معرفی 6 تا از بهترین هارد های اکسترنال 4 ترابایتی

هاردهای اکسترنال گزینه‌های کاربردی برای ذخیره سازی هستند و برخی افراد جهت ذخیره محتوا بسیار از آنها بهره می‌گیرند. هاردها در ظرفیت‌های مختلف قابل تهیه بوده و از جمله باید به نوع 4 ترابایتی اشاره کرد. این مدل هاردها به نوعی آرشیوی محسوب شده زیرا می‌توان داده بسیاری درون آن جای داد. همراه چیکاو باشید.

البته بیشتر می‌توان چنین ابزارهای ذخیره سازی را برای علاقمندان فیلم و سریال جذاب دانست که سعی دارند به ذخیره کردن آنها بپردازند تا در هر مکان و زمان بتوان به تماشا این محتواها پرداخت. بنابراین به لطف هاردهای اکسترنال است که در هر موقعیتی می‌توان چندین ترابایت اطلاعات را به همراه داشت و مورد استفاده قرار داد. پیش از این در چیکاو به بررسی هارد های اکسترنال 2 ترابایتی پرداختیم هم اکنون قصد داریم ظرفیت 4 ترابایتی آن را بررسی کنیم.

برای خرید هارد اکسترنال در بازار گزینه‌های مختلفی وجود دارد که هر یک در ظرفیت و ساختار خاص خود ارائه می‌شوند. نوع چهارترابایتی هم چنین بوده و شما تنها یک هاردی را تهیه می‌کنید که متریال و طراحی متفاوت از دیگر هاردها دارد اما می‌تواند در ظرفیت و فناوری ساخت متفاوت باشد.

در واقع هارد اکسترنال امنیت بالایی دارد و از اینکه شما می‌توانید آن را به هر مکانی منتقل کنید، یک ویژگی برجسته به حساب می‌آید.

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین هارد اکسترنال 4 ترابایتی آشنا سازیم.

 هارد اکسترنال سیگیت بک آپ پلاس

هارد اکسترنال سیگیت بک آپ پلاس - چیکاو

این هارد اکسترنال دارای ظرفیت مختلفی بوده و یکی از آنها مدل 4 ترابایتی است. ابعادی 7.62×11.43×1.9 سانتیمتری داشته و وزن 265 گرمی دارد. بنابراین هارد اکسترنال کم وزن و قابل حملی بوده که تجربه کاربری خوبی رقم می‌زند.

هارد مورد اشاره همچنین از برند بزرگی چون سیگیت است و می‌تواند تجربه کاربری امن و سریع را ارائه دهد. هارد اکسترنال سیگیت در رنگ‌های مختلف عرضه شده و قیمت مناسبی هم دارد. همچنین با سازگاری گسترده می‌تواند یک ابزار کاربردی ذخیره سازی به حساب بیاید.

این محصول سیگیت بدون پورت Thunderbolt است و شاید ویژگی‌های امنیتی کاملی را دارا نیست. هاردی که سرعت عمل بالایی داشته و با قیمت مناسب می‌توان چنین گزینه‌ای را به سادگی خریداری کرد. 

هارد اکسترنال G-Drive سن دیسک

هارد اکسترنال G-Drive سن دیسک - چیکاو

دیگر هارد اکسترنالی که باید به آن اشاره کنیم، G-Drive سن دیسک است که در ظرفیت‌های مختلفی قابل تهیه بوده از جمله ظرفیت 4 ترابایتی.

این هارد به رابط USB-C 3.2 نسل اول و تاندربولت 3 تجهیز شده و 1.18 کیلوگرم وزن دارد. به کمک پورت تاندربولت 3 می‌توان سرعت انتقال داده بالایی در چنین هارد اکسترنالی داشت.

سرعت درایو نیز به 7200 آرپی ام می‌رسد که در نوع خود سریع تلقی می‌شود. برای اتصال آن به برق باید از کابل AC-USB بهره گرفت. همچنین باید به فرمت شدن آن برای مک هم اشاره کرد.

این هارد اکسترنال کمی گران قیمت است اما مزایا بسیاری در کاربری دارد و با ظرفیت بالا یک گزینه ارزنده تلقی می‌شود که نباید به سادگی از کنار آن عبور کرد. 

هارد اکسترنال ای دیتا HD710 PRO

هارد اکسترنال ای دیتا HD710 PRO - چیکاو

این محصول ای دیتا که به عنوان برند شناخته شده در صنعت تولید ذخیره سازی شناخته می‌شود، دارای ظرفیت 4 ترابایتی بوده و ابعاد بزرگی ندارد و با وزن 390 گرمی بسیار قابل حمل است. ای دیتا در این مدل از رابط USB 3.0 بهره گرفته که یک رابط رایج در میان حافظه‌های ذخیره سازی تلقی می‌شود.

