نمایشگرهای سری گلکسی اس 24 نرخ تازه سازی PWM بالاتری دارند

سامسونگ با سری گلکسی اس 24 پیشرفت های گسترده ای در نمایشگرها به ارمغان آورد. صفحه‌نمایش‌های هر سه گوشی موجود در این مجموعه – Galaxy S24، Galaxy S24+ و Galaxy S24 Ultra- روشن‌تر و کم مصرف‌تر هستند. نمایشگرها می توانند به حداکثر روشنایی تا 2600 نیت برسند. به لطف پنل LTPO، صفحه نمایش گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس می تواند تا 1 هرتز پایین بیاید. سامسونگ در مورد یک ویژگی که می تواند فشار چشم را برای چشم های حساس کاهش دهد صحبت نکرد.

گلکسی اس 24 بهبود صفحه نمایش را به ارمغان می آورد که سامسونگ در مورد آن صحبت نکرده است

در حالی که سامسونگ در مورد آن صحبتی نکرده است، صفحه نمایش های گلکسی اس 24، گلکسی اس 24 پلاس و گلکسی اس 24 اولترا دارای نرخ تازه سازی PWM (مدولاسیون عرض پالس) بالاتری معادل 492 هرتز هستند. این تغییر توسط Android Central مشاهده شد. این بیش از دو برابر نرخ تازه سازی PWM صفحه نمایش در سری گلکسی S23 است که 240 هرتز است. در حالی که این فرکانس به 1920 هرتز یا 2160 هرتز دیده می شود که در برخی از گوشی های هوشمند برندهای چینی دیده می شود، بالاتر از آیفون 15 پرو (480 هرتز) و پیکسل 8 (246 هرتز) است.

برخی از شما باید در مورد نرخ تازه سازی PWM واقعاً تعجب کنید. این مکانیزمی است که بر روی صفحه نمایش های OLED برای روشن تر یا کم نور نشان دادن آنها استفاده می شود. در حالی که صفحه‌های OLED می‌توانند از صفحه‌نمایش‌های LCD تیره‌تر شوند، اما فقط تا یک نقطه خاص می‌توانند به آنجا برسند. سپس از PWM برای پر کردن شکاف استفاده می شود. این منجر به یک اثر نواری می شود که معمولاً در سطوح روشنایی کم قابل مشاهده است.

با این حال، در برخی از تلفن ها، باند می تواند حتی در تنظیمات روشنایی بالا ظاهر شود. گاهی اوقات می توان این افکت نواری را در عکس ها و فیلم هایی که از صفحه نمایش گوشی می گیرید مشاهده کرد. این باند می تواند باعث بیماری چشم در برخی افراد شود. برای کاهش بیماری چشم در افرادی که چشم‌های حساس دارند، نرخ تازه‌سازی PWM باید بالاتر باشد.

بنابراین، اگر شما جزو افرادی هستید که چشم‌های حساسی دارند و می‌توانید باند شدن را متوجه شوید، گلکسی S24 به لطف نرخ تازه‌سازی PWM بالاتر نسبت به سری گلکسی S23 پیشرفت کرده است. اگر شما جزو کسانی نیستید که چشم های حساسی دارند، این بهبود ممکن است چندان معنی نداشته باشد. رزولوشن صفحه نمایش گلکسی اس 24 پلاس نیز به QHD+ افزایش یافته و تراکم پیکسلی و وضوح صفحه را افزایش می دهد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.