آموزش افزایش نور صفحه لپ تاپ

نور صفحه نمایش تاثیر زیادی در نحوه کارکرد افراد با لپ تاپ دارد و در صورتی که نور صفحه نمایش به درستی تنظیم نشده باشد، روی سلامت چشم فرد تاثیرات بدی می گذارد و همچنین افزایش نور صفحه لپ تاپ به ویژه در افرادی که روزانه چندین ساعت از لپ تاپ استفاده می کنند  باعث آسیب دیدگی جدی چشم ها می شود. در نتیجه این موضوع  افراد باید قبل از استفاده طولانی مدت به خوبی با نحوه تنظیمات نور صفحه لپ تاپ آشنا شوند. همراه چیکاو باشید.

میزان روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ باید دائما با توجه به شرایط محیطی و وضعیت نوری تغییر داده شود. به عنوان مثال: زمانی که تحت تابش نور خورشید از لپ تاپ استفاده می کنید، حتما باید روشنی نمایشگر را به بیشترین وضعیت ممکن تغییر دهید تا تصویر منعکس شده واضح تر باشد. در مقابل اگر در محیط تاریکی حضور داشتید باید میزان روشنایی صفحه را کمتر کنید، زیرا روشنی بالا در این شرایط منجر به خستگی زود هنگام چشم ها و حتی ضرر و آسیب دیدن چشم ها شود.

از پیامد های منفی تنظیم نبودن و یا کم بودن نور لپ تاپ می توان به خستگی چشم، سردرد و پیر چشمی اشاره کرد. به صورت کلی زیاد کردن نور صفحه نمایش لپ تاپ در همه مدل های و سیستم عامل های مختلف آن به جز در برخی از جزئیات تنظیمات در نسخه های مختلف آن یکسان است.

افزایش نور صفحه لپ تاپ

روش های مختلفی برای افزایش دادن نور صفحه لپ تاپ وجود دارد؛ که شما با استفاده از این روش ها می توانید با تنظیم نور نمایشگر لپ تاپ مطابق با محیط از آسیب دیدگی چشم خود جلوگیری کنید. البته توجه داشته باشید که یک روش اتوماتیک نیز برای تنظیمات نور صفحه لپ تاپ به صورت خودکار وجود دارد.

ویندوز این توانایی را دارد که بر اساس میزان باتری مصرفی و یا سنسور نوری که در دستگاه های جدید وجود دارد، میزان روشنایی صفحه نمایش را تنظیم نماید. وجود این قابلیت فرد را از روش تنظیم دستی برای روشنایی صفحه بی نیاز می کند.

تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز 10

استفاده از کلید های میانبر بهترین روش برای تنظیم نور در صفحه نمایش لپ تاپ می باشد. طراحی برخی از کیبورد ها به گونه ای است که می توانید با استفاده از کلید های آن نور صفحه نمایش را تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که این کلید ها در لپ تاپ های مختلف متفاوت هستند. به عنوان مثال: برای افزایش دادن نور صفحه لپ تاپ hp، باید از کلید های F2  و   F3و همچنین برای تنظیم نور در لپ تاپ های لنوو می توان از کلید های F+F11 و Fn+F12   استفاده کرد.

Action Center نیز روش دیگری برای تنظیم نور صفحه لپ تاپ می باشد؛ در این روش باید روی آیکون  Action Center  در قسمت پایین و سمت راست صفحه نمایش کلیک کرده و با کلیک روی گزینه روشنایی به سطح روشنی دلخواه خود برسید. از دکمه های Fn + DEL و Fn + BACKSPACE نیز می توان در سایر مدل ها برای کم و زیاد کردن نور استفاده کرد.

افزایش نور صفحه لپ تاپ - چیکاو

همچنین می توان از آیکن های باتری نیز برای افزایش نور صفحه لپ تاپ استفاده نمود. در صورتی که از ویندوز 10 استفاده می کنید، ابتدا روی آیکون باتری کلیک کنید و میزان نور نمایشگر را با استفاده از علامت روشنایی تنظیم نمایید.

