چگونه یک برنامه را به صفحه اصلی (Home Screen) اندروید اضافه کنیم؟

تلفن اندرویدی شما بسیار قابل تنظیم است و یکی از گزینه های کاربر پسند این است که می توانید یک برنامه را به صفحه اصلی اندروید اضافه کنید. استفاده از این ویژگی معمولاً برای برنامه‌های پرکاربرد و به‌روز شما محفوظ است.

چگونه یک برنامه را به صفحه اصلی اندروید اضافه کنیم؟

اگر به دنبال راهی آسان برای دسترسی به برنامه ها هستید، می توانید یک برنامه را به صفحه اصلی اندروید اضافه کنید. همچنین می توانید پوشه های برنامه را ایجاد و حذف کنید.

با این حال، اگر از آیفون به اندروید نقل مکان کرده‌اید یا با این فرآیند آشنا نیستید، ممکن است آن را ساده‌تر از آنچه فکر می‌کردید بیابید.

در زیر توضیح خواهیم داد که کشوی برنامه چیست، چگونه برنامه‌های اندروید را به صفحه اصلی اضافه کنیم، و چگونه نمادهای صفحه اصلی را برای برنامه‌های وب ایجاد کنیم.

تفاوت بین App Drawer و Home Screen در اندروید چیست؟

کشوی برنامه در اندروید جایی است که تمام برنامه های نصب شده شما در دستگاه شما وجود دارد. با کشیدن انگشت به بالا در صفحه اصلی می توانید به آن دسترسی داشته باشید.

کشوی برنامه اندروید

هنگامی که کشوی برنامه باز می شود، لیستی از برنامه های نصب شده روی تلفن یا رایانه لوحی خود را خواهید دید. اندروید همچنین دارای یک فیلد جستجوی مفید در بالای صفحه برای یافتن سریع برنامه های خاص است.

جستجوی کشوی برنامه اندروید

صفحه اصلی به شما امکان می دهد برای دسترسی سریع به موارد و اطلاعات به میانبرها، ابزارک ها و پوشه های برنامه دسترسی داشته باشید. می توانید برنامه ها را از کشوی برنامه به صفحه اصلی اضافه کنید.

چگونه یک برنامه را به هوم اسکرین اندروید اضافه کنیم؟

افزودن یک برنامه به صفحه اصلی اندروید اساساً یک فرآیند ساده است، اما بین دستگاه ها و نسخه های اندروید کمی متفاوت است. اما ما گزینه های مختلفی را که دارید به شما نشان خواهیم داد.

  • صفحه اصلی Android را به سمت بالا بکشید تا App drawer نمایش داده شود.
  • برنامه ای را که می خواهید به صفحه اصلی اضافه کنید جستجو کنید.
  • اکنون، اینجاست که مراحل متفاوت است. به عنوان مثال، در Samsung Galaxy، روی برنامه ضربه بزنید و نگه دارید و از منوی ظاهر شده گزینه Add to Home را انتخاب کنید.
  • همچنین می توانید روی نماد برنامه ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که در صفحه اصلی ظاهر شود.
  • هنگامی که در صفحه اصلی قرار گرفت، می توانید به کشیدن آن به مکان مورد نظر خود ادامه دهید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید برنامه های مشابه را در کنار یکدیگر قرار دهید یا آنها را به صفحه اصلی برنامه Android folder.move اضافه کنید.

نحوه اضافه کردن برنامه ها به یک پوشه در صفحه اصلی اندروید

اگر راه ساده‌تری برای مدیریت برنامه‌ها می‌خواهید، می‌توانید نمادهای پوشه را به صفحه اصلی اضافه کنید و برنامه‌های خود را با هم گروه‌بندی کنید. برای مثال، ممکن است همه برنامه‌های مایکروسافت را در یک پوشه و برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی را در پوشه دیگری بخواهید.

