زمان واردات خودرو های خارجی به داخل کشور مشخص شد

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به تاکید نمایندگان به واردات خودرو در سال جاری، تاریخ ورود خودروهای وارداتی به کشور را اعلام کرد.  پیش از این درباره واردات خودرو به ایران، حواشی مختلف و شروط زیادی مطرح شده بود.

پیش از این درباره کم بودن احتمال عرضه خودرو های شاسی بلند غیر چینی مانند بنز و تویوتا صحبت کردیم. با شروط لحاظ شده امکان واردات اتومبیل های شاسی بلند و گران قیمت وجود ندارد. موضوع دیگری که در این زمینه حاشیه ساز شد درباره وجود تحریم ها و غیرممکن بودن واردات خودرو های ژاپنی است. برای دسترسی به این خبر به مقاله ” به دلیل تحریم ها امکان واردات مستقیم خودروهای ژاپنی وجود ندارد” مراجعه نمایید.

برای اطلاع از جزئیات خبر در زمینه واردات خودرو های خارجی در کشور تا انتهای مقاله همراه چیکاو باشید.

تاریخ واردات خودرو های خارجی به ایران مشخص شد

علی جدی، نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس پس از برگزاری نشست مشترک با وزیر صمت درباره زمان ورود خودرو های خارجی به ایران تصمیم گیری  کرده اند. در این نشست با تاکید بر موضوع خودرو، سازوکار واردات این کالا، قوانین و ضوابط نامه های تعریف شده تصمیم بر آن شد تا عرضه ماشین در بورس مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه و به منظور جلوگیری از روند کاهشی ارز، به ثابت ماندن قیمت کارخانه خودرو تاکید شد. بر این اساس به نظر می رسد که شاهد رشد کارخانه ای قیمت خودرو های داخلی نباشیم.

به گفته نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با توجه به این تاکیدات وعده داده تا خودروهای وارداتی تا اواخر بهمن و اوایل اسفند ۱۴۰۱ وارد ایران شوند.

وی در ادامه نشست و ضمن تاکید واردات خودرو در سال جاری خاطر نشان کرد: سامانه جامع تجارت نیز مورد بررسی قرار گرفته است. این سامانه بستری است که با استفاده از آن می توان مسیر تولید، توزیع و واردات را به خوبی پیموده و رصد کرد.

متشکریم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.