مترجم گوگل چیست؟ راهنمای جامع گوگل ترنسلیت

مترجم گوگل چیست؟

همه ما در مقاطعی از زندگی خود متن هایی داشتیم که به ترجمه نیاز داشتند. در این موارد، سواالات خاصی برای کاربران بوجود آمده است: ” هزینه ترجمه من چقدر است؟ ”  ،  ” آیا می توانم برای صرفه جویی در هزینه به جای مترجم حرفه ای از مترجم گوگل استفاده کنم؟ ”  ،  ” آیا ترجمه از مترجم گوگل دقیق خواهد بود؟

در جستجوی بهترین راه حل، گزینه های مختلفی برای انتخاب وجود دارد که تلاش می کنیم تا مقرون به صرفه ترین پاسخگوی به این نیاز را پیدا کنیم. اما آیا ما همه اطلاعات لازم را برای پایان دادن به یک تصمیم آگاهانه داریم؟

در پاسخ به این سوال می توان اینگونه گفت که اگر نیاز به ترجمه کلمات یا عبارات از یک زبان به زبان دیگر دارید، گوگل ترنسلیت می تواند یک ابزار مفید باشد. دیکشنری گوگل مانند فرهنگ لغت انگلیسی یا برخی از زبانهای دیگر نیست که حاوی کلمات یک زبان و ترجمه های مربوط به آنها باشد. در عوض، گوگل ترجمه کلمه یا عبارتی را که از نوع زبان کشور شماست، می گیرد و سپس در اینترنت جستجو می کند تا بهترین ترجمه را از میلیاردها اسناد ترجمه شده با مهارت  بالا در اینترنت جستجو کند. گوگل ترنسلی آن نتیجه جستجو را به صورت ترجمه شده در سریع ترین زمان چند ثانیه برای شما آماده می کند.

نسخه موبایل گوگل ترنسلیت - رسانه چیکاو

کسانی که با اینترنت و قابلیت های آن آشنا هستند، ترجمه گوگل را می شناسند. Google Translate یک سرویس Google است که ترجمه کلمات یا جملات را از تقریباً همه زبانها فراهم می کند. شما فقط متن خود را در قسمت مناسب تایپ یا پیست کنید و سپس زبانهای مبدا و مقصد را انتخاب کنید. این به چنان بخش بزرگی از زندگی ما تبدیل شده است که همه ما عبارات زیر را در برخی از عبارات یا جمله دیگر شنیده ایم:

– “من آن را در مترجم گوگل جستجو خواهم کرد”

– “چرا از مترجم گوگل استفاده نمی کنید؟”

– “ترجمه یک متن ساده بسیار گران است، بنابراین من خودم آن را انجام می دهم، و با مترجم گوگل آن را ترجمه می کنم.

– “چرا مترجمان از آنجا که مترجم گوگل وجود دارد، اینقدر پول طلب می کنند؟”

 

اگر موضوع را با دقت بیشتری بررسی کنیم، درصد زیادی از خریداران معتقدند که مترجمان یا از مترجم گوگل استفاده می کنند. و این سوال همچنان باقی است: چرا وقتی مترجم گوگل وجود دارد، هزینه مترجمین را پرداخت کنیم؟ و آیا می تواند جایگزین کار دقیق یک مترجم حرفه ای شود؟

در ادامه می خواهیم به ای  سوالات و ابهاماتی که در مورد گوگل ترنسلیتور وجود دارد پاسخ دهیم و به کاربردهای گوگل ترنسلیتور بپردازیم و در مورد مترجم گوگل اندروید و ویندوز صحبت کنیم و به کاربردی ترین ترفندهای مترجم گوگل بپردازیم.
بنابراین اگر می خواهید از این ابزار به درستی استفاده کنید و از قابلیت های آن بهره لازم را ببرید با ادامه متن با چیکاو همراه باشید.

