نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ در چند دقیقه

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، می تواند یک دغدغه بزرگ برای اکثر افراد به حساب بیاید. برای راه اندازی تنظیمات اولیه انواع گوشی موبایل اندروید به خصوص دستگاه های تولید شده سامسونگ شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. تعداد زیادی از کاربران در مورد نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ هیچ اطلاعی ندارند. این افراد می توانند به راحتی با مشکلات متعددی برخورد داشته باشند.

در نتیجه، برای راه اندازی موبایل سامسونگ شما باید به یک سری نکات خاص توجه داشته باشید. نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ خیلی راحت است. شما با چند قدم کوتاه می توانید این کار و فعالیت را به طور کامل انجام دهید. البته، شما باید بدانید که این محصول به یک سری نکات خاص هم نیاز دارد. پس، در ادامه با ما همراه باشید تا در هنگام راه اندازی موبایل سامسونگ مشکل خاصی برای شما به وجود نیاید. همراه چیکاو باشید. 

راه اندازی موبایل چه تعریفی دارد؟

قبل از پرداخت به مبحث نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، بیایید خود راه اندازی را بررسی کنیم. راه اندازی در واقع به فرایندی گفته می شود که در طی آن، شما یک دستگاه موبایل را برای اولین بار روشن کرده و از آن استفاده می کنید. این فرآیند بسته به نوع دستگاه شما می تواند پیچیده یا آسان شود. مدل های جدید تر این محصول، به تنظیمات سخت افزاری نیاز ندارند. در نتیجه، بیایید اول گوشی های قدیمی تر سامسونگ را بررسی کنیم و سپس به سراغ گوشی های جدید تر بیاییم.

با آنکه همه دستگاه های سامسونگ مدل های متنوعی دارند، معمولا آنها ظاهر و رابط کاربری یکسانی خواهند داشت. آنها می توانند از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ استفاده نمایند. سامسونگ هم نیاز های کاربران را در این زمینه برطرف می نماید. چرا که رابط کاربری سامسونگ یکی از قویترین روابط کاربری در دنیا به حساب می آید.

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، مرحله سخت افزاری

برای دستگاه های قدیمی، شما در ابتدا باید جعبه را باز کنید و باطری و گوشی را بیرون بیاورید. سپس، شما باید پشت گوشی را باز کنید و سیم کارت را در محل مخصوص قرار دهید. در گوشی های جدید که پشت آنها باز نمی شود، شما باید ابزار سوزنی شکل را بر روی پورت سیم کارت قرار دهید و سیم کارت را بر روی محفظه خارج شده قرار دهید. در مرحله بعد، شما باید محفظه را به گوشی خود وارد نمایید. حال که سیمکارت در گوشی شما قرار گرفت، نوبت به قرار دادن باتری درون گوشی می باشد. توجه داشته باشید که نوع قرار گیری سیمکارت اهمیت بالایی خواهد داشت.

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، مرحله سخت افزاری - چیکاو

در نتیجه، شما باید سیم کارت را در موقعیت درست خود قرار دهید. پس از قرار گرفتن باتری و سیم کارت درون گوشی شما، پشت گوشی را بر روی آن قرار دهید و خوب فشار دهید تا صدای کلیک بسته شدن را بشنوید. سپس، شما باید دکمه پاور را برای چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی سامسونگ بر روی صفحه نمایش نمایان شود. نمایان شدن این لوگو یعنی شما فعالیت های مربوط به خود را تا این مرحله درست انجام داده اید. البته، گوشی های جدید تر هم همین فرآیند را داشته و چیز بیشتر یا پیچیده تری نخواهند داشت.

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، مرحله نرم افزاری

حال که شما قسمت اول نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ را به طور کامل انجام دادید، نوبت مرحله نرم افزاری فرا می رسد. این مرحله اهمیت بالایی دارد.

در ابتدا شما باید از منو مشخص شده زبان خود را انتخاب کنید. اکثر مردم ایران از زبان انگلیسی یا فارسی استفاده می کنند ولی، این امر کاملا اختیاری است. در صورتی که شما به قسمت بالای گوشی خود نگاه کنید، باید علامت آنتن سیم کارت را به طور کامل مشاهده کنید. در صورتی که شما مشکلات ناتوانی را دارید و به دنبال تنظیمات مربوط به ناتوانی هستید، می توانید از تنظیمات accessibility استفاده کنید.

انتخاب زبان سامسونگ - چیکاو

در مرحله بعد شما باید یک شبکه اینترنت را انتخاب کنید. شما می توانید با گزینه skip از این مرحله گذر کنید ولی بهتر است که برای دریافت تنظیمات گوگل به یک شبکه وای فای متصل شوید.

انتخاب شبکه سامسونگ - چیکاو

در مرحله سوم نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ، شما باید شرایط استفاده را قبول کنید. وقتی که تیک این گزینه را زدید، می توانید به سراغ مرحله بعد بروید.

شرایط و قوانین - چیکاو

در مرحله بعد شما باید به سراغ اکانت گوگل خود بروید. در صورتی که شما یک اکانت جیمیل ندارید، با استفاده از or create a new account به راحتی می توانید یک اکانت جدید ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که متصل کردن گوشی به حساب جیمیل یک امر مهم به حساب می آید. بدون اکانت گوگل شما اجازه دانلود برنامه و بازی از صفحه گوگل پلی استور را نخواهید دشت.

ورود به گوگل در گوشی سامسونگ - چیکاو

در مرحله بعد شما باز هم باید شرایط و قوانین را قبول کنید.

سپس، صفحه ای مربوط به تنظیم تاریخ و ساعت به شما نمایش داده می شود. شما به راحتی می توانید این صفحه را نیز رد کنید چرا که به صورت اتوماتیک، ساعت و تاریخ از اینترنت دریافت شده است.

در نهایت شما وارد اکانت سامسونگ خود شده و به راحتی از گوشی خود لذت می برید.

نحوه راه اندازی موبایل سامسونگ با سایر دستگاه ها چه فرقی دارد؟

همه دستگاه ها باید این مراحل را داشته باشند. ولی، اخیرا گوشی های هواوی توسط گوگل تحریم شده اند. در نتیجه، برای راه اندازی گوشی های هواوی شما باید از اکانت هواوی خود استفاده کنید. برای سایر برند های گوشی هم همه این مراحل یکسان می باشد. فقط، درون سایر برند ها و مدل های گوشی تلفن همراه، شما باید از اکانت مخصوص خودشان استفاده کنید.

اکانت سامسونگ فقط مخصوص کاربرانی است که از دستگاه های تولید شده توسط شرکت کره ای سامسونگ استفاده می نمایند. البته که اکثر گوشی های جدید، نیازی به جا انداختن باتری ندارند. چرا که شرکت های تولید کننده قسمت پشتی دستگاه را پلمپ کرده اند. در نتیجه، برای این دستگاه ها شما فقط باید تنظیمات نرم افزاری را انجام دهید. در صورتی که قسمت پشتی گوشی شما باز میشد و شما می توانستید از آن استفاده کنید، شما با خیال راحت می توانید مراحل سخت افزاری را نیز دنبال نمایید. 

منبع techbout
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.