روبینو وب چیست، کجاست و چه کاربردی دارد؟

برای آشنایی کامل با روبینو وب که در اصل همان نسخه وب روبیکا است، شما را دعوت می کنیم که تا انتهای این مقاله با چیکاو همراه باشید.

روبینو وب چیست؟

روبینو وب نسخه وب برنامه پیام‌رسان روبیکا است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق مرورگر وب به پیام‌رسان روبیکا دسترسی پیدا کنند و از قابلیت‌های آن استفاده کنند. با استفاده از نسخه وب این پیام رسان، کاربران می‌توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اطلاعات دیگر را به اشتراک بگذارند و با دوستان و آشنایان خود ارتباط برقرار کنند. 

در اصل روبینو وب همان نسخه وب روبیکا است که که دسترسی به چت های شخصی و کانال ها را برای شما فراهم می کند. اما بخشی از روبیکا که شبیه اینستاگرام است در نسخه وب پشتیبانی نمی شود.

روبینو وب چه قابلیت هایی دارد؟

این شبکه اجتماعی، به شما این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به نصب برنامه، به حساب کاربری خود در پیام‌رسان بومی، روبیکا، دسترسی داشته باشید. این بدین معنی است که می‌توانید با استفاده از مرورگر وب خود به حساب کاربری روبیکا خود و یا حساب‌های دیگران وارد شوید و از امکانات آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روبینو برای ایفون چیست و چه کاربردی دارد؟

بعضی از قابلیت‌های روبینو وب عبارتند از:

  1.   دسترسی به پیام‌ها در چت شخصی، کانال ها و گروه ها: با استفاده از روبینو وب، می‌توانید به پیام‌های خود و همچنین پیام‌های ارسالی و دریافتی از دیگران دسترسی پیدا کنید.
  2.   مدیریت حساب کاربری: شما می‌توانید با استفاده از روبینو وب، اطلاعات حساب کاربری خود را مدیریت کنید، به عنوان مثال اطلاعات حساب کاربری خود را ویرایش کنید و تنظیمات حریم خصوصی خود را تغییر دهید.
  3.   پاسخ به پیام‌ها: شما می‌توانید با استفاده از روبینو وب، به پیام‌های خود و دیگران پاسخ دهید و با دوستان و مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید.
  4.   دسترسی به کانال‌ها: با روبینو وب، می‌توانید به کانال‌هایی که عضو آن‌ها هستید، دسترسی پیدا کنید و پست‌های جدید آن‌ها را مشاهده کنید.
  5.   استفاده از امکانات ویژه: شما می‌توانید با استفاده از روبینو وب، از امکانات ویژه‌ای مانند امکان ایجاد گروه و چت گروهی و… استفاده کنید. همچنین با استفاده از نسخه وب ان پیام رسان، می‌توانید به طور همزمان با چندین حساب کاربری خود و یا دیگران وارد شوید و از آن‌ها استفاده کنید.
بیشتر بخوانید: پست روبینو چیست؟

چگونه می توان وارد روبینو وب شد و از آن استفاده کرد؟

برای ورود به روبینو وب و استفاده از آن می‌توانید از مرورگر وب خود استفاده کنید و به سایت روبیکا بروید. سپس می‌توانید با وارد کردن شماره تلفن همراه و رمز عبور حساب کاربری روبیکا خود و یا با استفاده از شماره تلفن و رمز عبور حساب کاربری دیگری که می‌خواهید وارد شوید. پس از ورود می‌توانید از قابلیت‌های آن استفاده کنید.

روبینو وب چه تفاوتی با اپلیکیشن آن دارد؟

تفاوت اصلی در این است که روبینو وب نیازی به نصب برنامه ندارد و شما می توانید از طریق مرورگر وب خود به حساب کاربری خود در روبیکا دسترسی پیدا کنید. در حالی که برای استفاده از اپلیکیشن روبینو باید آن را روی دستگاه خود نصب کنید. همچنین، رابط کاربری اپلیکیشن و نسخه وب متفاوت است. 

آیا امنیت روبینو وب خوب است؟

همان‌طور که در بسیاری از پلتفرم‌های ارتباطی دیگر، امنیت همواره یکی از موضوعات مهمی است که کاربران در زمینه استفاده از آن‌ها باید در نظر داشته باشند. درباره امنیت این پلتفرم نیز می‌توان گفت که این پلتفرم سعی در ارائه خدمات با سطح امنیتی بالا دارد. و از پروتکل‌های امنیتی رایج برای حفاظت از اطلاعات کاربران استفاده می‌کند. اما برای افزایش امنیت حساب کاربری خود، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  1.   استفاده از رمز عبور قوی: همانند هر پلتفرم ارتباطی دیگر، باید از رمز عبور قوی و یکتا استفاده کنید و از استفاده از رمز عبور یکسان برای چندین حساب کاربری خودداری کنید.
  2.   استفاده از تأیید دو مرحله‌ای: روبینو وب امکان تأیید دو مرحله را فراه می‌دهد که با فعال کردن آن، برای ورود به حساب کاربری، نیاز به وارد کردن رمز عبور و همچنین کد ارسال شده به دستگاه تلفن همراه یا ایمیل خواهید داشت. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا حساب کاربری خود را از دسترسی‌های غیرمجاز محافظت کنید.
  3.   بررسی دسترسی‌های برنامه‌های مجوز دهنده: در صورت استفاده از برنامه‌هایی که به آن‌ها مجوز داده‌اید، مطمئن شوید که این برنامه‌ها به اطلاعات شخصی شما دسترسی ندارند و تنها به آن‌ها اجازه دسترسی به اطلاعاتی که برای عملکرد برنامه نیاز دارند را داده‌اید.
  4.   به‌روزرسانی نرم‌افزار: برای حفظ امنیت حساب کاربری خود در روبینو وب، بهتر است همیشه آخرین نسخه نرم‌افزار را داشته باشید، زیرا آپدیت‌های نرم‌افزار اغلب شامل برطرف کردن آسیب‌پذیری‌های امنیتی هستند.
  5.   در کل، این سوپر اپلیکیشن سعی در ارائه خدمات با سطح امنیتی بالا دارد، اما می‌توانید با رعایت موارد فوق به افزایش امنیت حساب کاربری خود در این پلتفرم کمک کنید.

جمع بندی

همان طور که می دانید روبینو بخشی از روبیکا است که از نظر کاکرد و رابط کاربری، شباهت بسیاری به اینستاگرام دارد. شما می توانید با مراجعه به سایت روبیکا وب از امکانات تحت وب این برنامه استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بخش اینستاگرامی این سوپر اپلیکیشن در نسخه وب در دسترس نمی باشد. بنابراین اگر منظور شما از روبینو وب دسترسی به اکانت روبیکا با مرورگر است می توانید به لینک بالا مراجعه کنید. در غیر این صورت در حال حاضر امکان دسترسی به قابلیت های بیشتری را در نسخه وب این پیام رسان ندارید.
5/5 - (2 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.