آموزش راه اندازی موبایل هواوی در چند دقیقه

آموزش راه اندازی موبایل هواوی

مسلما افرادی که تازه با دنیای تکنولوژی آشنا شده اند، باید از آموزش راه اندازی موبایل هواوی استفاده کنند. البته که این آموزش می تواند بین همه گوشی های اندرویدی یکسان باشد ولی، شما باید بدانید که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از آموزش راه اندازی موبایل هواوی در دنیا موجود است. هر کدام از آنها بر روی یک مبحث خاص تمرکز دارند. امروز ما قصد داریم تا به شما آموزش راه اندازی موبایل هواوی را ارائه کنیم. ما این آموزش را به گونه ای ارائه می کنیم که هم گوشی های قدیمی تر و هم گوشی های جدید تر تحت پوشش قرار بگیرند. پس با ما و آموزش راه اندازی موبایل هواوی تا انتها همراه  چیکاو باشید.

معنای راه اندازی گوشی برای اولین بار چیست؟

قبل از اینکه به آموزش راه اندازی موبایل هواوی بپردازیم، بیایید ببینیم اصلا معنا و مفهوم راه اندازی گوشی و روشن کردن برای اولین بار چیست؟ خب در حال حاضر برند های زیادی در زمینه طراحی و ساخت گوشی در سراسر جهان فعالیت می کنند. این برند ها محصولات خود را با قیمت های متنوعی هم به فروش می رسانند. در نتیجه، شما باید به دنبال بهترین برند برای کار خود باشید. هر کدام از این برند ها، یک سری ویژگی های خاص دارند.

هواوی، یک روش روشن کردن و راه اندازی خاص دارد. چرا که این گوشی از سرویس گوگل پشتیبانی نکرده و گوگل آن را تحریم کرده است. در گوشی های قدیمی تر هواوی این محدودیت وجود ندارد ولی در گوشی های سال 2020 به بعد، این محدودیت به شدت دیده می شود. در نتیجه، شما باید به خوبی بتوانید گوشی خود را برای اولین بار راه اندازی کنید تا مشکل خاصی برایتان به وجود نیاید.

آموزش راه اندازی موبایل هواوی، قسمت اول

خب، مسلما در اولین مرحله آموزش راه اندازی موبایل هواوی ما باید جعبه را بررسی کنیم. در مدل های قدیمی تر گوشی های اندرویدی، باتری از بدنه گوشی خارج بود. شما باید باتری را از جعبه خارج می کردید و آن را درون گوشی قرار می دادید تا بتوانید از آن استفاده کنید. ولی در گوشی های جدید تر باتری به درون گوشی لحیم شده است. در نتیجه، اگر شما از گوشی های جدید استفاده می کنید، این فرآیند را نادیده بگیرید.

به صورت خلاصه، در اولین مرحله شما باید سیم کارت خود را درون گوشی قرار دهید. اسلات مربوط به سیم کارت قرار گرفته بر روی لبه گوشی هواوی را خارج کنید و سیم کارت خود را درون آن قرار دهید. این کار باعث می شود تا هم خدمات خود را دریافت کنید و هم فعالیت های مربوط به رجیستری را سریع تر انجام دهید.

حال که سیم کارت درون گوشی شما قرار گرفت، دکمه پاور را چند ثانیه نگه دارید تا لوگوی هواوی بر روی نمایشگر نمایان شود. هنگامی که این اتفاق افتاد، می توانید انگشت خود را از روی دکمه پاور بردارید و صبر کنید تا گوشی شما روشن شود.

خب، حال که گوشی را روشن کردید و سیم کارت را قرار دادید، با یک صفحه خوش آمد گویی مواجه خواهید شد. بسته به نوع گوشی شما، این صفحه می تواند ظاهر مختلفی داشته باشد. در نتیجه، صفحه درون عکس فقط یک مثال به حساب می آید. شما زبان خود را در این مرحله باید انتخاب کنید. مردم ایران معمولا از زبان خودمانی یعنی فارسی یا انگلیسی امریکن استفاده می کنند.

