معرفی 7 مدل از کاربردی ترین هارد اکسترنال 2 ترابایتی موجود در بازار

پیش از این درباره چیستی و کاربرد هارد اکسترنال خوانیدم. به طور کلی هارد اکسترنال یک ابزار لازم برای افرادی است که نیاز مبرم به ذخیره سازی داده‌های حجیم یا سنگین دارند. این نوع هاردها نه تنها کاملا قابل حمل بوده و هر زمان و مکان می‌توان دسترسی داشت، بلکه در ظرفیت‌های مختلفی می‌توان آنها را تهیه کرد. از جمله آنها باید به نوع 2 ترابایتی اشاره داشت که ظرفیت کامل و ایده آل برای ذخیره سازی آرشیوی محسوب می‌شود. همراه چیکاو باشید.

بهترین نوع هارد اکسترنال

همانطور که می‌دانید وظیفه هارد نگهداری اطلاعات مهم کاربر است، بنابراین انتخاب یک مدل برتر و قابل اعتماد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، که ما پیشنهاد می‌کنیم که هارد مورد نیازتان را از برندهای معروف و شناخته شده انتخاب کنید تا هیچ گاه دچار مشکل از دست دادن داده مهم نشوید.

همچنین باید گفت که کمپانی های وسترن دیجیتال، ای دیتا، سیلیکون پاور، ایسر، توشیبا، سونی، لنوو، ایسوس و… از جمله بهترین برند های تولید کننده هارد اکسترنال در جهان به شمار می‌روند. بنابراین پیشنهاد می‌شود از میان برندهای فوق یک گزینه را انتخاب کنید.

در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایتی آشنا سازیم تا در صورت نیاز به یک هارد پرظرفیت چنین گزینه‌ای را انتخاب کنید. 

  • هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل  My Passport

با قرار دادن معیارهای چون، قیمت خوب، کیفیت بالا، تعداد فروش بالا، میزان رضایت خریدارن و غیره می‌توان بیان داشت که هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل My Passport ظرفیت 2 ترابایت یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین هارد اکسترنال 2 ترابایت موجود است.

از ویژگی‌های کلیدی این هارد باید به پشتیبانی از رمزگذاری 256 بیتی AES، رمز عبوری برای امنیت بیشتر، قابلیت بک آپ اتوماتیک به وسیله نرم افزار و برخی دیگر اشاره کرد.

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مای پاسپورت تنها 120 گرم وزن داشته و به راحتی قابلیت حمل دارد. همچنین از ویندوزهای مختلفی پشتیبانی کرده و به وسیله سیم باید آن را به دستگاه متصل نمود. 

  • هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل Elements

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال مدل  My Passport - چیکاو

دیگر هارد اکسترنالی که باید به آن اشاره کنیم، باز هم محصولی از شرکت وسترن دیجیتال بوده که به عنوان مدل Elements شناخته می‌شود. این هارد وزنی 230 گرمی دارد و از نوع با سیم است.

سرعت انتقال داده‌ این هارد با رابط USB 3.0 حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و با رابط USB 2.0 سرعت حداکثر 480 مگابیت بر ثانیه است. در روی هارد یک نشانگر LED تعبیه شده که وضعیت حافظه را نشان می‌دهد.

همچنین باید به سازگاری با انواع سیستم عامل‌ها نیز اشاره کرد. این هارد 2 ترابایتی دوام بالایی دارد و اگرچه وزن آن نسبت به مدل مای پاسپورت بیشتر است، اما همچنان قابلیت حمل دارد. 

  • هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD710 Pro قرمز مشکی - چیکاو

دیگر هارد اکسترنالی که باید به آن اشاره کرد، محصولی از شرکت ای دیتا است. این هارد مدل HD710 Pro بوده و طراحی تهاجمی و مقاومتی برای آن در نظر گرفته شد. هارد موردبحث 390 گرم وزن داشته و علت عمده آن طراحی جان سختی بوده که ای دیتا به کار گرفت.

