احتمالا سامسونگ از کوالکام سفارشی برای ساخت تراشه 2 نانومتری دریافت کرده

Samsung Electronics و TSMC برای به دست آوردن مشتریان برای فرآیندهای ساخت تراشه 2 نانومتری خود با یکدیگر رقابت می کنند. در حالی که سامسونگ برای فرآیند 3 نانومتری خود مشتریان دیگری به جز تجارت سیستم LSI خود دریافت نکرد، امیدوار است با فرآیند 2 نانومتری خود با TSMC به نحو بهتری رقابت کند و ممکن است مشتری بالقوه ای به شکل کوالکام دریافت کرده باشد.

سامسونگ ممکن است فرصتی برای ساخت پردازنده 2 نانومتری سری Snapdragon 8 Gen داشته باشد

ETNews گزارش می دهد که کوالکام به سامسونگ سفارش داده است تا یک تراشه اولیه 2 نانومتری را برای نسل بعدی سری اسنپدراگون 8 نسل توسعه دهد. این یک دستاورد مهم برای سامسونگ است. در حالی که مراحل زیادی بین سفارش نمونه اولیه و تولید انبوه واقعی تراشه ها وجود دارد، نشان می دهد که کوالکام به فرآیند ساخت 2 نانومتری Samsung Foundry علاقه مند است. در صورتی که نمونه اولیه تراشه ساخته شده توسط سامسونگ از اهداف عملکرد و بازده شرکت عبور کند، این امر می تواند منجر به سفارش نهایی شود.

فناوری Samsung Foundry 2nm FAA - چیکاو

این فرآیند پروژه چند ویفر (MWP) نامیده می شود و به ایجاد چند نمونه اولیه تراشه نیمه هادی بر روی یک ویفر اشاره دارد. بر اساس عملکرد این نمونه اولیه، شرکت ها تصمیم می گیرند که به مرحله بعدی بروند یا نه. از آنجایی که فرآیند 2 نانومتری برای اولین بار در صنعت ایجاد شده است، و سامسونگ و TSMC هر دو در حال کار بر روی نسخه های خود هستند، کوالکام به هر دو شرکت دستور داده است تا نمونه های اولیه را ایجاد کنند. مدتی طول می کشد تا مشخص شود چه کسی سفارش ساخت نسل جدید چیپ گوشی هوشمند پرچمدار کوالکام را دریافت می کند.

بر اساس تخمین های خود سامسونگ، می تواند تولید انبوه تراشه های 2 نانومتری را با استفاده از فرآیند Gate All Around (GAA) در نیمه دوم سال 2022 آغاز کند. این شرکت سیستم LSI (شرکت طراحی تراشه های نیمه هادی سامسونگ که اگزینوس و سایر تراشه ها را طراحی می کند) Exynos 2400 را ساخته است. پردازنده ای که با استفاده از نسل سوم فرآیند 4 نانومتری (4LPP+) ساخته شده است. این تراشه در Galaxy S24 و Galaxy S24+ در اکثر کشورهای جهان استفاده می شود.

Samsung Foundry مشتاق است تا با فرآیند 2 نانومتری بازگردد

کوالکام قراردادهایی را برای ساخت تراشه های اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 8 نسل 1 به Samsung Foundry واگذار کرد اما بعداً به دلیل مشکلات بهره وری انرژی در فرآیندهای سامسونگ، برای Snapdragon 8+ Gen 1، Snapdragon 8 Gen 2 و Snapdragon 8 Gen 3 به TSMC منتقل شد. این امر وجهه Samsung Foundry را خدشه دار کرد و این شرکت سخت در تلاش است تا به سری کوالکام بازگردد. علیرغم اینکه سامسونگ زودتر از TSMC شروع به تولید تراشه های 3 نانومتری کرد، هیچ سفارش تراشه 3 نانومتری از کوالکام دریافت نکرد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.