اپل با 23 درصد سهم بازار به برند پیشرو گوشی های هوشمند در چین تبدیل می شود

اپل که سال خوبی را با عرضه مدل های سری آیفون 13 در بازار پشت سر گذاشت، اکنون به عنوان برند برتر گوشی های هوشمند در بازار چین برای سه ماهه چهارم سال 2021 ظاهر شده است. بر اساس گزارش شرکت تحقیقات بازار  Counterpoint Research  اپل در سه ماهه چهارم سال 2021 سهم بازار بی سابقه ای در چین داشت که حدود 23 درصد از کل بازار گوشی های هوشمند را پوشش می داد. همراه چیکاو باشید.

این نشان دهنده رشد فروش سالانه 32 درصدی گوشی های هوشمند این غول فناوری مستقر در ایالات متحده در بازار گستره و بسیار بزرگ چین است. این گزارش می‌گوید که استراتژی قیمت‌گذاری اپل به عملکرد فروش بیشتر و بهتر این غول دنیای فناوری در بازار چین کمک شایانی کرده است، به خصوص که این وضعیت، همراه با خروج هواوی از بخش پریمیوم و گوشی های هوشمند پرچمدار حتی در کشور مادری خود باعث شد تا اپل بتواند با استراتژی و همچنین سیاست های درستی که در پیش گرفت بیش از شرکت ها و برندهای دیگر، نظر هواداران و کاربران گوشی های هوشمند هواوی در چین را به سوی محصولات خود جلب کند.

این وقایع باعث شد تا فضای بسیار مناسبی برای جولان محصولات اپل و به خصوص گوشی های هوشمند این برند در چین مهیا شود و سهم بسیار خوبی از این بازار را به فروش و عرضه محصولات خود اختصاص دهد. پس از اپل، ویوو که خود متعلق به چین است، موفق شده است تا با به دست آوردن 19 درصد سهم بازار گوشی های هوشمند در سرزمین مادری، چین به رتبه دوم صعود کرد و در مقام دوم و پس از اپل جا خوش کند.

این موفقیت برای این شرکت می تواند توفیق بسیار بزرگی باشد که باعث شود تا در بازارهای جهانی نیز کاربران گوشی های هوشمند نیم نگاهی نیز به گوشی های این برند بیندازند و فروش محصولات این شرکت نیز افزایش یابد و نام این برند لااقل در بسیاری از بازارهای جهانی نیز بر سر زبان ها بیفتد و نگاه کاربران نسبت به محصولات این شرکت تغییر کند و حتی افزایش فروش را در پی داشته باشد.

رتبه سوم فروش گوشی های هوشمند را در چین برند اوپو به خود اختصاص داده است که موفق شده تا سهم 17 درصدی بازار را تصاحب کند که برای این برند یک پیروزی بسیار بزرگ به شمار می رود، هرچند که با تمام این اوصاف، هر دو برند ویوو و اوپو شاهد کاهش 6 درصدی فروش نسبت به سال قبل بوده اند.

آنر نیز تقلای مضاعفی را سرلوحه کار خویش قرار داده است تا بتواند به سرعت جایگاه از دست رفته خود را در بازار چین از رقبا پس بگیرد و میزان فروش گذشته و همچنین اعتبار و اعتماد از دست رفته ی خود را بار دیگر به چنگ آورده و به قول معروف آب رفته را تا حدودی به جوی بازگرداند. این برند تا حد بسیار خوب و قابل قبولی در این زمینه موفق شده است که خوب عمل کند و دستاوردهای بزرگی را به چنگ آورد. آنر حتی در حال حاضر موفق شده تا گام بسیار بزرگی را حداقل در سرزمین خود یعنی چین بردارد و اکنون به رتبه چهارمین برند بزرگ گوشی های هوشمند دست یابد و 15 درصد سهم بازار را در اختیار بگیرد.

 این شرکت همچنین شاهد رشد چشمگیر ۵۰ درصدی سالانه بوده است. شیائومی، هواوی و ریلمی نیز در این میان چندان بیکار ننشسته اند و نهایت تلاش خود را به کار برده اند تا بتواند به جایگاهی که خود را شایسته آن می دانند دست یابند و اکنون به ترتیب با 13 درصد، 7 درصد و 3 درصد سهم بازار در جایگاه های پنجم، ششم و هفتم قرار دارند.

نکته جالب در این میان این مورد است که سایر برندهای فعال در بازار گوشی های همراه که شاید بیش از ده ها برند و شرکت را شامل می شوند، تنها ۴ درصد باقی مانده از سهم این بازار بسیار گسترده و پرجمعیت چین را تشکیل می دهند. در حالی که برندهایی مانند اپل، آنر و ریلمی در سه ماهه چهارم 2021 شاهد رشد بودند، بازار کلی گوشی های هوشمند چینی شاهد کاهش 9 درصدی فروش گوشی های هوشمند را تجربه کرده است. با این حال، برای کل سال 2021، می توان گفت که برند ویوو با 22 درصد سهم بازار به عنوان برند پیشرو ظاهر شد و پس از آن نیز برندهای اوپو، اپل، شیائومی، آنر، هواوی و ریلمی قرار گرفتند.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.