پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 15 منتشر شد، اولین نسخه بتا در ماه آوریل ارائه می‌شود

امروز گوگل اولین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده (DP) اندروید 15 را منتشر کرد، یک روز دیرتر از آنچه شایعه شده بود. یک نسخه DP دیگر در ماه مارس منتشر می‌شود، به دنبال آن اولین نسخه بتا در آوریل، بتای دوم در ماه مه، و سپس مرحله “پایداری پلتفرم” در ژوئن و قبل از انتشار نهایی که… پس از جولای خواهد بود، آغاز می‌شود. همه گوگل در حال حاضر فاش می شود. این شرکت می‌گوید که از ژوئن «چند ماه» تا عرضه رسمی باقی خواهد ماند.

پیش‌نمایش برنامه‌نویس اندروید 15 منتشر شد، اولین نسخه بتا در ماه آوریل ارائه می‌شود - چیکاو

مثل همیشه با یک DP اولیه، چیزهای جدید زیادی در آن پخته نشده است، و چیزهایی که برجسته می شوند عمدتاً بر توسعه دهندگان متمرکز هستند. در اندروید 15 از اشتراک‌گذاری جزئی صفحه پشتیبانی می‌شود، به این معنی که می‌توانید فقط یک پنجره برنامه را به‌جای کل صفحه به اشتراک بگذارید یا ضبط کنید.

Android 13 پشتیبانی از اتصال به دستگاه‌های MIDI 2.0 از طریق USB را اضافه کرد، و Android 15 پشتیبانی را به برنامه‌های MIDI مجازی گسترش می‌دهد و به برنامه‌های ترکیبی اجازه می‌دهد برنامه‌های سینتی‌سایزر را به‌عنوان یک دستگاه MIDI 2.0 مجازی کنترل کنند، درست مانند یک دستگاه USB MIDI 2.0.

بهبود چارچوب عملکرد اضافی نیز وجود دارد، و برنامه‌های افزودنی جدید برای کنترل بیشتر بر روی سخت‌افزار و الگوریتم‌های دوربین در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و همچنین پشتیبانی از انواع داده‌های جدید در Health Connect. فایل‌ها را می‌توان با امضای رمزنگاری سفارشی در Android 15 محافظت کرد، و از دستکاری یا خراب نشدن آن‌ها اطمینان حاصل کرد و در برابر بدافزار یا تغییرات غیرمجاز فایل محافظت می‌کند.

همانطور که از برچسب گذاری قبل از بتا پیداست، این ساخت برای همه مناسب نیست. این برای توسعه دهندگان برنامه در نظر گرفته شده است تا با آن بازی کنند و مطمئن شوند که برنامه های آنها با نسخه آینده به خوبی کار می کنند. مانند همیشه، ثبت نام نسخه‌های بتا که از آوریل به بعد می‌آیند توسط هر کسی که Pixel دارد آسان خواهد بود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.