آموزش شبکه اجتماعی کلاب هوس؛ کلاب هوس را بشناسید

کلاب هوس نوع جدیدی از شبکه اجتماعی می باشد که مبتنی بر گپ و گفت و گوی صوتی است. نقطه اوج سر و صدا های اخیر پیرامون این شبکه مدیون حضور ایلان ماسک، زاکربرگ، بیل گیتس و مدیران متعدد دیگر اتاق های گفتگو در این شبکه می باشد. و این اشخاص با حضور خود در روم ها یا اتاق های گفت و گو عملا به کاربران شبکه های اجتماعی نشان دادند که یک شبکه اجتماعی جدی و قوی پا به عرصه گذاشته است. همراه چیکاو باشید.

این شبکه به مردم این امکان را می دهد که در همه جا صحبت و داستان گویی کنند و از این طریق به آنها کمک می کند تا دوستی های خود را تعمیق ببخشند، ایده های خود را توسعه دهند و با افراد جدید در سراسر جهان آشنا شوند.

بستر اصلی ارتباط افراد در این شبکه اجتماعی صوتی همانطور که از نامش پیداست به صورت صوتی می باشد. برگزاری رویداد های مختلف و مدیریت اجتماعات در قالب اتاق های مختلف از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه بین کاربران می باشد.

این شبکه اجتماعی صوتی از سال 2020 در نسخه بتا شروع به فعالیت کرد و استفاده افراد مشهور از این برنامه باعث محبوبیت آن بین عموم مردم شد، ارزش کنونی این برنامه حدود صد میلیون دلار می باشد.

افراد در این پلتفرم به صورت زنده با یکدیگر صحبت کرده و نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک می گذارند. البته توجه داشته باشید که در این شبکه تنها می توان از صوت برای برقراری ارتباط با سایر کاربران استفاده نمود و گفت و گو ها در آن ضبط نمی شوند و همه چیز در این برنامه برخلاف پادکست در لحظه اتفاق می افتد. کاربران این شبکه می توانند اتاق های مختلفی را به دلخواه خود ایجاد و در آن به گفت و گو بپردازند.

اتاق ها در این شبکه توسط مدیران، مدیریت می شوند و مدیر است که در هر اتاق به کاربران اجازه صحبت می دهد و بدین ترتیب می توان کنفرانس های مجازی پیرامون هر بحث آموزشی و کاربردی مختلف را شکل داد.

این نرم افزار در حال حاضر برای آیفون طراحی شده و روی آی پد نیز کار می کند؛ اما توجه داشته باشید که این اپلیکیشن با آی پد او اس منطبق نمی باشد.

نحوه استفاده از کلاب هوس

استفاده از این برنامه بسیار ساده می باشد؛ اما در حال حاضر برای استفاده از این نرم افزار دو راه وجود دارد که عبارتند از:

1_ دریافت دعوتنامه از طرف شخص دیگری که از این نرم افزار استفاده می کند.

2_ رزرو نام خود در لیست انتظار با شماره همراه، این گزینه ساده ترین راه برای دریافت دعوتنامه است. پس از ثبت نام در این لیست دوستان فرد که عضو کلاب هوس هستند و شماره او را دارند، وضعیت لیست انتظار فرد را دیده و می توانند اجازه ورود به این برنامه را به فرد بدهند.

زمانی که اجازه به فرد داده شد از او خواسته می شود که نمایه خود را در کلاب هوس ایجاد کنند.

نکاتی که باید هنگام ایجاد نمایه رعایت شوند، عبارتند از:

1_ بارگذاری یک عکس نمایه واضح.

2_ با اینکه محدودیتی در نگارش بیوگرافی وجود ندارد اما توصیه می شود که با نوشتن یک بیوگرافی کوتاه علاقه و ارزش خود را به سرعت به کاربران معرفی کنید و از نوشتن بند های طولانی بپرهیزید.

نکته قابل توجه در این برنامه این است که افراد می توانند از شکلک های ایموجی برای نوشتن بیوگرافی خود استفاده کنند؛ زیرا کلاب هاوس بر خلاف سایر شبکه های اجتماعی به کاربران اجازه می دهد تا از طریق شکلک جستجو کنند.