  • روی یک برنامه ضربه بزنید و نگه دارید و آن را روی برنامه مشابه دیگری که می خواهید پوشه for ایجاد کنید بکشید.
  • یک پوشه با برنامه هایی که ترکیب کرده اید ایجاد می شود و یک نام برای پوشه تایپ کنید. به عنوان مثال، در این مثال، ما یک پوشه با برنامه های مایکروسافت ایجاد می کنیم و آن را به عنوان چنین برچسب گذاری می کنیم.
  • پس از ایجاد پوشه، در صفحه اصلی ظاهر می شود و می توانید برنامه ها را به داخل آن بکشید. برنامه های اندروید را به پوشه بکشید.
  • برای حذف یک برنامه از یک پوشه، روی پوشه حاوی برنامه از صفحه اصلی ضربه بزنید تا پوشه آن باز شود.
  • برنامه‌ای را که می‌خواهید از پوشه حذف کنید انتخاب کنید و آن را به مکانی در صفحه اصلی بکشید. برنامه اندروید را از پوشه بکشید.

چگونه یک میانبر وب سایت برای صفحه اصلی اندروید ایجاد کنیم؟

یکی دیگر از ویژگی های مفید، امکان افزودن میانبر وب سایت به صفحه اصلی در اندروید است. اگر به عملکرد اضافی ارائه شده توسط برنامه های کامل نیاز ندارید، این کار مفید است.

  • Google Chrome را در تلفن یا رایانه لوحی Android خود باز کنید.
  • به سایتی که می‌خواهید اضافه کنید بروید و روی دکمه منوی سه نقطه در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  • از منوی ظاهر شده روی افزودن به صفحه اصلی (add to home screen chrome) ضربه بزنید.
  • یک نام توصیفی برای میانبر وارد کنید و روی میانبر وب سایت ضربه بزنید.
  • وقتی پیام تأیید در پایین صفحه ظاهر شد، روی نماد سایت ضربه بزنید یا «افزودن» را انتخاب کنید.
  • یک میانبر سایت به صفحه اصلی اضافه می شود که می توانید آن را مانند سایر نمادهای برنامه تنظیم مجدد کنید. سایت در مرورگری که شما ایجاد کرده اید باز می شود.

شایان ذکر است که می توانید از این ترفند با سایر مرورگرها نیز با استفاده از مراحل مشابه استفاده کنید. به عنوان مثال، در اینجا ما میانبرهایی برای وب سایت هایی داریم که در DuckDuckGo، فایرفاکس، و نمونه های مرورگر میانبر وب سایت Google Chrome باز می شوند.

نحوه حذف برنامه ها از هوم اسکرین اندروید

اگر صفحه اصلی شما بیش از حد شلوغ است یا دیگر نیازی به دسترسی سریع به برنامه ها ندارید، می توانید آنها را حذف کنید. علاوه بر این، می توانید کل پوشه ها را از صفحه اصلی نیز حذف کنید.

  • روی نماد برنامه در صفحه اصلی که می خواهید از شر آن خلاص شوید ضربه بزنید و نگه دارید.
  • نماد حذف را از منوی ظاهر شده انتخاب کنید.
  • اگر می خواهید پوشه ای را از صفحه اصلی بردارید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید و حذف را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که با این کار برنامه های موجود در پوشه حذف نمی شوند. این فقط صفحه اصلی پوشه را حذف می کند.
  • برای حذف چندین برنامه، روی یک برنامه در صفحه اصلی ضربه بزنید و نگه دارید و روی گزینه Select از منوی گزینه انتخاب صفحه اصلی اندروید ضربه بزنید.
  • هر برنامه ای را که می خواهید از صفحه اصلی حذف کنید انتخاب کنید و روی نماد حذف از نوار ابزار بالا ضربه بزنید.
  • یک پیام اعلان به شما نشان می دهد که برنامه ها با موفقیت حذف شده اند.

افزودن و حذف برنامه ها در صفحه اصلی اندروید

با استفاده از مراحل بالا، می‌توانید به سرعت برنامه‌ها را به صفحه اصلی اندروید اضافه کنید یا در صورت عدم نیاز، آن‌ها را حذف کنید.

سفارشی کردن صفحه اصلی Android خود با برنامه‌های مورد نیاز زمانی مفید است که می‌خواهید کارها را سریع انجام دهید. برنامه های مورد علاقه شما را می توان تنها با یک ضربه راه اندازی کرد. اگر می‌خواهید دستگاه خود را بیشتر سفارشی کنید، می‌توانید به تغییر نمادهای برنامه در دستگاه Android خود فکر کنید تا با تم سفارشی مورد استفاده خود مطابقت داشته باشد.

امتیاز دهید
منبع groovypost
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.