پرواز قیمت بیت کوین تا مرز 61 هزار دلار

روز گذشته قیمت بیت کوین از مرز 60 هزار دلار عبور کرد و امروز با تثبیت قیمت خود در کانال 61 هزار دلار رکورد جدیدی را ثبت کرده است. این وضعیت به نفع ماینرهای ارزهای دیجیتال و به ضرر گیمرها است. هر چه قیمت بیت کوین بالاتر برود تقاضا برای کارت های گرافیک بیشتر خواهد شد. در نتیجه کارت های گرافیک کمیاب و گران تر خواهند شد. همراه چیکاو باشید.

ماینرها، به نوبه خود، از مزارع و فناوری های خنک کننده کاملاً متفاوتی برای شتاب دهنده های سه بعدی خود استفاده می کنند. در حال حاضر از خنک کننده مایع و خنک کننده روغنی نیز استفاده می شود. علاوه بر بیت کوین، قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز به سرعت در حال رشد هستند. اتریم تقریباً به 2000 دلار رسیده است و Binance Coin ممکن است به زودی به مرز 300 دلار برسد.

ارزش بازار بیت کوین بیش از 1 تریلیون دلار است: آیا این یک بازی است؟

پس از اینکه تسلا 1.5 میلیارد دلار در بیت کوین سرمایه گذاری کرد، قیمت بیت کوین از 38903 دلار به قیمت 55000 دلار در 19 فوریه (یکم اسفند) رسیده است. جالب‌تر اینکه ارزش بازار برای اولین بار از 1 تریلیون دلار فراتر رفته است.

گزارشات CoinGecko حاکی از آنست که در حال حاضر 18.53 میلیون بیت کوین در سطح جهان منتشر شده و این تعداد در سال 2040 به مرز 21 میلیون خواهد رسید.

CNBC به نقل از Jim Reid، استراتژیست دویچه بانک، اشاره کرد که با ورود شرکت ها یا موسسات به بازار بیت کوین، مقیاس بیت کوین به اندازه کافی بزرگ هست تا تقاضای خود را تأمین کند.

حداقل 9 شرکت در سراسر جهان از بیت کوین به عنوان دارایی خود استفاده کرده اند. علاوه بر تسلا، پلتفرم MicroStrategy با 71079 بیت کوین، بانک Galaxy Digital Holdings با 16402 بیت کوین، Grayscale Investments با 656166 بیت کوین، CoinShares  با 69730 بیت کوین، شرکت سرمایه گذاری Ruffer با 45000 بیت کوین و 3iQ  با 22590 بیت کوین از جمله این شرکت ها هستند.

علاوه بر صنایع نوظهور یا بانک های سرمایه گذاری، موسسات مالی دیگری به فرآیند پشتیبانی از بیت کوین پیوسته اند. بانک نیویورک ملون (تاسیس شده در سال 1784) در اواسط فوریه اعلام کرد خدمات مالی به ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین ارائه می دهد. تسلا در آینده قصد دارد به مشتریان اجازه دهد اتومبیل های خود را با بیت کوین خریداری کنند.

اگرچه هنوز بسیاری از سازمان ها و نهادهای مالی نسبت به ارزهای دیجیتال تردید دارند و چشم انداز روشنی برای آن متصور نیستند، اما این واقعیت که ارزهای دیجیتال توسط سرمایه گذاران پذیرفته شده و در حال رشد هستند، قابل چشم پوشی نیست.

افزایش قیمت بیت کوین - چیکاو

آیا بیت کوین قابل اطمینان است؟

با این حال، تسلا هشدار داده ممکن است ارزش دارایی های دیجیتال همچنان ناپایدار باشد. این ناپایداری خطرات و عدم اطمینان را به همراه دارد. علاوه بر این، ارزهای دیجیتال یک پدیده نو ظهور است و پیش بینی میزان استقبال سرمایه گذاران، مصرف کنندگان یا شرکت ها از این ارزها غیرممکن است. جنبه هایی مثل ماهیت غیرمتمرکز یا فقدان فرم فیزیکی و یا وابستگی ارزهای دیجیتال به فناوری های تأیید معاملات ممکن است مورد سواستفاده قرار بگیرد یا با مشکلات فنی روبرو شده و باعث خسارت مالی به شرکت ها شود.

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیر عامل تسلا، حمایت علنی خود را از ارزهای دیجیتال اعلام کرده است. او در پایان ژانویه هشتگ بیت کوین را به نمایه توییتر خود اضافه کرد. همین کار باعث شد ارزش بیت کوین 15.5 درصد افزایش یابد.

منبع gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.