ایتا چیست؟ بررسی مهم ترین مزایا و معایب پیام رسان ایتا

مزایا و معایب پیام رسان ایتا براساس نیاز و سلیقه مخاطب کاملا متغیر است. ما در این مطلب قصد داریم تا به بررسی جامع و عمومی این شبکه اجتماعی بپردازیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید باشد. همراه چیکاو باشید.

ایتا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

برنامه و یا بهتر است بگوییم که پیام رسان ایتا، به عنوان یک شبکه ارتباطی و اجتماعی که نیازهای کاربردهای ایرانی را در این ارتباط برآورده کند، طراحی گردیده است.

پیام رسان ایتا این امکان را به شما می‌دهد که با استفاده از آن به راحتی با سایر افراد از جمله دوستان و بستگان خود ارتباط برقرار کنید. با آنها از طریق چت و پیام‌های نوشتاری در تماس باشید. تماس صوتی و تصویری داشته باشید. این نوع پیام رسان به شما امکان می‎‌‌دهد مانند سایر پیام رسان‌ها، گروه بسازید و یا اینکه کانال ایجاد کنید و اطلاعات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

بررسی مزایا و معایب پیام رسان ایتا

هر وقت سخن از مزایا و معایب پیام رسان ایتا باشد موافقان و مخالفان این برنامه حرف های زیادی برای گفتن دارند. ما نیز در تلاشیم تا در قالب یک نقد کاملا منصفانه شما همراهان عزیز را با نقاط قوت و ضعف این شبکه اجتماعی آشنا کنیم.

مزایای ایتا

1- قابلیت ایجاد کانال درختی در ایتا

این برنامه امکان ساخت کانال‌های درختی را به شما می‌دهد. کانال‌های درختی به کانال‌هایی گفته می‌شود که در آن قابلیت‌های جدیدی وجود دارد. قابلیت‌هایی مثل ارسال زمان‌بندی شده مطالب، حذف خودکار مطالب ارسال شده، فرستادن متن‌های طولانی همراه با تصویر و گیف، تعیین کردن زیر منو را می‌توان در ارتباط با کانال‌های درختی اشاره کرد. این قابلیت‌ها شما را برای مدیریت بهتر و حرفه‌ای تر کانال و مطالب آن یاری می‌کنند.

برنامه ایتا، دارای قابلیت‌های ویژه‌ای برای ارائه خدمات به کسب و کارها و سازمان‌ها می‌باشد. ارائه خدمات ویژه این برنامه به کسب و کارها موجب پایین آمدن هزینه‌ها برای آنها می‌شود.

2- پشتیبانی توسط دستگاه‌های مختلف

در زمینه بررسی مزایا و معایب پیام رسان ایتا به یک قابلیت کاربردی می رسیم.برنامه ایتا بر روی گوشی‌های هوشمند و کامپیوتر به راحتی قابل نصب است. دستگاه های اندروید، soi و ویندوز این برنامه را پشتیبانی می‌کنند. امکان وارد شدن با چند دستگاه به حساب ایتا شما به طور همزمان وجود دارد.

ایتا دارای فضای ابری است و بر مبنای این فضا بنا شده است که در آن همگامسازی به صورت یکپارچه انجام می‌شود. همین امر امکان وارد شدن به برنامه را به طور همزمان از طریق چند دستگاه فراهم می‌کند. برای این کار لازم است که در هر دستگاهی که می‌خواهید، شماره تلفن خود را در برنامه وارد کنید تا بتوانید در حساب کاربری ایتا خود آنلاین شوید.

3- مخفی کردن زمان آخرین بازدید

در پیام رسان‌هایی مانند تلگرام و ایتا، امکان مخفی کردن آخرین زمان بازدید وجود دارد. شما می‌توانید زمان آخرین بازدیدتان را از برخی مخاطبان و یا همه مخاطبان خود پنهان کنید. برای این منظور باید وارد بخش تنظیمات حریم خصوصی شوید.

4- ایجاد گروه

همان طور که گفتیم در ایتا؛ امکان ایجاد گروه‌ وجود دارد. در این بخش می‌خواهیم بیشتر در مورد گروه‌های ایتا صحبت کنیم.

