مدیاتک Pentonic 800، چیپست هوش مصنوعی برای تلویزیون های هوشمند معرفی شد

Computex در حال حاضر در تایوان در حال انجام است و بسیاری از به روز رسانی های دیوانه کننده از آنجا به ما می رسد.

AMD در Computex مسئولیت معرفی چیپست MediaTek Pentonic 800 را بر عهده گرفت. این مخصوص تلویزیون ها و نمایشگرهای هوشمند ساخته شده است. نه تنها این، بلکه از چیپست MediaTek Kompanio 838 که برای کروم بوک ها طراحی شده است نیز رونمایی کرد. بیایید ببینیم آنها چه چیزی ارائه می دهند.

چیپست مدیاتک Pentonic 800 برای تلویزیون ها و نمایشگرهای هوشمند

جدیدترین چیپست مدیاتک، تراشه پنتونیک 800، که جانشین پنتونیک 700 می شود، قصد دارد تجربه تماشای تلویزیون پیشرفته تری را ارائه دهد. این یک ارتقا عالی برای تلویزیون های هوشمند، مانیتورهای هوشمند و نمایشگرهای تجاری بزرگ ارائه می دهد.

این پردازنده دارای یک پردازنده چهار هسته‌ای با هسته‌های Arm Cortex-A73 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز به همراه پردازنده گرافیکی Arm Mali-G57 MC1 است. تا رم 64 بیتی DDR4 3200 مگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند. همچنین یک پردازنده هوش مصنوعی پیشرفته را ادغام می کند.

تلویزیون های هوشمند مدیاتک Pentonic 800

با ادغام هوش مصنوعی، هم عملکرد و هم کیفیت تصویر افزایش یافته است. حتی کاهش نویز، ارتقاء مقیاس SDR به HDR و بهینه سازی بازی را تضمین می کند. حتی می‌توانید Dolby DAP را با پشتیبانی Atmos، Dolby Atmos FlexConnect و DTS: Virtual X ببینید.

با HEVC، AV1، AVS3 High Profile، و VVC (H.266) و Wi-Fi 6، 6E، یا 7 سازگار است.

علاوه بر تراشه Pentonic 800، این شرکت چیپست MediaTek Kompanio 838 را نیز معرفی کرد. این به طور ویژه برای Chromebook ساخته شده است. بر روی عملکرد تمرکز می کند و دارای یک پردازنده هشت هسته ای 6 نانومتری است.

در بخش CPU، دو هسته Arm Cortex-A78 با کارایی بالا با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و شش هسته کارآمد Arm Cortex-A55 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز دریافت می کنید.

همچنین دارای یک پردازنده گرافیکی Arm Mali-G57 MC3 به اضافه یک واحد پردازش عصبی (NPU) است که قادر به انجام چهار تریلیون عملیات در ثانیه (TOPS) است.

پشتیبانی از رم 64 بیتی LPDDR4X 3200MTs و فضای ذخیره سازی eMMC 5.1 را ارائه می دهد. با استفاده از این تراشه، بهره وری انرژی و عمر باتری تمام روز بهبود یافته است. همچنین از نمایشگر 4K پشتیبانی می کند و می تواند به تلویزیون ها یا مانیتورهای هوشمند 4K خروجی دهد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.