معرفی چند ابزار و نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10

برای اینکه از صفحه کامپیوتر خود عکس بگیرید 10 نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 وجود دارد که کار با آن‏ها آسان است. برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10، می‌توانید از دکمه PrtScn در صفحه کلید یا ابزارهایی  مانند Snip & Sketch استفاده کنید. برنامه‌های دیگری هم وجود دارند که می‏توانید آن‏ها را دانلود کنید.

گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 - چیکاو

اگر می‌خواهید با نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 آشنا شوید، باید بدانید روش‏های مختلفی وجود دارد که می‏توانید هم کل صفحه را ذخیره کنید، هم بخشی از آن ذخیره کنید. ما در ادامه مقاله متداول‌ترین روش‌ها و نرم‌افزارها را برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 جمع آوری کرده ایم.

 

 چند ابزار و نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 وجود دارد؟

10 ابزار و نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 وجود دارد که می‏توانید به راحتی از صفحه ویندوز 10 عکس بگیرید.

  • Print screen

ساده ترین راه برای عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر ویندوز 10، کلید Print Screen (PrtScn) است. برای گرفتن عکس کل صفحه خود، کافی است PrtScn را در سمت راست بالای صفحه کلید فشار دهید.

عکس صفحه در Clipboard شما ذخیره می‌شود. برای ذخیره فایل، می‏توانید عکس صفحه را در هر برنامه ای که به شما امکان می‌دهد تصاویر را وارد کنید مانند Microsoft Word یا Paint ، جایگذاری کنید. با قرار دادن عکس در برنامه ای مانند Paint می‏توانید آن را ذخیره و ویرایش کنید.

  • windows+ print screen

برای گرفتن عکس از ویندوز 10 و ذخیره خودکار فایل، کلید Windows + PrtScn را فشار دهید.صفحه شما کم نور می‌شود و یک screenshotاز کل صفحه شما در پوشه Pictures> Screenshots ذخیره می‌شود. شما می‌توانید با فشار دادن کلید Windows همراه با Print Screen عکس‌های صفحه را به طور خودکار ذخیره کنید.

 

  • Alt + screenshot

برای گرفتن عکس از پنجره فعالی که روی آن کار می‌کنید و کپی کردن آن در کلیپ بورد، Alt + PrtScn را فشار دهید. برای ذخیره، باید آن را در برنامه دیگری جایگذاری کنید.

گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 - چیکاو

  • ابزار Snip & Sketch

اگر می‌خواهید عکس‌های صفحه خود را شخصی سازی کنید، حاشیه نویسی کنید یا به اشتراک بگذارید، Snip & Sketch بهترین روش برای عکس گرفتن از صفحه ویندوز است.

برای فعال کردن Snip & Sketch، از کلیدهای میانبر Windows Key + Shift + S استفاده کنید. صفحه شما کم نور می‌شود و یک منوی کوچک در بالای صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود، به شما این امکان را می‌دهد که یک عکس full screen، مستطیلی (rectangular) و یا free-form از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 خود داشته باشید.برای گرفتن عکس full screen، مستطیلی (rectangular) و یا free-form روی منو کلیک کنید. با استفاده از این گزینه های Snip & Skitch، می‌توانید نحوه عکس گرفتن از صفحه را انتخاب کنید:

در حالت Function Rectangular یک اندازه برای عکس مستطیلی خود انتخاب کنید. در گزینه free-form با استفاده از مکان نما می‏توانید یک اندازه برای عکس از صفحه ویندوز 10 در نظر بگیرید. در گزینه Window یک پنجره خاص را برای عکس گرفتن انتخاب کنید. با گزینه full screen می‏توانید یک عکس تمام صفحه را از کل صفحه خود بگیرید.

پس از گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10، عکس در کلیپ بورد شما ذخیره می‌شود و یک نوتیفیکیشن پیش نمایش در گوشه پایین سمت راست صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود. بر روی نوتیفیکیشن پیش نمایش کلیک کنید تا برنامه Snip & Sketch باز شود و قبل از ذخیره یا به اشتراک گذاری، تصویر صفحه را با ابزارهای طراحی موجود ویرایش کنید.

  • ابزار snipping

اگرچه Snip & Sketch سرانجام جایگزین ابزار Snipping در ویندوز خواهد شد، اما هنوز هم می‌توان از این ابزار قدیمی برای گرفتن عکس صفحه در ویندوز 10، 8، 7 و ویستا استفاده کرد.  برای شروع استفاده از ابزار Snipping، باید آن را از طریق نوار جستجو پیدا کنید. از دکمه “mode” برای سفارشی کردن عکس صفحه خود استفاده کنید و سپس روی دکمه “new” کلیک کنید تا از صفحه نمایش شما عکس گرفته شود. می‌توانید عکس صفحه خود را با ابزار Snipping سفارشی کنید.