هر گروهی که در ایتا ایجاد می‌کنید، در مرحله اول می‌تواند 500 عضو داشته باشد. برای گروه‌های ایتا ویژگی‌های جالبی وجود دارد که گفتن آنها خالی از لطف نخواهد بود.

امکان ویرایش و حذف پیام‌ها در گروه پس از انتشار آنها وجود دارد. شما می‌توانید در گروه به پیام دیگران پاسخ دهید و یا به اصطلاح  پیام آنها را ریپلای کنید. امکان بی صدا کردن گروه‌های ایتا وجود دارد، با این کار پیام‌های ارسالی در گروه برای شما بی‌صدا خواهند بود. اما اگر پیامی به طور اختصاصی برای شما ارسال شود؛ دیگر بی صدا نخواهد بود.

امکان انتخاب مدیر برای گروه در پیام رسان ایتا وجود دارد. مدیر می‌تواند پیام‌های گروه را مدیریت کرده و آنها را حذف نماید. همچنین می‌تواند عضو جدیدی اضافه کند و یا عضوی از گروه را حذف نماید.

گروه ها، بستری را فراهم می‌‎کنند تا شما یک جمع کوچک دوستانه با بستگان و آشنایان خود داشته باشید و با یکدیگر به تبادل اطلاعات و بحث و گفت و گو بپردازید. حداکثر تعداد اعضای گروه در ایتا 500 نفر خواهد بود. هر کدام از اعضای گروه می‌توانند شخص دیگری را به گروه اضافه کنند و عکس پروفایل گروه را تغییر دهند.

در آینده‌ای نزدیک قرار است که آپشن سوپر گروه و یا ابر گروه نیز به این پیام رسان افزوده شود. سوپر گروه امکان ایجاد گروه‌هایی بزرگ‌تر با تعداد عضو بالاتر را ایجاد می‌کنند. علاوه بر ایتا شما می توانید در اینستاگرام نیز گروه بسازید.

5- نام کاربری

شما می‌توانید برای خود یک نام کاربری تعیین کنید. سایر افراد در ایتا، شما را با این نام کاربری می‌توانند پیدا کنند و نام کاربری شما برای دیگران قابل مشاهده خواهد بود. با تعیین نام کاربری، افرادی که حتی شماره شما را ندارند، امکان ارسال پیام را به شما خواهند داشت.

6- تغییر شماره تلفن ایتا

امکان تغییر شماره تلفن در برنامه ایتا وجود دارد. شما می‌توانید شماره تلفنی که با آن اکانت ایتا ایجاد کردید را تغییر دهید. با انجام این کار، شماره تلفن جدید به دفترچه مخاطبین شما اضافه می‌شود.

7- حذف نام کاربری

اگر از قرار دادن نام کاربری پشیمان شدید و دوست ندارید دیگران شما را از طریق نام کاربری پیدا کنید. می‌توانید نام کاربری خود را حذف کنید. برای حذف به قسمت تنظیمات بروید در آنجا قسمت نام کاربری را خالی قرار دهید و سپس ذخیره کنید. بدین شکل یک نام کاربری خالی ایجاد شده و نام کاربری قبلی شما حذف می‌شود.

معایب

در زمینه مزایا و معایب پیام رسان ایتا و پس از معرفی قابلیت های جدید این پیام رسان قصد داریم تا برخی از نقاط ضعف این برنامه را نیز بررسی نماییم. به صورت کلی پیام رسان های بومی به دلیل اینکه تنها در داخل کشور در دسترس هستند و ارتباط را با جهان محدود می کنند مورد نقد کاربران قرار گرفته اند. در همین راستا چنانچه توسعه دهندگان داخلی انتظار حمایت تمامی اقشار جامعه را دارند می بایست یک پلتفرم با ارزش افزوده نسبت به نمونه های خارجی را ارائه دهند. بدیهی است که ضمن مقایسه موارد موجود داخلی با پلتفرم هایی مانند تلگرام، واتساپ و… انتخاب مردم نمونه های پیشرفته تر خارجی است.

متاسافنه پیام رسان های داخلی مانند ایتا نمونه ای کپی شده از شبکه های اجتماعی خارجی با کاستی های بسیار می باشند. وضعیت امنیت، حریم خصوصی، سرعت، باگ ها و… نیز از جمله موارد بسیار مهمی هستند که مانع جذب کاربر به پلتفرم های داخلی می شوند. در زمینه استیکر، سرعت، عدم محدودیت و… نمونه های بومی راه داری در پیش دارند.

