آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ در چند دقیقه

آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که بهترین راه موجود برای ریکاوری اطلاعات از گوشی سامسونگ چیست؟ در آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ ما قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم. در کل، راه های زیادی برای انجام این فعالیت وجود دارد. در جهت ریکاوری گوشی سامسونگ، شما باید همه اطلاعات ارائه شده در آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ را به خوبی به خاطر داشته باشید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. البته، شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که فقط 50 درصد احتمال بازگشت همه فایل ها وجود دارد. در نتیجه، شما به صورت حتم نمی توانید برای ریکاوری فایل ها اقدام نمایید. 

آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ به شما کمک می کند تا از دو راه اصلی یعنی راه Cloud و راه معمولی این فعالیت مهم را انجام دهید. پس در ادامه با چیکاو همراه باشید.

آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ از سرویس های Cloud

اگر شما عادت دارید تا به صورت منظم از اطلاعات خود بکاپ بگیرید، حتما با سرویس Cloud سامسونگ آشنا دارید. در آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ، کار شما خیلی راحت است. شما به راحتی و با چند کلیک ساده می توانید با استفاده از بک آپ های موجود، اطلاعات خود را باز گردانید. اولین مرحله آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ با استفاده از سرویس Cloud مربوط به تنظیمات است.

شما باید گوشی خود را روشن کنید و وارد تنظیمات شوید. سپس، شما باید وارد قسمت Samsung cloud شوید. در این مرحله، لیستی از فایل های بک آپی که در اختیار شما قرار داده شده است را مشاهده می کنید. شما می توانید بسته به نیاز های خود یک فایل را انتخاب کنید و آن را ریکاوری کنید. خیلی راحت، همه اطلاعات شما بازگردانده شده اند. البته، برای اینکه از این راه به شدت آسان استفاده کنید، شما باید از قبل بر روی گوشی خود بکاپ یا نسخه های پشتیبانی تهیه کرده باشید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید.

در صورتی که شما به نسخه های پشتیبان دسترسی ندارید و یا اینکه تاحالا نسخه پشتیبان تهیه نکرده اید، باید به دنبال استفاده از راه دوم آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ باشید.

آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ - چیکاو

اولین مرحله مهم آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ

اولین مرحله در راه دوم، یعنی راه استفاده از حافظه داخلی مربوط به باز کردن برنامه Android Data Recovery Software می باشد. این راه در صورتی جوابگو است که هیچ چیزی بر روی گوشی شما منتقل نشده باشد. یعنی هنگامی که فایل های مهم خود را از دست داده اید، نه چیزی از روی گوشی حذف کرده باشید و نه چیزی بر روی گوشی نوشته باشید. در این صورت، برنامه های تخصصی سامسونگ امکان ریکاوری اطلاعات را خواهند داشت.

اولین مرحله مهم آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ - چیکاو

هنگامی که مرحله اول آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ را به اتمام رساندید و برنامه معرفی شده را دانلود و نصب کردید، باید حالت دیباگ را بر روی گوشی خود فعال کنید. در عکس زیر می توانید مراحل مورد نیاز برای انجام این کار را مشاهده کنید. باید وارد تنظیمات شوید، به قسمت درباره گوشی بزنید و بر روی بیلد نامبر گوشی خود 7 بار ضربه بزنید. سپس گزینه developer options باز شده و شما می توانید تنظیمات اختصاصی خود را اعمال کنید.

ترفند های ریکاوری گوشی سامسونگ - چیکاو

سپس با استفاده از برنامه ای که در بالا معرفی کردیم برای ادامه آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ، فایل های مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما باید فایل هایی که در لیست آمده اند را انتخاب کنید و گزینه Next را بزنید.

بهترین تکنیک ریکاوری گوشی سامسونگ - چیکاو

در این مرحله دو انتخاب در جلوی پای شما قرار گرفته است، شما یا باید گوشی خود را روت کنید و یا اینکه باید اسکن معمولی را انجام دهید. روت کردن گوشی می تواند باعث سوختن گارانتی آن شود. همچنین، یک سری از گوشی ها اصلا قابلیت روت ندارند. اما در صورتی که شما به فایل های خود خیلی نیاز دارید حتما باید از قابلیت های روت استفاده کنید. چرا که اسکن معمولی به ساختار های پایه ای اندروید دسترسی نخواهد داشت.

ریکاوری گوشی سامسونگ - چیکاو

دومین مرحله برای بازگردانی فایل های یک موبایل

ما آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ را با گزینه روت پیش می بریم. شما می توانید از اسکن های معمولی هم استفاده کنید. در صورتی که شما گزینه روت را انتخاب کنید، برنامه وب سایت کینگ روت را باز می کند. با استفاده از برنامه موجود در این وب سایت می توانید گوشی خود را روت کنید. این برنامه را روی گوشی نصب کنید و گوشی را روت نمایید.

هنگامی که روت کردن گوشی شما تموم شد، گزینه Retry را وارد کنید تا برنامه شروع به گشتن درون گوشی شما بکند. هنگامی که کار این برنامه تمام شد، لیستی از فایل های ریکاوری شده به شما نمایش داده می شود. شما می توانید مخاطبان، پیام ها، تماس ها و اطلاعات واتس اپ را به طور کامل ریکاوری کنید. ولی، یک ریکاوری موفق می تواند بسته به عوامل خیلی زیادی تفاوت های زیادی داشته باشد. همه مدل های ریکاوری باعث نمیشوند تا شما به اطلاعات خود به صورت حتم دسترسی پیدا کنید.

شما باید شرایط مناسب ریکاوری را مهیا کنید. در صورتی که شما از مموری کارت استفاده می کنید و اطلاعات موجود بر روی مموری کارت شما پاک شده است، همچنان می توانید از اطلاعات ارائه شده در این آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ استفاده کنید. فرق زیادی میان گوشی های سامسونگ و دیگر برنامه های اندرویدی وجود ندارد.

چگونه گوشی سامسونگ را ریکاوری کنیم؟ - چیکاو

ولی، برنامه ای که در این آموزش ما به شما معرفی کردیم مخصوص گوشی های سامسونگ است. شما می توانید با کمی جستجو، برنامه های مناسب گوشی خود را نیز پیدا کنید. البته، توصیه ما این است که از این برنامه هم یک تست بگیرید. دستگاه تست ما هوآوی بود و بازدهی بالایی هم دریافت شد. شما می توانید از انواع گوشی شیاومی، سامسونگ، سونی و … برای آموزش ریکاوری گوشی سامسونگ استفاده نمایید.

البته، در صورتی که شما گوشی خود را ریست فکتوری کرده اید، یعنی آن را به تنظیمات کارخانه بازگردانده اید، این راه اصلا جوابگو نیست. شما فقط باید از نسخه های پشتیبان یا بک آپ استفاده نمایید تا مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. برای این کار هم می توانید با استفاده از تنظیمات خود سامسونگ نسخه های پشتیبان را بازگردانی کنید. 

سوالات متداول

بازیابی اطلاعات گوشی سامسونگ بعد از فلش امکان پذیر است؟

بله با روش های ارائه شده در همین مقاله اقدام کنید.

بهترین نرم افزار برای ریکاوری و بازیابی اطلاعات گوشی سامسونگ چیست؟

Tenorshare UltData ، iMyFone، EaseUS، FonePaw، PhoneRescue و AirMore بهترین نرم افزار ها برای بازیابی اطلاعات گوشی سامسونگ می باشند.

امتیاز دهید
منبع appgeeker
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.