 

آیا مترجم گوگل در ترجمه همه زبانها خوب کار می کند؟

در سالهای اخیر، به دلیل کاهش هزینه و زمان تحویل، پیشرفت قابل توجهی در آموزش موتورهای ترجمه ایجاد شده است و تقاضا برای ترجمه ماشینی را افزایش می دهد. اما آیا این می تواند به واقعیت تبدیل شود؟ در حقیقت، کیفیت ترجمهGoogle Translate بسیار بهبود یافته است، به خصوص در زبانهایی که به طور گسترده ای صحبت می شوند، مانند فرانسه یا انگلیسی، و به طور قابل توجهی وقتی که زبان مقصد انگلیسی است.

اما چه اتفاقی برای زبانهای نه چندان زیاد صحبت شده یا زبانهای دارای دستور زبان و نحو پیچیده می افتد؟ به عنوان مثال یونانی از موارد قوانین خاص استفاده می کند و ویژگی های خاصی را نشان می دهد که در این لحظه کامپیوتر نمی تواند به تنهایی کار کند. همچنین، در بسیاری از زبانها یک کلمه بیش از یک معنی دارد یا بسته به نحو معنی آن را تغییر می دهد. و اینجاست که مترجم معروف Google در مقایسه با یک مترجم حرفه ای نمی تواند عالی باشد.

اما برای ما ایرانی ها که بیشتر با زبان انگلیسی سر و کار داریم و به دنبال ترجمه از فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی هستیم، ترجمه گوگل فارسی می تواند بسیار کاربردی باشد و ما از یک مترجم بی نیاز کند، منتهی به شرطی که خودمان تا حدی به زبان انگلیسی آشنا باشیم و به موضوع آن مقاله تسلط داشته باشیم، تا بتوانیم جمله بندی ها را تغییر دهیم.

 

آیا می توانیم گوگل ترنسلیتور را با کار یک مترجم حرفه ای ترکیب کنیم؟

اکنون بسیاری از کاربران فهمیده اند که مترجم گوگل راه حل نیست و ترجمه اتوماتیک ارائه شده همیشه دقیق نیست و نمی تواند جایگزین عامل انسانی شود. با این وجود مسئله هزینه و زمان همچنان باقی است و بسیاری ادعا می کنند که ترجمه باید با مترجم گوگل انجام شود و سپس توسط مترجم ویرایش شود تا از صحت آن اطمینان حاصل شود. با این حال، این راه حل نیز بی تأثیر به نظر می رسد. در بیشتر مواقع به دلایلی که در بالا ذکر شد، مترجم در نهایت ترجمه را از ابتدا انجام می دهد.

مترجم گوگل توانایی ترجمع تمام زبان های دنیا را دارد - چیکاو

google translate چگونه اصطلاحات را مدیریت می کند؟

چه اتفاقی می افتد که متن ترجمه شده فنی باشد و شامل اصطلاحات حقوقی، اقتصادی یا پزشکی باشد؟ آیا مترجم گوگل می تواند اصطلاحات مربوطه را شناسایی کرده و آنها را به صورت دقیق در زبان مقصد ارائه دهد تا متنی معنادار و منسجم ایجاد کند؟ آیا می تواند مانند یک مترجم انسانی عمل کند؟ در این متون، اصطلاحات خاص است و اغلب توسط مشتری ارائه می شود. در موارد دیگر، مترجم کتابخانه اصطلاحات را از پروژه های قبلی تهیه کرده است. مترجم گوگل توانایی ادغام این اصطلاحات را ندارد. بعلاوه، در بیشتر مواقع ارائه اصطلاحات به درستی انجام نمی شود یا اگر کلمه ای به نام محصول یا علامت تجاری مراجعه کند که نیازی به ترجمه ندارد را، درک نمی کند.

