اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران)؛ مترجم همه کاره متن و عکس

روز به روز نیاز های ما بیشتر و پیچیده تر می شود و برقراری ارتباط با دنیای پیرامون ما برای رفع نیاز هایمان اهمیت بیشتری پیدا می کند. امروزه همه ما به این درک رسیدیم که زندگی هر فرد بی ارتباط با سایر اشخاص نیست و زندگی اجتماعی نه تنها محله، شهر و یا کشور را شامل می شود بلکه در ابعاد بزرگتری نیز می تواند تاثیر گذار باشد. به همین دلیل برای داشتن ارتباط مناسب پیش نیازهایی لازم است که مهمترین آن ها دانش زبان است. با دانستن زبان مردم های کشور های دیگر ما قادر خواهیم بود ارتباطات خود را گسترده کنیم و نیاز های خود را برطرف سازیم. در این مقاله می خواهیم به شما ابزاری را معرفی کنیم که برقراری ارتباط با دنیای پیرامون را برایمان ساده می کند. با معرفی و بررسی اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) همراه چیکاو باشید.

یادگیری زبان های دیگر کشور ها گاهی سخت است. مخصوصا اگر بخواهید چندین زبان یاد بگیریم. در همین راستا با توسعه گوشی های همراه، اپلیکیشن هایی پدید آمده اند که در امر یادگیری و ترجمه بسیار می توانند به شما کمک کنند. در این مقاله قصد داریم اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می کنم این مقاله را از دست ندهید.

اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) برنامه ای مخصوص ترجمه است که از تمامی زبان های دنیا پشتیبانی می کند و امکانات متنوعی را برای ترجمه راحت تر در اختیار شما قرار می دهد. از جمله امکانات خاص این اپلیکیشن مترجم پی دی اف، مترجم تصویر، مترجم متن، مترجم صوتی، مترجم وب پیج و مترجم زیرنویس است. با این اپلیکیشن در هیچ کجا مشکلی در ترجمه متون به زبان فارسی نخواهید داشت.

 

رابط کاربری

اپلیکیشن مترجم تصویر(مترجم مهران) از رنگ آبی برای طراحی المان ها و بخش های مختلف در اپلیکیشن استفاده کرده است. اپلیکیشن از دو بخش صفحه اصلی و منوی کشویی در بالای آن تشکیل شده است. 6 بخش اصلی خدمات اپلیکیشن در قالب باکس های مربعی با آیکن های دایره ای به صورت ساده طراحی شده است. استفاده از سایه برای باکس های مربعی به جای کادر توانسته جذابیت بیشتری را برای المان ها به ارمغان بیاورد. ساده بودن صفحه اصلی، سبب دسترسی آسان تر می شود که نیازی به راهنما نخواهد داشت. استفاده از بک گراند با اپاسیتی پایین، خامی پس زمینه را کاهش داده است.

سازنده می توانست با تغییر در اندازه باکس ها، بخش پر استفاده را بزرگ تر از سایر بخش ها نمایش دهد و با چیدمان نامنظم باکس ها، ظاهر را بهبود بخشد. همچنین استفاده از پس زمینه رنگی برای بهبود تجربه کاربری مطمئنا موثرتر خواهد بود. استفاده از لوگو و عنوان با فونت گرافیکی در صفحه اصلی علاوه بر ایجاد ظاهری بهتر، می تواند به برندگینگ برنامه کمک بسیاری کند. ایجاد سرویس ترجمه آنی به صورت پاپ آپ نیز ایده خلاقانه ای است که جای توسعه بسیاری دارد. در کل رابط کاربری اپلیکیشن به همراه سرعت اجرای بالای آن، تجربه کاربری مناسبی را برای دوستداران ترجمه به ارمغان می آورد.

 

نگاهی به اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران)

 

مترجم تصویر (مترجم مهران)، مترجمی همه کاره

مترجم تصویر

مترجم مهران قابلیتی مهم را در اپلیکیشن خود تعبیه کرده که با کمک آن قادر خواهید بود از هر متنی عکس گرفته و به زبان دلخواه برگردانید. اپلیکیشن به صورت خودکار متن درون تصویر را شناسایی کرده و با انتخاب زبان مقصد، به زبان دلخواه شما بر می گرداند. این قابلیت می تواند به شما کمک کند تا نیاز به وارد کردن متن های طولانی نداشته باشید. البته با تستی که ما انجام دادیم، شناسایی زبان فارسی در عکس با خطا مواجه شد و در نظر داشته باشید که امکان شناسایی متن فارسی در تصویر فعلا وجود ندارد. با ورود به صفحه ترجمه تصویر، لیستی از زبان های قابل ترجمه نوشته شده است. اگر هم به دنبال تبدیل عکس به متن هستید، این اپلیکیشن می تواند برایتان مفید باشد.

