5 راه آسان برای حذف آب از درگاه شارژ گوشی های هوشمند

نکات برجسته

  • اولین قدم در صورتی که آب وارد پورت شارژ گوشی هوشمند شما شود باید فورا آن را خاموش کنید.
  • قبل از اینکه گوشی هوشمند خود را دوباره روشن کنید، اجازه دهید مدتی در هوا خشک شود.
  • اپل یک ویژگی داخلی برای خارج کردن آب از دستگاه های اپل دارد.

این روزها ما گوشی‌های هوشمند خود را تا حد امکان با احتیاط نگه می‌داریم. بسیاری از ما از ماهیت حساس اکثر این دستگاه ها آگاه هستیم و از ریسک های احتمالی خودداری می کنیم. اما گاهی اوقات این امکان پذیر نیست و ما در موقعیت هایی قرار می گیریم که می تواند به راحتی به گوشی های هوشمند ما آسیب برساند.

یکی از این شرایط زمانی است که آب وارد درگاه شارژ دستگاه ما می شود. در آن صورت چه کنیم؟ و نه، قرار دادن آن در جعبه برنج خام کمکی نخواهد کرد. نگران نباشید، من همین امروز را به شما می گویم.

چگونه آب را از درگاه های شارژ خارج کنیم؟

پنج راه وجود دارد که می توانید از آنها برای خشک کردن پورت های گوشی هوشمند خود استفاده کنید. بیایید آنها را بررسی کنیم.

دستگاه خود را خاموش کنید

بدون هیچ فکر دومی، اولین قدم در صورتی که آب وارد پورت شارژ گوشی هوشمند شما شود، باید فورا آن را خاموش کنید. و مطمئن شوید که آن را روشن نکنید مگر اینکه و تا زمانی که درگاه شارژ به همراه جک هدفون و سایر اجزای آن کاملاً خشک شود.

علاوه بر این، اگر زمانی که دستگاه شما خیس می شود، سیمی به آن متصل است، آن چیزها را نیز بردارید. اگر کل گوشی هوشمند شما خیس است، سینی سیم کارت، سیم کارت و هر کارت حافظه خارجی را با احتیاط خارج کنید.

پس از انجام این کار، آن را با دقت با یک پارچه تمیز پاک کنید.

روی دستت ضربه بزن

هنگامی که آب را به صورت خارجی خشک کردید، گوشی هوشمند خود را به صورت عمودی و درگاه شارژ رو به پایین نگه دارید. حالا به آرامی روی دستتان ضربه بزنید. این روند را تا زمانی ادامه دهید که مطمئن شوید بیشتر آب را خارج کرده اید.

اجازه دهید دستگاه در هوا خشک شود

قبل از اینکه گوشی هوشمند خود را دوباره روشن کنید، اجازه دهید مدتی در هوا خشک شود. خشک کردن هوا باعث می شود که آب به طور طبیعی تبخیر شود بدون اینکه آسیب زیادی به دستگاه وارد شود. حتی می توانید فن خود را روشن کنید تا روند کار را سرعت بخشید.

از ژل سیلیکا استفاده کنید

اکنون، در صورتی که خشک شدن دستگاه شما بیش از حد طول بکشد، می توانید از برخی ترفندهای خارجی استفاده کنید. همانطور که می توانید کیسه های سیلیکاژل را در اطراف درگاه شارژ نگه دارید تا رطوبت بیش از حد را حفظ کنید. حتی می توانید گوشی هوشمند را در یک کیسه با چند بسته سیلیسی قرار دهید تا رطوبت بیشتری جذب کند.

اگر آیفون دارید از اجکتور آب استفاده کنید

اکنون اپل یک ویژگی داخلی برای خارج کردن آب از دستگاه های اپل دارد. اما قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم، اپل توصیه نمی‌کند که دستگاه خود را قبل از اینکه حداقل 5 ساعت خشک شود، دوباره روشن کنید. اگر کاربر iOS هستید این مراحل را دنبال کنید:

  • برای جلوگیری از آسیب بیشتر، آیفون خود را سریع خاموش کنید.
  • هنگامی که احساس کردید درگاه شارژ به اندازه کافی خشک شده است، آیفون خود را دوباره روشن کنید.
  • سپس یک هشدار “مشخص شده مایع” را مشاهده خواهید کرد.
  • اکنون از سیری بخواهید که اجکتور آب را روشن کند یا فقط روی این لینک کلیک کنید:
  • شما به میانبر سیری Water Eject هدایت خواهید شد.
  • حالا این میانبر را اضافه کنید.
  • پس از انجام این کار، برای شروع حذف آب، روی میانبر کلیک کنید.

یک منوی کشویی را مشاهده خواهید کرد، در اینجا روی “شروع تخلیه آب” کلیک کنید و سپس منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود.

جمع بندی

به این ترتیب می توانید از آسیب دیدن گوشی هوشمند خود جلوگیری کنید. نکته حرفه ای: هرگز گوشی هوشمند خود را بلافاصله پس از خیس شدن استفاده نکنید. در هر مورد آن را خاموش کنید و صبر کنید تا آب خشک شود.
امتیاز دهید
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.