در واقع HD710 PRO یک مدل سریع بوده و از دوام بالایی هم برخوردار است. همچنین با این مدل می‌توان مدیریت کامل ایده آلی داشت. البته این نکته قابل اهمیت بوده که طراحی جان سخت  آن شاید موردتوجه هر فردی قرار نگیرد و بیشتر افرادی که علاقمند به دیوایس‌های جان سخت دارند، آن بپسندند.

به طور کلی محصول ای دیتا با ظرفیت 4 ترابایتی گزینه ایده آل به عنوان هارد اکسترنال محسوب می‌شود که رضایت مخاطب را جلب می‌کند.

هارد اکسترنال Rocket XTRM-Q سایبرنت

هارد اکسترنال Rocket XTRM-Q سایبرنت - چیکاو

دیگر هارد اکسترنالی که باید به آن اشاره کنیم و یقینا یک گزینه هیجان انگیز است، Rocket XTRM-Q شرکت سایبرنت است. این هارد در ظرفیت‌های مختلف قابل تهیه بوده و از رابط‌های ارتباطی USB Type-C، USB 3.2 و تاندربولت 3 بهره می‌برد.

وزن آن 129 گرم بوده و یک گزینه کم وزن و باعملکرد بالا به حساب می‌آید. این هارد سایبرنت بسیار سریع است و با وزن کم کاملا قابل حمل بوده که در هر مکان و زمان قابلیت استفاده پیدا می‌کند.

همچنین دارای رابط‌های ارتباطی مختلف و نسل جدیدی بوده که موجب می‌شود بتوان آن را به هر دستگاهی متصل کرد. گذشته از آن در دو نوع TLC و QLC می‌توان این محصول سابرنت را خریداری کرد.

البته این هارد باتوجه به مزایای گسترده خود یک معایب دارد و آن هزینه بالا برای خرید ظرفیت‌های بالا است.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Cloud Home

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال My Cloud Home - چیکاو

شرکت وسترن دیجیتال هر سال نسل جدیدی از هاردهای خود را عرضه می‌کند و در این بین باید به مدل آرشیوی و پرظرفیت My Cloud Home اشاره کرد.

این هارد از رابط ارتباطی USB 3.0 و تاندربولت بهره می‌برد و طراحی مینیمالیستی جذابی هم دارد. البته وزن 1.1 کیلوگرمی آن شاید به چشم بیاید و چندان آن را برای حمل کردن مناسب ندانست.

وسترن دیجیتال چنین مدلی را با هدف یک هارد مناسب استریم ارائه کرده و از سیستم عامل‌های مختلفی هم پشتیبانی می‌کند. گذشته از آن پورت‌های مختلفی روی این هارد می‌توان یافت.

بنابراین اگر بخواهیم به یک مدل پرظرفیت، سریع و کارآمد اشاره کنیم دقیقا همین گزینه است، هرچند چندان قابلیت حمل ندارد. 

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال BLACK

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال BLACK - چیکاو

شرکت وسترن دیجیتال هر سال نسل جدیدی از هاردهای خود را در قالب اکسترنال و غیراکسترنال عرضه می‌کند. در این بین مدل BLACK اکسترنال که ظرفیت 4 ترابایتی دارد، یک گزینه با ظاهری هیجان انگیز و سرعت عملکرد بالا است.

هاردی که در ظرفیت‌های مختلفی می‌توان آن را خریداری کرد و به رابط ارتباطی USB 3.0 هم مجهز است. البته در این مدل خبری از رابط تاندربولت نیست. هارد بلک وسترن دیجیتال یک گزینه ذخیره سازی با قابلیت گسترده بوده که می‌توان هزاران داده مهم را در قالب فایل‌های چندین گیگابایتی در آن ذخیره کرد.

جنس بدنه با دوام آن موجب می‌شود در هر صدمه آسیب جدی به این هارد  وارد نیاید. همچنین با کنسول‌های بازی نیز سازگاری کامل دارد. وزن هارد بلک وسترن دیجیتال تنها 250 گرم بوده و بسیار کم وزن است، بنابراین به سادگی می‌توان آن را حمل کرد.

بنابراین با یک گزینه سبک، پرظرفیت، سریع و مقاوم رو به رو هستیم.

منبع techradar
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. کمالی می گوید

    مدل وسترن دیجیتال My Cloud Home عالیه