کلاب هوس - چیکاو

3_ وارد کردن کلمات کلیدی به صورت استراتژیک برای دسترسی آسان تر افراد به شما، توجه داشته باشید که نباید در این کار زیاده روی کنید.

4_ برای ارتباط راحت تر اشخاص با شما حساب Instagram و یا Twitter خود را در بخش بیوگرافی خود لینک دهید. مطمئن شوید که لینک های شما به یاد ماندنی باشند زیرا امکان کلیک، کپی و یا جای گذاری برای کاربران وجود ندارند.

تنها کاری که پس از دریافت دعوتنامه و ایجاد نمایه، باید انجام شود عضو شدن در اتاق ها و یا ایجاد روم جدید با میزبانی خود فرد می باشد. در این نرم افزار مانند سایر شبکه های اجتماعی، مواردی به افراد در بخش Feed نمایش داده می شود که با استفاده از آن می توانند بخش های مورد علاقه خود و یا مرتبط با حرفه و تخصص خود را پیدا و Follow کنند.

اتاق ها

در نرم افزار کلاب هوس به سه صورت می توان با مخاطبان و دوستان خود در تماس بود که عبارتند از:

1_ اتاق خصوصی: ساخت اتاق خصوصی دو نفره که بسیار شبیه تماس صوتی در سایر شبکه های اجتماعی به عنوان مثال: واتس اپ می باشد.

2_ Social Room: ساخت اتاق هایی با تعداد بیشتری از افراد و ایجاد امکان اضافه شدن سایر اشخاص.

3_ Open Room: ساختن این اتاق از جذاب ترین و اصلی ترین ویژگی های کلاب هوس می باشد و افراد می توانند با سختن اتاق های عمومی زنده درباره موضوعات مختلف گفت و گو کنند. امکان ورود به این اتاق برای هر کسی وجود دارد و اشخاص با میل خود می توانند وارد اتاق شما شده و در صحبت و بحث ها مشارکت نمایند.

عکسی از صفحه شبکه اجتماعی کلاب هوس - چیکاو

نسخه اندروید کلاب هوس

مسئولان کلاب هوس اعلام کرده اند که در حال کار روی نسخه اندرویدی این اپلیکیشن می باشند؛ اما به نظر می رسد که برنامه نویسان برای انتشار این نسخه عجله ای ندارند و از دلایل اصلی این نظریه می توان به بیشتر بودن تعداد کاربران اندرویدی از تعداد کاربران آی او اس در دنیا اشاره کرد؛ زیرا حضور اندرویدی ها در این شبکه می تواند سرور های آن را زیر فشار تقاضا خرد کند.

اما دلیل اصلی دیگری که در اتاق های گفتگو توسط خود بنیانگذاران این شبکه به آن اشاره شده، جوان و تازه کار بودن تیم شرکت، توسعه نسخه آی او اس و استفاده از زیرساخت های فنی آمازون به منظور عرضه سرویس به صورت سریع و قابل دسترس، است. با توجه به این شنیده ها احتمال می رود که بنیانگذاران این شرکت، این مقدار استقبال و تقاضا برای نسخه اندرویدی این برنامه را پیش بینی نمی کردند.

گفته می شود که یک برنامه نویس اندروید برای توسعه نسخه اندرویدی این برنامه توسط شرکت استخدام شده است، پس به احتمال زیاد به زودی شاهد نسخه اندرویدی نرم افزار کلاب هوس خواهیم بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 نظرات
  1. رها می گوید

    پس کی نسخه اندروید کلاب هاوس میادش

    1. مسعودد می گوید

      همچنین جذابم نیست
      انگار رادیو ?

      1. غلامی می گوید

        اتفاقا خیلی بهتره
        مردم دارایی شون رو به رخ نمی کشن
        کلاب هاوس عالیه

    2. Jana می گوید

      حالا ما که iOS داریم هم زیاو از این برنامه لذت نبردیم

      1. Ypnjhg می گوید

        منکه خیلی کلاب هاوس رو دوست دارم