1- تقلید از نسخه قدیمی تلگرام

این پیام رسان ایرانی شباهت بسیار زیادی به ورژن های قدیمی تر تلگرام دارد. مشابهت در این زمینه به خودی خود بد نیست اما ایتا نسبت به تلگرام قابلیت ویژه ای را ارائه نمی کند.

2- عدم پشتیبانی از تماس صوتی و تصویری

متاسفانه این پیام رسان تا زمان انتشار این مقاله از تماس صوتی و تصویری پشتیبانی نمی کند. با توجه به اهمیت برقراری تماس صوتی و تصویری از طریق شبکه های اجتماعی و مجهز بودن تمام رقبای خارجی به این قابلیت، نمی توان از این نقطع ضعف چشم پوشی کرد.

3- تبلیغات ایتا

به نظر شما تبلیغات در بالای صفحه اصلی برنامه جز مزایا یا معایب پیام رسان ایتا است؟ با توجه به مسنجر های جدید جهانی به نظر شخصی بنده این قابلیت بیش از اینکه مفید باشد کاربران را خسته و کلافه می کند. البته ایتا این امکان را برای شما فراهم کرده تا در صورت لزوم تبلیغات درون برنامه ای آن را لغو کنید. برای این منظور شما را دعوت می کنیم تا مقاله “چگونه تبلیغات ایتا را حذف کنیم؟” را مطالعه کنید.

4- همه شمول نبودن محتوا

اگر سری به ترند ها، هشتگ ها و کانال های ایتا بزنید به نظر می رسد که این مسنجر تنها برای قشر خاصی از جامعه طراحی شده است. در مقایسه با پیام رسان های خارجی مانند اینستاگرام شما نمی توانید کانال های دلخواه خود را در زمینه های مختلف مانند اخبار تکنولوژی، ورزش و مدیتیشن، هنر و… پیدا کنید.

5- نبود قانون کپی رایت

متاسفانه در برخی از شبکه های اجتماعی خارجی و تمامی پیام رسان های ایرانی خبری از قانون کپی رایت نمی باشد. درحالی که شبکه های اجتماعی بزرگ روز به روز روی این قانون تاکید داشته و سرسختانه در حال پیگیری آن هستند در کانال های ایتا مطالب بدون حفظ حقوق تولید کننده محتوا در حال انتشار است.

6- نداشتن الگوریتم مشخص

برای شروع کسب و کار در ایتا تقریبا هیچ الگوریتم مشخصی بدون تبلیغات وجود ندارد. از طرفی به دلیل محدود بودن هشتگ های ترند در چند موضوع خاص، شانس دریافت کاربر از این راه نیز بسیار کم است.

7- محدود بودن به داخل کشور

در راستای بررسی مزا و معایب پیام رسان ایتا بک مسئله دیگر مطرح می شود. این پلتفرم بومی محدود به کشور ایران بوده و امکان ارتباط با جهان را ارائه نمی کند. به همین دلیل شما نمی توانید با دوستان خود در خارج از کشور ارتباط داشته و افراد معروف جهان را دنبال کنید.

با توجه به بررسی مهم ترین مزایا و معایب پیام رسان ایتا، چنانچه قصد دارید حساب کاربری این شبکه اجتماعی را حذف کنید، می توانید به مقاله دیلیت اکانت ایتا مراجعه نمایید.

سوالات متداول

مزایا و معایب پیام رسان ایتا چیست؟

این شبکه اجتماعی براساس خدماتی که ارائه می کند، ممکن است توانایی پاسخگوی به انتظارات شما را داشته یا نداشته باشد. از این رو ما در این مقاله تنها مهم ترین مزایا و معایب پیام رسان ایتا را برشمردیم و پاسخ نهایی این سوال را به عهده شما می گذاریم.

ایتا چیست؟

ایتا یک اپلیکیشن پیام رسان ایرانی است. این شبکه اجتماعی یک پلتفرم به منظور ایجاد ارتباط سریع با دوستان و آشنایان است. برای اینکه بدانید ایتا چیست و چه ویژکی هایی دارد به شما پیشنهاد می کنیم تا همین مقاله را مطالعه نمایید.

4.6/5 - (7 امتیاز)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.