آموزش تنظیم گوشی هواوی - چیکاو

شما در مرحله بعدی باید کشور خود را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که ایران برای هواوی تحریم بوده و شما باید از کشور های همسایه همچون عمان، قطر، روسیه و … استفاده کنید. سپس شما باید شرایط استفاده را به طور کامل قبول کنید. شما باید بر روی قسمت مربوطه ضربه بزنید تا تیک تایید ثبت شود و سپس به سراغ مرحله بعد بروید.

آموزش تنظیم گوشی هواوی - چیکاو

هنگامی که این اتفاق افتاد Continue یا Get Started را فشار دهید تا وارد مرحله بعد شوید. در صورتی که شما سیم کارت خود را قرار نداده باشید، در مرحله بعد به شما اخطار می دهد تا سیم کارت را وارد کنید. شما می توانید skip را بزنید و وارد مرحله بعد شوید.

آموزش راه اندازی موبایل هواوی، قسمت دوم

بسته به دستگاهی که شما از آن استفاده می کنید، ممکن است که تنظیمات مختلفی در جلوی پای شما قرار گیرد. ولی، معمولا برند هواوی در ابتدا از شما میخواهد ک به یک شبکه وای فای متصل شوید. هنگامی که این اتفاق افتاد، شما باید به اکانت HMS خود وارد شوید. همانطور که گفتیم هواوی تحریم بوده و از GMS نمی تواند استفاده کند. که البته این امر مشکلی را برای شما ایجاد نخواهد کرد.

تنظیمات وای فای - چیکاو

در مرحله بعد نوبت به ثبت رمز یا اثر انگشت می رسد. اکثر گوشی های امروزی اثر انگشت دارند. شما باید یک رمز معمولی و یک رمز حرفه ای همچون اثر انگشت ثبت کنید. هنگامی که تنظیمات اولیه بر روی رمز هم تمام شد، شما می توانید به سراغ دیگر مراحل بروید. البته، شما باید به این نکته هم توجه داشته باشید که هوش مصنوعی هواوی می تواند چهره را نیز تشخیص دهد. یعنی شما می توانید رمز بر اثر چهره خود را نیز تعریف کنید. این راه خیلی توصیه نمی شود چرا که امنیت گوشی را به خطر می اندازد.

تنظیمات رمز - چیکاو

در مرحله بعدی گوشی هواوی از شما می خواهد تا یک سری امکانات خاص را فعال کنید. از جمله این امکانات می توان به موقعیت یابی پیشرفته اشاره کرد. هنگامی که این اتفاق رخ داد و شما امکانات مورد نظر خود را انتخاب کردید، وارد صفحه اصلی می شوید.

شما می توانید با باز کردن برنامه HMS، لیست برنامه های پیشنهادی هواوی برای نصب بر روی گوشی خود را مشاهده کنید. در آخرین قسمت آموزش راه اندازی موبایل هواوی ما باید به شما بگوییم که هواوی، یکی از قوی ترین شرکت های تولید کننده گوشی به حساب می آید که اصلا محصولات ضعف ندارند. شما با خیال راحت می توانید از انواع موبایل تولید شده توسط هواوی استفاده کنید و در دراز مدت، مشکل خاصی برای شما ایجاد نخواهد شد. تنظیمات اولیه شاید مهم ترین قسمتی است که شما باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. 

سوالات متداول

چگونه باید از گوشی هواوی بدون گوگل استفاده کنیم؟

یک اکانت هواوی بسازید. برای ساخت اکانت هواوی تنها به یک ایمیل معتبر نیاز دارید.

چگونه گوشی هواوی را اندازی برای اولین بار راه اندازی کنیم؟

در این مقاله به طور کامل روش های موجود را به شما ارائه کردیم.

3.6/5 - (16 امتیاز)
منبع techadvisor techarp
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.