مترجم پی دی اف

گاهی ممکن است بخواهید پی دی افی را به زبان دلخواه برگردانید. بیشتر دانشجو ها که از منابع های انگلیسی برای مقالات و پایان نامه های خود استفاده می کنند، نیاز دارند که متون فایل های pdf را به زبان فارسی برگردانند. اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) برای شما این کار را تنها در چند ثانیه انجام می دهد. در حال حاضر تنها فایل پی دی اف هایی که به زبان انگلیسی هستند، را پشتیبانی می کند و می توانید متون آن ها را به هر زبانی که بخواهید ترجمه کنید.

 

مترجم صوتی

اگر فایل صوتی دارید و یا قصد دارید مکالمه ها صوتی را ترجمه کنید، اپلیکیشن مترجم مهران می تواند انتخاب مناسبی باشد. اپلیکیشن با استفاده از موتور تبدیل گفتار به متن گوگل، صوت را ابتدا به متن تبدیل کرده و سپس ترجمه می کند. مترجم صوتی، در حال حاضر تنها زبان انگلیسی را به عنوان زبان مبدا پشتیبانی می کند.

 

مترجم متن

از جمله بخش های پر استفاده در اپلیکیشن، بخش ترجمه متن است. در این بخش متن خود می توانید وارد کرده و با تنظیم زبان مبدا و مقصد، به زبان دلخواه خود ترجمه کنید. اپلیکیشن مترجم مهران در این بخش تقریبا تمامی زبان های دنیا را پشتیبانی می کند و مشکلی در ترجمه نخواهید داشت. سرعت ترجمه نیز بسیار بالاست و شما را معطل نخواهد کرد. در کنار ترجمه، ویژگی خواندن متن نیز فراهم شده که تلفظ صحیح کلمات را ارائه می کند.

 

مترجم زیرنویس

مطمئنا خیلی از ما زمان زیادی را برای دیدن فیلم می گذرانیم. اگر از جمله افرادی هستید که فلم های مورد علاقه تان را به صورت زیر نویس نگاه می کنید، این بخش بدرد شما می خورد. با داشتن فایل زیرنویس فیلم مورد علاقه تان به زبان های دیگر کشور ها، تنها با یک کلیک فایل زیر نویس فارسی یا زبان دلخواه خود را بسازید. کافیست بر روی گزینه انتخاب فایل زیر نویس کلیک کرده، سپس فایل زیرنویس را انتخاب کرده تا به زبان مقصد انتخاب شده ترجمه شود.

مترجم وب سایت

آخرین بخش اپلیکیشن مترجم تصویر(مترجم مهران) بخش مترجم وب سایت است. در واقع در این بخش هر کلمه ای را که مد نظر دارید در باکس جست و جو وارد کرده تا ترجمه آن را در گوگل ترنسلیت مشاهده کنید. با استفاده از این بخش دیگر نیاز نخواهید داشت به وبسایت گوگل برای ترجمه مراجعه کنید و کافیست وارد این بخش شده و کلمه مد نظرتان را وارد کنید.

 

نکته: اگر می خواهید ترجمه سریع تر و به صورت آنی انجام شود، گزینه سرویس ترجمه آنی را در پایین صفحه لمس کرده و با فعال سازی برنامه در تنظیمات گوشی خود، تجربه بهتری را برای خود رقم بزنید. با فعال سازی این گزینه دکمه ای به صورت پاپ آپ در گوشی شما ظاهر خواهد شد که با انتخاب متن دلخواه، به صورت آنی آن را ترجمه می کند. البته برای ایکه این بخش به درستی کار کند، بایستی ابتدا وارد برنامه شده و زبان مقصد را در یکی از بخش ها به زبان دلخواه تغییر داده و سپس به ترجمه بپردازید.

 

جمع بندی

اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد که شاید کمتر جایی آن ها را دیده باشید. از جمله ویژگی خوب اپلیکیشن مترجم مهران امکان ترجمه متن های درون عکس است که مطمئنا در خیلی از مواقع به کارتان خواهد آمد. ویژگی های ذکر شده در بالا در نسخه 2.0 بررسی شد و امیدواریم در نسخه های بعدی شاهد امکانات و ویژگی های جدیدتری باشیم. اگر به دنبال یک مترجم مناسب با امکانات متنوع هستید حتما اپلیکیشن مترجم تصویر (مترجم مهران) را از باکس دانلود زیر دانلود کرده و بر روی گوشی خود نصب کنید.

مترجم تصویر (مترجم مهران)

قیمت: رایگان

سازنده: مهران

سیستم عامل: اندروید

نسخه: 2.0

حجم: 7 مگابایت

دریافت برنامه/بازی مترجم تصویر (مترجم انلاین مهران) از بازار

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. حمید رضا فراهانی می گوید

    این برنامه برای لپ تاپ اجرا میشه ؟