 

آیا استفاده از مترجم گوگل می تواند خطرناک باشد؟

با استفاده از متن هایی که نیاز به توجه خاص دارند و حتی یک مترجم با تجربه را گیج می کنند، استفاده از مترجم گوگل خطرات کمین کننده را دارد. به عنوان مثال کتابچه های راهنمای دستگاه های پزشکی جایی برای اشتباه نمی گذارد. در این موارد، استفاده از مترجم گوگل برای کاهش هزینه ممکن است عاقلانه نباشد زیرا پیامدهای یک خطا بیش از هزینه ترجمه حرفه ای است. در هر معامله، اعتمادی وجود دارد که به مرور زمان ایجاد می شود. بنابراین وقتی متن فنی یا پزشکی داریم، باید تحقیق کنیم، مترجمان را ارزیابی کنیم و فرد مناسب را برای کار انتخاب کنیم.

 

مترجم گوگل برخلاف مترجمان انسانی نمی تواند دستورالعمل ها را دنبال کند

اشکال دیگر این موتور ترجمه این است که نمی تواند از هر دستورالعمل ارائه شده پیروی کند. متون فنی معمولاً با چندین دستورالعمل همراه هستند، مانند ترجمه یا عدم استفاده از واحدهای اندازه گیری، ترکیبات شیمیایی و غیره. در این موارد، یک مترجم تخصصی گزینه مناسب تری نسبت  به مترجم گوگل می باشد.

زیرا مترجم انسانی و تخصصی می تواند در مورد اصطلاحات و دستور عمل ها تحقیق کند. در حالی که مترجم آنلاین گوگل اصطلاحات را حفظ می کند و آنها را در متن قرار می دهد بدون اینکه معنی آنها یا نتیجه ایجاد شده را درک کند.

 

گوگل ترنسلیت به عنوان یک فرهنگ لغت گزینه مناسبی است؟

با بررسی نکات منفی مترجم گوگل ، به نظر من این یک جنبه بسیار مثبت دارد. این می تواند به عنوان یک فرهنگ لغت برای جستجوی کلمات منفرد استفاده شود زیرا انواع تفاسیر را ارائه می دهد. هنگام جستجوی ترجمه یک اصطلاح، بیش از یک جواب ارائه می شود. همچنین، ترجمه اصطلاحات فردی صحیح است، و جای تعجب است که به نظر می رسد از سایر واژه نامه های آنلاین جامع تر باشد. کاملاً به عنوان یک دیکشنری آنلاین چند زبانه عالی خواهد بود.

در نتیجه، ترجمه خودکار در واقع رایگان است، اما هنوز نتوانسته است جایگزین ارزش، کیفیت و دقت ترجمه انسانی شود. ما فقط باید منتظر بمانیم و ببینیم  مترجم گوگل آنلاین چه آینده ای در پیش رو دارد.

مراحل استفاده از مترجم گوگل انگلیسی به فارسی و بالعکس

برای استفاده از مترجم گوگل در رایانه خود، این مراحل را دنبال کنید:

 

یک مرورگر وب را باز کنید و به translate.google.com بروید. برای دسترسی به آن به حساب Google نیازی ندارید، زیرا برای همه رایگان است.

در سمت چپ، زبانی را که از آن ترجمه می کنید انتخاب کنید. این دکمه ها را برای سه زبان محبوب به شما نشان می دهد یا می توانید از منوی کشویی یک زبان را( برای مثال زبان فارسی) انتخاب کنید.

در کادر نوشتاری در سمت چپ، کلمه یا عبارتی را که می خواهید ترجمه کنید تایپ کنید.

در سمت راست، زبانی را که می خواهید کلمه یا عبارت به آن ترجمه شود انتخاب کنید.

روی ترجمه کلیک کنید.

ترجمه در جعبه متن در سمت راست ظاهر می شود(شکل 1 را ببینید). نمادهای پایین جعبه متن شما را قادر می سازد چند کار را با کلمه یا عبارت انجام دهید:

آموزش استفاده از مترجم انگلیسی به فارسی - چیکاو

برای گوش دادن به تلفظ کلمه یا عبارت در آن زبان، روی نماد بلندگو کلیک کنید که در تصویر زیر با رنگ زرد مشخص است.

برای دیدن سایر ترجمه های همان کلمه یا عبارت، تنها کاری که باید انجام دهید این است که زبان دیگری را در سمت راست انتخاب کنید.