استفاده از کنترل پنل از دیگر روش های کاربردی برای زیاد کردن نور صفحه لپ تاپ می باشد؛ در این روش ابتدا باید منوی کنترل پنل را باز کرده و از مسیر Hardware and Sound -> Power Options برای باز شدن پنجره Power Options بروید. در نهایت نوار لغزنده Screen brightness موجود در پایین صفحه را برای تنظیم میزان روشنایی صفحه استفاده کنید.

تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز 7

روش های بسیاری برای تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز 7 وجود دارد؛ که شما می توانید از Windows Mobility Center برای تنظیم نور صفحه نمایشگر استفاده کنید. برای این کار ابتدا عبارت Windows Mobility Center را در قسمت جستجوی منوی Start، جستجو کرده و گزینه Windows Mobility Center را انتخاب کنید و در آخر برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش اسلایدر Display brightness را حرکت دهید.

تنظیم نور صفحه لپ تاپ در ویندوز 8.1

یک روش بسیار سریع و کاربردی برای تنظیم نور صفحه لپ تاپ کاربران نسخه 8.1 وجود دارد. در این روش کافیست کلید ویندوز و C را همزمان با هم فشار داده و گزینه Settings را انتخاب نمایید. در نهایت با انتخاب گزینه Screen در منوی تنظیمات، اسلاید روشنایی را تنظیم نمایید.

افزایش نور صفحه لپ تاپ - چیکاو

تنظیمات تغییر اتوماتیک نور صفحه لپ تاپ

برای استفاده از قابلیت تغییر اتوماتیک نور صفحه لپ تاپ در ابتدا باید قابلیت Battery Saver را فعال کنید. بدین ترتیب زمانی که باتری دستگاه در حال اتمام است، روشنایی به صورت خودکار کم می شود.

برای فعال کردن Battery Saver ابتدا باید وارد قسمت Settings شده و System را فعال نمایید. در مرحله بعدی پس از انتخاب Battery saver settings گزینه Lower screen brightness while in battery saver را فعال کرده و میزان درصد روشنایی باتری را تعیین کنید. در آخر زمانی که Battery Saver فعال شود نور پس زمینه به میزان دلخواه شما تنظیم خواهد شد.

تنظیم دستی روشنایی صفحه نمایش در نمایشگر ثانویه

در صورتی که صفحه نمایشگر ثانویه را به لپ تاپ خود متصل کرده اید باید به نکات زیر توجه کنید:

از آن جایی که معمولا استفاده از تنظیمات اتوماتیک در این وضعیت امکان پذیر نبوده و بازده مناسبی هم ندارد، بهتر است که از تنظیمات اختصاصی خود نمایشگر استفاده کرد.  اغلب نمایشگر ها برای تنظیم رنگ، روشنایی و کنتراست، دکمه های اختصاصی دارند.

برای تنظیم دسته روشنایی صفحه باید از این دکمه ها برای ورود به بخش Menu استفاده نمود و پس از پیدا کردن و انتخاب گزینه Brightness به طور مستقیم و با استفاده از دکمه های فیزیکی نمایشگر نسبت به تنظیم روشنایی آن اقدام نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که به هر میزان روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ بیشتر باشد میزان مصرف انرژی باتری دستگاه نیز افزایش پیدا می کند و بالعکس.

چگونه می توان نور صفحه لپ تاپ های مختلف را تنظیم کرد؟

برای تنظیم نور صفحه لپ تاپ های مختلف براساس ویندوز آنها چند روش دستی و اتوماتیک وجود دارد. براساس ویندوز خود از روش های موجود در همین مقاله استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. فهیمه عاشوری می گوید

    چقدر خوبه که برای تمام ویندوز ها گذاشتین مرسی

    1. چیکاو می گوید

      سلام و درود
      از نظر دلگرم کننده شما متشکریم. موفق باشید.