چرا روشنایی آیفون من مدام در حال تغییر یا کم شدن است؟

آیا با وجود تلاش برای افزایش روشنایی صفحه نمایش با صفحه نمایشی که همچنان کم نور می شود مشکل داشته اید؟ چندین دلیل احتمالی برای این مشکل وجود دارد که اگر بدانید به دنبال چه چیزی باشید، بسیاری از آنها به راحتی قابل حل هستند!

در این مقاله، دریابید که چرا روشنایی آیفون شما مدام تغییر می‌کند و چگونه از بروز آن جلوگیری کنید.

ویژگی های آیفون که می تواند بر روشنایی تأثیر بگذارد

اگر متوجه شدید که روشنایی آیفون شما مدام تغییر می کند یا به طور غیرمنتظره ای کم می شود، نترسید! لزوماً به این معنی نیست که گوشی شما مشکلی دارد. ویژگی های مختلفی وجود دارد که می تواند بر روشنایی صفحه تأثیر بگذارد. این ایده خوبی است که قبل از نتیجه گیری سریع، همه آنها را بررسی کنید.

روشنایی خودکار

به طور کلی، اگر صفحه آیفون شما مدام کم نور می شود، به این دلیل است که روشنایی خودکار روشن است. این ویژگی به طور خودکار روشنایی صفحه گوشی شما را بر اساس نور اطراف تنظیم می کند.

اگر می‌خواهید به دلیل این ویژگی از کم‌نور شدن خودکار گوشی خود جلوگیری کنید، به Settings –> Accessibility –> Display & Text Size بروید و Auto-Brightness را خاموش کنید. هشداری خواهید دید که خاموش کردن خودکار روشنایی می‌تواند بر عمر باتری تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که قرار دادن تلفن شما در حداکثر روشنایی در طول روز، باتری را سریعتر از تنظیم خودکار با نور محیط تخلیه می کند.

Night Shift

اگر صفحه نمایش آیفون شما در شب تیره تر به نظر می رسد، ممکن است به این دلیل باشد که Night Shift را روشن کرده اید. این ویژگی پس از غروب خورشید به رنگ‌های گرم‌تر تغییر می‌کند (با استفاده از ساعت و موقعیت جغرافیایی تلفن خود برای تعیین زمان غروب خورشید) تا به شما کمک کند به خواب بروید.

به Settings –> Display & Brightness –> Night Shift بروید. در آنجا، می‌توانید تنظیمات را تنظیم کنید یا شیفت شب را به طور کامل خاموش کنید. همچنین اگر آیفون شما iOS 11 یا جدیدتر را اجرا می کند، می توانید Night Shift را از Control Center روشن یا خاموش کنید. اگر گوشی شما Face ID دارد، با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالا به پایین یا در غیر این صورت از پایین صفحه به بالا، مرکز کنترل را باز کنید. برای دسترسی به دکمه Night Shift کافی است نوار لغزنده روشنایی را در مرکز کنترل فشار دهید و نگه دارید.

True Tone

True Tone یک ویژگی است که به طور خودکار رنگ صفحه نمایش تلفن شما را بر اساس نور محیط تنظیم می کند، درست مانند روشنایی خودکار برای روشنایی صفحه. تغییر رنگ ممکن است گاهی اوقات صفحه نمایش شما را تیره تر نشان دهد. به Settings -> Display & Brightness بروید و بررسی کنید که آیا True Tone روشن است یا خیر!

حالت کم مصرف

حالت کم مصرف قابلیتی است که تنظیمات مختلفی از جمله روشنایی صفحه نمایش را به منظور حفظ عمر باتری تنظیم می کند. با نگاهی به نماد باتری در گوشه بالا سمت راست می توانید به راحتی بررسی کنید که آیا آیفون خود در حالت کم مصرف است یا خیر. اگر زرد است، به این معنی است که حالت کم مصرف روشن است.

هنگامی که آیفون شما 80 درصد یا بیشتر شارژ می شود، حالت کم مصرف به طور خودکار خاموش می شود، اما اگر می خواهید آن را به صورت دستی خاموش کنید، به تنظیمات -> باتری بروید و آن را خاموش کنید.

امتیاز دهید
منبع recycell
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.