب ارتباط برقرار کنید.

تلگرام web كجاست و چگونه می توان از آن استفاده کرد؟

تلگرام وب نصب ساده‌ای دارد.برای باز کردن نسخه وبسایت تلگرام در مرورگر، به آدرس https://web.telegram.org/ بروید. در مرحله اول باید شماره تلفن همراه خود را وارد کنید تا وارد حساب خود شوید.

با کلیک بر روی بله تأیید می‌کنید که شماره صحیحی را وارد کرده اید.

پس از آن، به طور خودکار کد را در تلفن همراه خود دریافت خواهید کرد. کد را در قسمت مورد نیاز وارد کنید.

پس از وارد کردن کد صحیح، به طور خودکار به نسخه آنلاین پیام رسان خود هدایت می شوید. به نظر می رسد تقریباً مشابه نسخه موبایل یا دسکتاپ شماست. همه مخاطبین، گروه ها و چت‌های شما در دسترس هستند. به راحتی قابل استفاده است و می‌توانید از آن برای ارسال پیام و برقراری ارتباط با مخاطبین استفاده کنید.

همچنین می توانید فایل ها را با استفاده از نسخه آنلاین تلگرام ارسال کنید. برای این منظور، بر روی نماد پوشه کلیک کنید.

برای ارسال پرونده های رسانه ای، مثل عکس و فیلم، نماد دوربین را انتخاب کنید.

استیکرهای مورد علاقه شما نیز موجود است! برای ارسال استیکر، نماد لبخند را انتخاب کنید و روی گزینه ای که می خواهید ارسال کنید، کلیک نمایید.

برای مدیریت حساب های خود، روی نماد حلقه در سمت راست قسمت پیام رسانی کلیک کنید.

در منوی باز شده فرصتی برای روشن یا خاموش کردن اعلان ها، ویرایش نام کاربر، پاک کردن تاریخچه، حذف مکالمات، حذف یا مسدود کردن مخاطب خواهید داشت.

برای ایجاد یک گروه جدید، نماد منوی اصلی را در بالای برنامه انتخاب کنید. سپس بر روی New Group کلیک کرده و کاربران مورد نیاز را برای شروع ارتباطات خود اضافه کنید.

ناگفته نماند، نوار جستجو در نسخه web تلگرام نیز وجود دارد. بنابراین، می توانید به دنبال گروه ها و کانال های جدید باشید تا تجربه کاربری خود را حتی بهتر کنید.

تلگرام وب كجاست - چیکاو

علاوه بر تلگرام چه پیام رسان های دیگری از نسخه وب پشتیبانی می کنند؟

اگر این سوال برای شما پیش آمده است این بخش از مقاله را مطالعه کنید. علاوه بر این مسنجر دو پیام رسان محبوب دیگر یعنی واتساپ و اینستاگرام نیز دارای نسخه وب می باشند. برای دسترسی به نسخه وب اینستاگرام به مقاله “آموزش اینستاگرام وب و هر آنچه که حتما باید بدانید!” و برای استفاده از نسخه وب واتسپ به مقاله “واتساپ وب چیست؟ آموزش نحوه استفاده از واتساپ وب سر بزنید.

تلگرام وب و چند نکته مهم

اگر شما هم از جمله کاربرانی هستید که در خصوص تلگرام وب سوالات زیادی در ذهنتان وجود دارد ما در این قسمت پاسخ تمامی این سوالات و موارد مهم مرتبط با تلگرام وب را در قالب چند نکته برای شما بیان کرده‌ایم.

  • تلگرام وب مانند نسخه نصبی و اپلیکیشنی آن، بروزرسانی نمی‌شود. توجه تلگرام بیشتر بر روی نسخه نصبی آن است و بیشتر بروزرسانی‌ها و تغییرات را بر روی اپلیکیشن آن اعمال می‌کند. تلگرام وب بیشتر به عنوان یک ابزار کمک کننده و برای مواقع اضطراری به کار می‌رود.
  • وقتی از  طریق تلگرام وب فایلی را دانلود می‌کنید آن فایل دانلود شده فقط در مرورگر شما قابل دسترس است نه در خود گوشی.
  • انواع استیکرهای زیبا و جذاب در تلگرام وب قابل دسترس و استفاده است. شما می‌توانید استیکرهای مختلف را برای دوستان خود از طریق تلگرام تحت وب ارسال کنید، اما امکان دانلود و یا ارسال استیکرهای متحرک در وب تلگرام وجود ندارد. تلگرام web از استیکرهای متحرک پشتیبانی نمی‌کند. استیکرهای متحرک به دلیل حجم بالایی که دارند،می‌توانند تلگرام تحت وب را سنگین کنند. مهم ترین دلیل در نظر نگرفتن استیکرهای متحرک برای تلگرام وب همین امر می باشد.

شما می توانید برای آموزش ساخت استیکر های جذابی تلگرام به مقاله “آموزش کامل ساخت استیکر تلگرام” مراجعه کرده و استیکر های مورد علاقه خود را درست کنید.

