پکن، پیام رسان رمزنگاری شده سیگنال را در چین مسدود کرد

پکن در جدیدترین اقدام خود، پیام رسان رمزنگاری شده سیگنال را در چین مسدود کرد. به نظر می رسد که پکن قصد دارد تا این پلتفرم رسانه اجتماعی را مسدود کند. همراه چیکاو باشید.

کاربران چینی که از پیام رسان سیگنال استفاده می کنند، از روز دوشنبه به بعد، برای استفاده از این برنامه بدون VPN با مشکل مواجه شده اند. تا قبل از روز دوشنبه، کاربران چینی برای استفاده از سرویس پیام رسان سیگنال به VPN نیاز نداشتند.

تا کنون مشخص نشده است که ممنوعیت استفاده از این برنامه در چین دائمی است یا موقتی. به دلیل اینکه، پیش تر نیز رگولاتور های چینی به صورت آزمایشی کنترل روی یک سرویس را شدیدتر می کنند تا در صورت نیاز بتوانند بعدا آن سرویس را  مسدود کنند. در حال حاضر، اداره ی فضای سایبری چین در این بار صحبتی نکرده است.

پیام رسان سیگنال، پیش از این نیز در فروشگاه های اندرویدی چین که در آن دسترسی به خدمات گوگل برای کاربران تقریبا قطع می باشد، از دسترس خارج شده بود.

این اپلیکیشن در گروه های مختلفی از محبوبیت خاصی برخوردار بود؛ به عنوان مثال، خبرنگاران و فعالان در زمینه خبر که قصد دارند با کمترین ریسک ممکن پیام ارسال کنند تا ردگیری پیام های خود را به حداقل برسانند، از علاقه مندان به این برنامه می باشند. سیگنال در چین نیز بین گروه مسلمانان اویغور طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. بعد از اینکه در ششم ژانویه قرار بود اطلاعات حساب کاربری واتساپ با فیسبوک به اشتراک گذاشته شود، بین کاربران محبوب تر شد و دانلود این اپلیکیشن پیام رسان افزایش پیدا کرد.   آمار منتشر شده از شرکت سنسور تاور، میزان دانلود برنامه سیگنال را از برنامه های اپ استور اپل و گوگل پلی، در چین مشخص می کند. به نقل از این شرکت، پیام رسان سیگنال تاکنون بیش از 510 هزار بار برای سیستم عامل ios و 100 میلیون بار برای سیستم عامل اندروید در اپ استور اپل و گوگل پلی دانلود شده است.

پیام رسان اصلی که در چین استفاده می شود، اپلیکیشن وی چت از شرکت تنسنت می باشد. وی چت علاوه بر پیام رسانی امکاناتی متنوعی را در اختیار کاربران قرار می دهد. به عنوان مثال، وی چت امکان پرداخت پول را برای کاربران فراهم می کند. هم اکنون وی چت حدود یک میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان را به خود جذب کرده است.

به نقل از بلومبرگ، بحث آزاد در زمینه موضوعات حساس در چین به عنوان خط قرمز به حساب می آید و هدف سانسور قرار می گیرد. به عنوان مثال زمانی که در ماه فوریه، اپلیکیشن چت صوتی کلاوب هاوس امکان بحث سیاسی را برای کاربران خود فراهم کرد، این پلتفرم در چین مسدود شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.