از مترجم گوگل صوتی نیز استفاده کنید، یعنی به جای تایپ کردن یک عبارت در سمت چپ، آن را با استفاده از میکروفون متصل به کامپیوتر خود و پس از کلیک کردن روی نماد میکروفون که در تصویر با رنگ صورتی مشخص شده است، بیان کنید. آن وقت جمله ای که شما گفتید در سمت چپ نوشته شده و در سمت راست نیز ترجمه آن!

ترنسلیتور صوتی گوگل - نسخه وب ترنسلیت گوگل | رسانه چیکاو

همچنین می توانید از دوربین ترجمه گوگل استفاده کنید که این قابلیت برای نسخه های اندروید به تازگی فعال شده است. برای این منظور کافیست دوربین گوگل ترنسلیت را از دانلود کنید. برای استفاده نیز مانند مترجم گوگل متن و صوتی، زبان مبدا و مقصد را انتخاب کنید و به جای متن یک عکس را برای ترجمه انتخاب کنید.

 

نتیجه گیری

مترجم گوگل جایگزینی برای یادگیری تسلط به یک زبان نیست. اگر هنوز می خواهید اسپانیایی، فرانسوی یا چینی صحبت کنید، هنوز مجبورید در کلاس های زبان شرکت کنید، سخت درس بخوانید و تمرین کنید. اما اگر به سرعت نیاز به ترجمه کلمه یا عبارتی داشته باشید، به ویژه هنگامی که در حال حرکت هستید، مترجم گوگل انگلیسی به فارسی و  هر زبان دیگری گزینه عالی و کاربردی خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

112 نظرات
  1. خوش رضا می گوید

    سلسه مراتبی که برای توضیح مقالات از جمله مترجم گوگل در نظر گرفتید رو می پسندم
    موفق باشید

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. موفق باشید.

  2. منصوره بابک می گوید

    چی بهتار از ترنسلیت گوگل
    رایگان
    در دسترس
    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام منصوره عزیز
      بله همینطوره. با سایر مقالات چیکاو همراه باشید.

  3. ولی می گوید

    گوگل ترنسلیت واقعا کار راه انداز هست
    روز ب روز هم دقتش بیشتر میشه

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      بله شما درست می فرمایید.
      با سایر آموزش های چیکاو همراه ما باشید.

  4. گرگانی می گوید

    مترجم گوگل برای یادگیری تلفظ صحیح واقعا مفید هست

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله همینطوره دوست عزیز.

    2. مانلی می گوید

      اره دقیقا

  5. Talla می گوید

    گوگل ترنسلیت برای ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی خوب عمل می کنه

  6. آفاق می گوید

    دیکشنری خیلی خوبیه

  7. خدادادی می گوید

    مترجم گوگل اصلا گرامر رو به طول کامل رعایت نمی کنه

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز. مترجم گوگل ( گوگل ترنسلیت ) جایگزین یادگیری زبان انگلیسی و سایر زبان ها نیست.

  8. میناوند می گوید

    سلام
    ممنونم از سایت خوب شما
    ببخشید من یک سوال داشتم، چجوری می تونم با گوگل ترنسلیت صفحه های یک سایت رو ترجمه کنم آخه گوگل ترنسلیت محدودیت کاراکتر داره! روشی هست یا خیر؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      میبایست گزینه ترجمه Google translate را به مرورگر‌ خود اضافه کنید. به این منظور افزونه مترجم و ترجمه سایت گوگل را دانلود و نصب کنید.

      1. نادیا می گوید

        چقدر جالب
        اینجوری می تونم سایت های خارجی رو ترجمه کنم

    2. Y.mahsa.a می گوید

      افزونه گوگل ترنسلیت نصب کنید.

  9. محمد پرتو می گوید

    با سلام و احترام
    شما خودتان کارهای ترجمه را انجام نمی دهید؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر.

