دو سازمان غیر دولتی هلند علیه فیسبوک شکایت کردند

براساس تازه ترین اخبار، شکایت ۲ سازمان غیر دولتی هلند علیه فیسبوک به ثبت رسیده است. شکایت های انجام شده در زمینه اطلاع رسانی ناکافی این شبکه اجتماعی دربار شیوه استفاده از داده های کاربران می باشد. همراه چیکاو باشید. 

به نقل از تک کرانچ، دادگاهی در آمستردام مجوز شکایت حقوقی علیه فیسبوک در هلند را صادر کرده است. علی رغم اینکه فیسبوک خواهان رد شکایت این دو سازمان شده است اما، بنیاد حفاظت از حریم خصوصی اطلاعات و سازمان Consumentenbond(یک گروه حمایت از حقوق مصرف کننده) در هلند به نمایندگی از کاربران علیه فیسبوک شکایت کرده و مدعی است که این شبکه اجتماعی قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را نقض کرده است.

با توجه به اینکه این شبکه اجتماعی اعلام نکرده است که به چه صورت از اطلاعات کاربران استفاده می کند، بنابراین نقض قانون بوده و از نظر قانونی اجازه فراوری داده ها را ندارد. 

سخنگوی شبکه اجتماعی فیس‌بوک اعلام کرده است که در حال بررسی تصمیم دادگاه است و معتقد است که این کسب و کار ها بر اساس قوانین تایید شده در ایرلند کنترل می شوند بنابراین دادگاه آمستردام صلاحیت قضائی قضاوت درباره این نوع کسب و کار ها را در اروپا ندارد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.