  • همان طور که می‌دانید بازی‌های ارائه شده برای تلگرام نصبی، بر روی نسخه وب آن نیز قابل اجراست.
  • از نظر فیلتر بودن هیچ تفاوتی بین تلگرام نصبی و تلگرام web وجود ندارد. تلگرام از جمله پیام‌رسان هایی است که در کشور ما به طور کامل فیلتر است. برای استفاده از تلگرام در حالت وب و یا نصبی باید از فیلتر شکن استفاده کنید. در این ارتباط چیزی به نام تلگرام وب ضد فيلتر وجود ندارد. اما می‌توان با استفاده از تلگرام وب پروكسي، بدون نیاز به فیلتر شکن به تلگرام دسترسی داشت. پروکسی در تلگرام وب نیز مانند پروکسی نسخه‌های نصبی است و به راحتی قابل استفاده است.
  • تلگرام نصبی از امنیت بیشتری برخوردار است. اما در نسخه وب تلگرام، حفظ اطلاعات و حریم شخصی کاربر به صورت کامل انجام نمی‌شود. در تلگرام تحت وب می‌توان به راحتی از صفحه چت اسکرین گرفت. در حالی که در نسخه نصبی انجام این کار را می‌توان مسدود کرد.
  • با استفاده از تلگرام web شما نمی‌دانید که طرف مقابل شما از چه نوع مرورگری استفاده می‌کند. از ایمن بودن مرورگر وی اطلاع و آگاهی ندارید. نصبvpn ها بر روی مرورگر نیز می‌تواند امنیت تلگرام وب را به خطر اندازد.

تلگرام وب و چند نکته مهم - چیکاو

تلگرام web در موارد زیادی می‌تواند ضروری باشد و امکان دسترسی راحت و سریع به اکانت تلگرامتان را برای شما فراهم کند. اما با این حال بهتر است تا جایی که می‌توانید از همان نسخه نصبی تلگرام استفاده کنید. نسخه وب تلگرام، خیلی مورد توجه گروه و شرکت تلگرام نیست و مانند نسخه نصبی آن بروزرسانی نمی‎شود. عدم بروزرسانی تلگرام تحت وب و امنیت پایین آن دو دلیل مهمی است که بسیاری از افراد را از استفاده آن منصرف می‌کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

26 نظرات
  1. مروتی می گوید

    تلگرام وب که عالیه اما سرعت ویندوز من خیلی کم شده

    1. چیکاو می گوید
  2. دال می گوید

    امنیت تلگرام وب چگونه است؟

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      همانطور که در مقاله گفته شد، نسخه وب تلگرام دارای امنیت مناسبی می باشد.

    2. تارا می گوید

      من استفاده می کنم خیلیم خوبه

  3. بیضاوی می گوید

    اگر کسی اکانت تلگرام منو بلاک کنه از طریق تلگرام وب می تونم بهش پیام بدم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز به دلیل اینکه اکانت تلگرام شما بلاک شده و با هر دستگاهی که وارد اکانت خود شوید فرقی ندارد.

  4. مهدی می گوید

    ببخشید من گوشیم حافظه نداره میخوام از تلگرام وب استفاده کنم اما به گروه ها و کانال های تلگرامم نیاز دارم. چکار کنم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      تمام گروه ها و کانال هایی که داخل تلگرام دارید در تلگرام وب نمایش داده می شود.

    2. نفیسه می گوید

      خب با تلگرام وب وارد اکانتتون بشین.

  5. سجادیان می گوید

    سلام
    داخل تلگرام وب گروه ها و مخاطبينم در دسترس هستن؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      تمام اطلاعات شما در نسخه تلگرام روی گوشی در تلگرام وب نمایش داده می شود.

  6. یاسی می گوید

    منکه انقدر از تلگرام وب خوشم اومده که با نسخه اندروید دیگه نمیتوتم کار کنم

  7. هنرمند می گوید

    خوب و کاربردی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم.

  8. مهینه مهراور می گوید

    دوستان چنل ورزشی و آشپزی تلگرام چی سراغ دارین؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای آشنایی با بهترین کانال های ورزشی و آشپزی تلگرام به مقاله زیر مراجعه کنید.
      بهترین کانال های تلگرام

  9. Sorena می گوید

    چت هایی که داخل تلگرام اندروید هست داخل تلگرام وب همون اکانت نشان داده می شود؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز.

  10. Zare می گوید

    گوشی من حافظه نداره از تلگرام وب استفاده میکنم عالیه عالییی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      تلگرام وب برای گوشی هایی که فضای خالی ندارند یکی از بهترین انتخاب ها هست .

  11. مرادیان می گوید

    میشه آموزش اینستاگرام وب رو هم بگذارید. سپاس

    1. چیکاو می گوید
  12. علی پور می گوید

    اگر من داخل تلگرام وب یک فایل رو دانلود کنم اون فایل داخل لپ تاپ ذخیره میشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر تنها در حافظه مرورگر شما قابل دسترس می باشد .

    2. کیکاووس می گوید

      نه ولی داخل واتساپ وب ذخیره میشه