  10. Man می گوید

    خیلی عالی

  11. می گوید

    گوگل ترنسلیت عالیه

  12. آفتاب شرقی می گوید

    سلام وقت بخیر
    مترجم آنلاین گوگل هست؟ یعنی برای استفاده به اتصال به اینترنت نیاز داره

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله برای استفاده از گوگل ترنسلیت باید به اینترنت متصل باشید .

  13. محمد می گوید

    ببخشید من میخوام کیبورد گوشی سامسونگم کیبورد گوگل نباشه چیکار کنم

    1. چیکاو می گوید
  14. کبری روستا می گوید

    سلام
    گوگل ترنسلیت رایگان هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز .

  15. مروارید می گوید

    گوگل ترنسلیت با فیلتر شکن کار میکنه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      خیر . برای استفاده از گوگل ترنسلیت به فیلتر شکن نیاز ندارید .

    2. حانیه می گوید

      خداروشکر اینو هنوز فیلتر نکردن

  16. مروارید می گوید

    خوب است

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم مروارید عزیز .

  17. گندم می گوید

    شما کار ترجمه هم انجام میدین؟ چه هزینه ای میگیرید؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر دوست عزیز .

  18. صداقت پی می گوید

    سلام خدمت ادمین عزیز و دوستان. بجز گوگل ترنسلیت اپلیکیشنی برای ترجمه زبان انگلیسی می شناسید؟ اگر میشه بهم معرفی کنید.

    1. چیکاو می گوید

      سلام دوست عزیز
      برنامه های زیادی برای ترجمه وجود داره اما گوگل ترنسلیت هم در ترجمه فارسی به انگلیسی و انگلیسی به فارسی عملکرد خوبی داره .

  19. .... می گوید

    سلام. چرا من نمیتونم با گوگل ترنسلیت کار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز در کدام مرحله و چه مشکلی دارید ؟ لطفا دقیق تر توضیح بدید تا بتونم کمکتون کنم .

    2. Plm می گوید

      گوگل ترنسلیت داخل زبان های انگلیسی و فرانسوی عالیه. برای سایر زبان ها دقتش زیاد بالا نیست از نظر گرامری

      1. چیکاو می گوید

        سلام و درود
        متشکرم از اینکه نظرات و تجربیاتتون رو با ما به اشتراک گذاشتید .

  20. ستی می گوید

    سلام من یه متن دارم به صورت عکس هستش. میخوام اول به پی دی اف تبدیل کنم بعد بزنم داخل گوگل ترنسلیت. میشه بگید چکار کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      به مقاله “ چگونه عکس را به پی دی اف تبدیل کنیم ” مراجعه کنی .

  21. شادی می گوید

    گوگل ترنسلیت عالیه. من مدت هاست ازش استفاده میکنم. ممنونم از مقاله خوبتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما سپاسگزاریم .

  22. Sama می گوید

    چجوری از گوگل ترنسلیت استفاده کنم؟
    اموزش استفاده از موزیک گوگل پلیر هم بگید چجوری هست؟!
    پيشاپيش متشکرم

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل همین مقاله تمام باید ها و نباید های گوگل ترنسلیت رو گفتیم . مطالعه کنید .
      برای آموزش استفاده و دانلود گوگل موزیک پلیر به لینک زیر مراجعه کنید .
      برنامه Google play music

  23. باقری می گوید

    گوگل ترنسلیت به عنوان یک فرهنگ لغت گزینه مناسبی هست؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز داخل مقاله به طور کامل به این مسئله اشاره شده . مقاله رو مطالعه کنید . اگر سوالی داشتید من در خدمتم .