همچنین می‌توانید از طریق منوی کشویی “delay” عکس گرفتن را حداکثر پنج ثانیه با تأخیر انجام دهید. بعد از گرفتن عکس از صفحه، پنجره جدیدی باز می‌شود، جایی که می‌توانید آن را حاشیه نویسی کنید، ذخیره کنید یا با Microsoft Outlook به اشتراک بگذارید.

  • Game Bar

Game Bar یک ابزار است که می‌توانید در اکثر برنامه ها و بازی‌های Windows 10 برای گرفتن عکس از صفحه و ضبط ویدیو استفاده کنید. برای باز کردن Game Bar، کلیدهای Windows + G را فشار دهید.

نکته: اگر Game Bar باز نشد، از فعال بودن آن اطمینان حاصل کنید. برای فعال کردن Game Bar، Game Bar settings” ” را جستجو کنید و در منو، “”record game clips, screen shots, and broadcast using Game Bar را انتخاب کنید.

برای عکس گرفتن از تمام صفحه، روی آیکون دوربین کلیک کنید. با فشار دادن دکمه record، می‌توانید یک کلیپ ویدیویی ضبط کنید، با کلیک کردن روی آیکون میکروفون، صدا هم با آن ضبط می‏شود. شما می‌توانید با Game Bar در ویندوز 10 عکس‌ها یا ویدئوهایی از صفحه ضبط کنید.

عکس‌های صفحه و کلیپ‌های ویدیویی ضبط شده توسط Game Bar با فرمت PNG در پوشه Videos> Captures ذخیره می‌شوند. با کلیک روی “show all captures” در زیر دکمه‌های گرفتن عکس و ویدئو، می‌توانید آن را از طریق Game Bar پیدا کنید.

  • power+ volume up

گزینه دیگری که به عنوان نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 در دستگاه Microsoft  Surface وجود دارد،  فشار هم‌زمان کلیدهای Power + Volume Up است. صفحه نمایش تاریک می‌شود و عکس صفحه شما در پوشه Pictures> Screenshots ذخیره می‌شود. برای گرفتن عکس از صفحه Surface 3 یا بالاتر، باید دکمه Windows Logo + Volume Down را فشار دهید.

برنامه‏هایی که توسط شرکت‏های نرم افزاری برای گرفتن عکس از صفحه ویندوز استفاده می‏شوند، ابزارهایی آسان برای گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 هستند. تمام ابزارهای قبلی جزء ابزارهای داخلی ویندوز 10 برای عکس گرفتن از صفحه کامپیوتر بودند.چندین نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 توسط سایر شرکت‏ها ارائه شده است که در ادامه برخی از متداول‌ترین از آن‏ها را به شما معرفی می‏کنیم.

  • Snagit

یک نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 است که به شما امکان می‌دهد GIF های متحرک بسازید و عکس‌ها را به صورت تمام صفحه و سایر حالت‌ها ذخیره کنید. این نسخه رایگان نیست؛ اما یک دوره 30 روزه رایگان را ارائه می‏دهد.

  • Lightshot

یک نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 رایگان است که برای به اشتراک گذاری سریع عکس‏ها در شبکه‏های اجتماعی طراحی شده است. هنگام بارگیری و نصب Lightshot بر روی ویندوز 10، این ابزار جایگزین عملکرد Print Screen می‌شود و امکانات ویرایشی بیشتری دارد.

  • Greenshot

Greenshot مورد دیگری است که به عنوان نرم افزار گرفتن عکس از صفحه کامپیوتر ویندوز 10 شناخته شده است و می‏توانید به صورت رایگان از آن استفاده کنید. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد عکس‌های صفحه را ویرایش و شخصی سازی کنید. همچنین گزینه ای برای ثبت عکس، برای پیمایش کامل در یک صفحه وب وجود دارد.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. hakami می گوید

    عالی بود ممنون

  2. هادی می گوید

    لطفا نرم افزار ادیت عکس و فیلم روی کامپیوتر معرفی کنید اگر تجربه استفاده دارید

    1. چیکاو می گوید
  3. R.V می گوید

    ببخشید چحوری میشه عکسی که از صفحه لپ تاپ اسکیرین گرفتم رو به پی دی اف تبدیل کنم؟

    1. چیکاو می گوید