آیدی در ایتا چیست؟ چگونه نام خود را در ایتا عوض کنیم؟

چگونه نام خود را در ایتا عوض کنیم؟ تنظیمات مربوط به آیدی ایتا کجاست و چگونه می توان به آنها دسترسی داشت؟ چگونه در ایتا اسم خود را عوض کنیم؟ برای یافتن پاسخ این پرسش های مهم تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

آیدی چیست؟

در واقع آیدی ( ID) که مخفف کلمه Identification است به معنای شناسایی و تعیین هویت است.

آیدی در ایتا چیست؟

لازمه چت کردن در این پیام رسان داشتن شماره یا Username شخص مورد نظر است. پیام رسان ایتا به شما این امکان را می دهد که با شماره یا نام کاربری با دیگران در ارتباط باشید. آیدی ایتا یا همان نام کاربری ایتا، نام شما در این شبکه اجتماعی است که بدون انتشار شماره موبایل می توانید با دیگران ارتباط بگیرید.

این نام مانند شناسنامه و هویت شما بوده و قابل تغییر می باشد. در واقع این شبکه اجتماعی در پاسخ به پرسش چگونه نام خود را در ایتا عوض کنیم؟ آزادی عمل خوبی را به کاربران ارائه می دهد. از این رو شما می توانید آیدی ایتا خود را تغییر دهید.

در ادامه مطلب قصد داریم تا آموزش کامل ساخت نام کاربری برای ایتا را به شما آموزش دهیم. چنانچه تاکنون اکانت ایتا نساخته اید، ابتدا مقاله آموزش ایجاد حساب کاربری در ایتا را مطالعه نمایید.

آموزش ساخت نام کاربری برای ایتا

ایجاد نام کاربری برای ایتا یکی از مزایای مهم این پیام رسان است. ساخت آیدی در ایتا بسیار ساده بوده و با روش زیر انجام می شود:

ابتدا برنامه ایتا را اجرا کنید. سپس با لمس آیکون سه خط موجود در بالای صفحه، منو کشویی برنامه را باز کنید. در این مرحله می بایست وارد بخش Settings یا همان تنظیمات شوید.

اکنون در بخش info روی فیلد Username کلیک کرده و برای خود آیدی بسازید.

ساخت نام کاربری در ایتا برای تمام دستگاه ها با همین روش ساده انجام می شود. شما می توانید نام کاربری خود را، هر زمان که بخواهید، با پیمودن همین مسیر تغییر دهید.

نکته!

  • با ساخت آیدی در ایتا افراد می توانند بدون اینکه شماره شما را داشته باشند و از طریق یوزرنیم به شما پیام دهند.
  • آیدی ایتا می بایست شامل حروف انگلیسی و اعداد باشد.
  • شما نمی توانید از آیدی ایتا تکراری که دیگران آن را انتخاب کرده اند استفاده نمایید. نام کاربری ایتا در دسترس و تایید شده با عبارت سبز رنگ Your Username is available نمایش داده می شود.

سوالات متداول

چگونه نام خود را در ایتا عوض کنیم؟

برای عوض کردن نام کاربری ایتا تنها کافی است تا مسیر Settings< info< Username را دنبال کنید. در واقع تغییر نام کاربری ایتا و ساخت آیدی در ایتا هر دو از یک مسیر پیگیری می شوند. ایتا علاوه بر امکان تغییر آیدی از قابلیت تغییر شماره نیز پشتیبانی می کند. برای این منظور می توانید به مقاله آموزش “تغییر شماره در ایتا” سر بزنید.

نحوه ارسال پیام به آیدی در ایتا چگونه است؟

نحوه ارسال پیام به آیدی در ایتا بسیار ساده است. در صفحه save message یا چت هر شخص دیگری علامت @ با نام کاربری شخص مدنظر را بدون فاصله تایپ کرده و ارسال نمایید. به عنوان مثال اگر نام کاربری شخص مورد نظر chikav است، آیدی را به صورت chikav@ تایپ کرده و ارسال نمایید.

سپس روی نام کاربری ارسال شده کلیک کنید تا به صفحه چت شخص مورد نظر هدایت شوید. نحوه ارسال پیام به آیدی در ایتا بدون شماره با همین روش ساده انجام می شود.

آیا می توان نام کاربری ایتا را حذف کرد؟ با حذف نام کاربری حساب ایتا پاک می شود؟

بله شما می توانید از مسیر Settings< info< Username یوزرنیم خود را حذف کنید. با حذف یوزرنیم حساب کاربری شما پاک نمی شود. دیلیت اکانت ایتا به معنای حذف کامل اکانت با تمامی اطلاعات است. برای اشنایی با مفهوم حذف حساب کاربری به مقاله آموزش دیلیت اکانت ایتا مراجعه کنید.

جمع بندی

ما در این مقاله سعی کردیم تا پاسخ سه سوال مهم زیر را به شما ارائه کنیم:

  • آیدی در ایتا چیست؟
  •  چگونه نام خود را در ایتا عوض کنیم؟
  • نحوه ارسال پیام به آیدی در ایتا چگونه است؟

امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. چنانچه در زمینه ساخت نام کاربری برای ایتا سوال دارید، پرسش های خود را در بخش کامنت با ما به اشتراک بگذارید.

4.6/5 - (10 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 نظرات
  1. تسنیم می گوید

    باسلام و سپاس.
    خیلی خوب و مختصر و مفید.

  2. آذین می گوید

    چرا نام کاربری تو ایتا تغییر میدم همون قبلی رو نشون میده؟