  24. حنا می گوید

    عالی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  25. Farzane می گوید

    سلام لطفا درباره گوگل داک هم توضیح بدین که چجوری میشه باهاش عکس رو به متن تبدیل کرد.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      فرزانه عزیز، ما داخل مقاله آموزش تمام تکنیک های تبدیل عکس به متن درباره قابلیت تبدیل عسک به متن به کمک گوگل داک توضیح دادیم . به شما پیشنهاد میکنم این مقاله رو مطالعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/08/01/convert-photo-to-text/

  26. عرفانه می گوید

    دست گوگل درد نکنه با این مترجم رایگانش برای منم عالیه ?
    لطفا بگین چجوری میتونم شماره مجازی بگیرم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      برای دریافت شماره مجازی به لینک زیر مراجعه کنید .
      https://chikav.ir/1399/08/05/build-a-virtual-number/

  27. مهربان می گوید

    سلام گوگل ترنسلیت عالیه. ممنونم از مقاله خوبتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  28. محمدمهدی می گوید

    سلام لطفا درباره اپلیکیشن گوگل ترنسلیت اندروید و نحوه دانلودش هم توضیح بدین. ممنون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      حتما در آپدیت های بعدی اضاف خواهد شد . از نظر شما متشکریم .

  29. محمد می گوید

    ممنون که تمام نقطه ضعف و قوت ها رو گفتین. اینجوری راحت تر تونستم تصمیم بگیرم ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق باشید دوست عزیز .

  30. نازنین مریم می گوید

    مترجم گوگل رایگان همون گوگل ترنسلیت هست که وقتی سرچ میرنیم اولین سایت واسمون نمایش داده میشه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله دوست عزیز .

  31. زهرا ستوده می گوید

    سلام. مترجم آنلاین گوگل در ترجمه زبان فرانسوی به طور کلی عملکرد مقبولی داره یا نه؟

  32. Mohammad می گوید

    عالی ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق باشید .

  33. ناجیه می گوید

    طراحی سایت و توضیحات گفته شده عالیه ممنون ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . با بخش های مختلف سایت چیکاو همراه باشید .

  34. اسکندری می گوید

    سلام ی راه سریع برای ترجمه از فرانسوی به فارسی میخوام.

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      مترجم گوگل سریع ترین و در دسترس ترین گزینه برای ترجمه می باشد .

  35. نغمه می گوید

    مترجم گوگل نیاز به فیلتر شکن داره؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      خیر

  36. shiva می گوید

    خیلی خوب بود مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  37. اقبالی می گوید

    سایتتون عالیه. دستتون درد نکنه.
    دوستان افزونه گوگل ترنسلیت رو داخل مرورگر کروم نصب کنید. بسیار کاربردیه ??

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      متشکرم دوست عزیز . موفق باشید .

  38. ❣️ می گوید

    ممنون جناب پورمحمد. سایتتون عالیه. قلمتون شیواست. طراحی و دیزاین سایت عالیه. منک عاشق چیکاو شدم ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما سپاسگزاریم . موفق باشید .

  39. ستین می گوید

    اره. گوگل ترنسلیت به این خوبی. منکه خیلی ازش استفاده میکنم و خیلیم راضیم ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      موفق و پیروز باشید .

  40. جواد می گوید

    سلام. گوگل ترنسلیت اندروید هست یا ios؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز گوگل ترنسلیت در اختیار کاربران پلتفرم های اندروید ، ios و ویندوز می باشد . شما از طریق مرورگر و سرچ کلمه گوگل ترنسلیت می توانید به مترجم گوگل دسترسی پیدا کنید .

  41. صحت می گوید

    مفید بود ممنونم از سایت خوبتون

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم .

  42. دانشور می گوید

    وای چه خفنننن ?

  43. مددی می گوید

    ولی من ب دوستان توصیه میکنم ک افزونه گوگل ترنسلیت رو داخل مرورگر کروم خودشون نصب کنن. اونوقت به راحتی میتونن ترجمه تمام صفحات رو داشته باشن. مثلا شما وارد یک سایت خارجی میشید سریع میزنید همون لحظه کل صفحه رو مترجم آنلاین گوگل واستون به فارسی ترجمه کنه ?

  44. رونیکا می گوید

    اره گوگل ترنسلیت انگلیسی و فرانسوی به فارسی عالیه واقعا. مترجم آنلاین گوگل در زبان انگلیسی و فرانسوی خیلی قوی هست. من مدت هاست استفاده میکنم ?

