استفاده از خودرو های تسلا در مناطق نظامی چین ممنوع شد

روز به روز شاهد پیشرفت فناوری ها و هوشمند شدن هر چه بیشتره دنیای اطرافمان هستیم. خودرو های تسلا نیز که به سمت خودران شدن پیش می روند و روز به روز شاهد پیشرفته شدن فناوری آن ها هستیم، حال در مناطق نظامی چین استفاده از آنها ممنوع شده است. اما علت آن چیست. همراه چیکاو باشید.

مطمئنا شما در مورد خودرو های تسلا نیز شنیده اید که به فناوری راننده خودکار مجهز است. بخش اصلی این فناوری شامل دوربین های متعددی است که در اطراف خودرو نصب شده است. حال ارتش چین به دلیل دوربین های متعدد و امکان سئو استفاده از این دوربین ها، از ورود خودرو های تسلا به تاسیسات و مناطق نظامی ممنوع کرده است. گرچه خودرو های تسلا در چین فروش بالایی دارند اما ارتش چین به دلیل خطر امنیتی، استفاده از آن ها را محدود کرده و رانندگان مجبورند این ماشین را خارج از مناطق نظامی پارک کنند.

به گفته وال استریت ژورنال، استفاده از خودرو های تسلا برای کارمندان ارتش و شرکت های مرتبط دولتی توسط چین محدود شده است. همچنین بایستی استفاده از این خودرو ها در مناطق مسکونی افراد مهم، کنار بگذارند.

تسلا تا کنون به صورت رسمی در رابطه با ویژگی های ضبط فیلم خودروهایش و ادعاهای استفاده به عنوان ابزار جاسوسی اظهار نظر نکرده است اما ایلان ماسک در یک مجمع مجازی این ادعا ها را رد کرد.

هنوز مشخص نیست که این ادعا ها درست است یا خیر اما ممکن است چین بهانه جاسوسی خودرو های تسلا را به دلیل تحریم های آمریکا علیه شرکت های چینی، ساخته باشد. نظر شما در این باره چیست؟ آیا ممکن است در آینده این ادعا ها به اقداماتی از طرف دولت چین و آمریکا منجر شود؟

منبع engadget
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.