  45. تهرانی می گوید

    گوگل ترنسلیت در برابر اپلیکیشن های مترجم رایگان و دیکشنری ها در دسترس تره و عملکرد بهتری داره ولی خب با یک انسان که متجرم هست و زبان خونده ک قابل قیاس نیست

  46. Ramin می گوید

    گوگل ترنسلیتور تا چه حد دقیقه؟ میشه برای مقاله های مهندسی از مترجم آنلاین گوگل استفاده کرد یا خیر؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      گوگل ترنسلیت جایگزین متجرم حرفه ای نمیشه . برای مقالاتی که حساسیت بالایی دارند شاید اصلا مطمئن نباشه . و با ترجمه متفاوت یک کلمه بار علمی مقاله از بین بره یا مطلب اشتباهی ترجمه بشه .

  47. رها می گوید

    سلام من میخوام یه ایمیل انگلیسی بفرستم به اینستاگرام میتونم از مترجم آنلاین گوگل استفاده کنم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام بله کارتون رو راه میندازه .

  48. rlh می گوید

    سلام. بله گوگل ترنسلیت یک بانک اطلاعاتی قوی رو داره اما در ترجمه اصطلاحات خیلی ضعیف عمل میکنه…

  49. غلامحسین می گوید

    گوگل ترنسلیت فقط با کروم قابل دسترسی هست؟ میشه با مرورگر فایرفاکس هم بهش دسترسی داشت؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      گوگل ترنسلیت با مرورگر فایرفاکس هم قابل دسترسی می باشد .

  50. سلیمانی می گوید

    گوگل ترنسلیت رایگانه؟ نیاز نیست اشتراک ماهانه پرداخت کنیم؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام
      بله گوگل ترنسلیت یکی از امکانات رایگان گوگل می باشد .

  51. سایه می گوید

    مفید بود. ابهاماتم درباره مترجم گوگل رو از بین برد. خدا قوت

    1. چیکاو می گوید

      با سلام و احترام
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم . روز خوش .

  52. رز می گوید

    من یک عبارت کوتاه فارسی رو داخل گوگل ترنسلیت کپی کردم ولی ترجمه نمیکنه واسم ک :/

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      دوست عزیز دقت کنید که در قسمت سمت راست و چپ به درستی زبان ها انتخاب شده باشد . مثلا مشخص کنید که می خواهید ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی داشته باشید .

  53. ف می گوید

    گوگل ترنسلیت یک برنامه رایگان کار راه اندازه ولی نمیشه برای مقالات علمی و اموزشی مهم بهش اعتماد کرد چون اشتباه رخ میده

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله داخل مقاله هم توضیح دادیم که قرار نیست گوگل ترنسیلت کار یک مترجم رو انجام بده . در واقع مترجم گوگل یک امکانی هست که برای نیاز های روزانه کاربران در نظر گرفته شده .

  54. الا می گوید

    گوگل ترنسلیت دست خط انسان رو هم ترجمه میکنه؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله گوگل ترنسلیت میتونه 93 زبان به صورت دست نویس رو ترجمه کنه .

  55. صفرپور می گوید

    مترجم گوگل یا گوگل ترنسلیت به دلیل اینکه یک بانک اطلاعاتی زیادی رو در اختیار داره سرعت و دقتش از اپلیکیشن های دیگه بهتره و به همین دلیل محبوبیت بیشتری هم داره

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله همینطوره .

  56. ملکی زاده می گوید

    سلام داخل گوگل ترنسلیت قابلیت ترجمه تصویر داریم یا خیر؟

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      بله داخل مترجم گوگل امکان ترجمه تصویری به 29 زبان مختلف وجود دارد .

  57. سماواتی می گوید

    عالی بود ?

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما سپاسگزاریم .

  58. رضایی می گوید

    مفید و کاربردی ?

    1. چیکاو می گوید

      با سلام
      از نظر شما متشکریم . موفق باشید .