در سایر موارد باید به قابلیت ضدآب، استاندارد نظامی، سنسور ضدشوک، سرعت انتقال داده 5 گیگابیت برثانیه، پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف، ظرفیت 2 ترابایتی با نشانگر LED نشان دهنده وضعیت و غیره پرداخت.

بی شک یکی از بهترین هارد اکسترنال 2 ترابایتی است که می‌توان خریداری کرد.

  • هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance

هارد اکسترنال توشیبا مدل Canvio Advance آبی - چیکاو

برندهای مختلفی هستند که به تولید هارد اکسترنال می‌پردازند، دیگر شرکتی که باید به آن اشاره کنیم و از محصول آن بگوییم، توشیبا بوده که سابقه درخشانی دارد. این شرکت اخیرا هارد Canvio Advance را عرضه کرده که با ظرفیت 2 ترابایتی، یک گزینه برجسته بوده و می‌تواند به سادگی نیاز مخاطب خود را برآورده سازد.

این هارد تنها 149 گرم وزن داشته و سبک تلقی می‌شود. همچنین ابعاد جمع و جوری دارد که قابلیت حمل آن را ساده می‌کند. گذشته از آن Canvio Advance با بیشتر سیستم عامل‌ها سازگاری داشته و همانطور که پیشتر بیان کردیم با ظرفیت 2 ترابایتی نیز می‌توان این گزینه را خریداری کرد.

  • هارد اکسترنال سیگیت  Expansion Portable STEA2000400

هارد اکسترنال سیگیت  Expansion Portable STEA2000400 - چیکاو

یکی دیگر از هاردهای موردنظر که باید به آن اشاره کرد و یک گزینه اساسی تلقی می‌شود، Expansion Portable STEA2000400 شرکت سیگیت است. این هارد طراحی باکیفیت و منحصربفردی دارد.

وزن آن 170 گرم بوده و به صورت باسیم می‌توان این دستگاه را به رایانه متصل کرد. سرعت انتقال داده از طریق چنین هاردی در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه می‌باشد.

همچنین با بیشتر سیستم‌ عامل‌های موجود سازگاری دارد. این هارد دارای نشانگر LED برای نشان دادن وضعیت است و با ظرفیت 2 ترابایتی به خوبی می‌تواند نیاز مخاطب خود را برآورده سازد.

  • هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD720 مشکی زرد - چیکاو

همانطور که گفته شد، ای دیتا از برندهای مطرح تولیدکننده درایو ذخیره سازی بوده که در این فهرست نیز چندین محصول آن را نام بردیم. دیگر محصول این شرکت مدل HD720 بوده که با وزن 223 گرمی، مدلی با دوام تلقی می‌شود.

این مدل بدنه از جنس سیلیکون ضد ضربه دارد و در برابر آب هم مقاوم است. ضد گردوغبار و شوک هم ساخته شد. یک سیستم محافظ سه لایه داشته که در سخت‌ترین شرایط هارد را بدون صدمه باقی می‌گذارد.

سرعت انتقال داده آن در حالت USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه و در حالت USB 2.0 با سرعت 480 مگابیت بر ثانیه است. یک حسگر LED نشان دهنده وضعیت داشته و با ظرفیت 2 ترابایت هارد دیسک کاملی تلقی می‌شود. 

  • هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830

هارد اکسترنال ای دیتا مدل HD830 - چیکاو

این هارد اکسترنال وزن 500 گرمی داشته و نسبتا سنگین است. با استحکامی که دارد 3000 کیلوگرم وزن هم روی آن قرار گیرد، آسیبی نمی‌بیند. دارای قابلیت ضدآب و استاندارد نظامی بوده که نشان دهنده مقاومت بالای این هارد اکسترنال شرکت ای دیتا است.

یک حسگر شوک دارد و در سخت‌ترین دما آسیبی به آن وارد نخواهد شد. بدنه از جنس آلومینیوم با پوشش سیلیکون بوده تا هم مقاومت خود را حفظ کند و هم جنس سختی نداشته باشد تا به راحتی در دست جای گیرد.

این هارد با انواع سیستم عامل سازگاری داشته و در ظرفیت 2 ترابایتی قابل تهیه است.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. جاسم می گوید

    این هارد های 2 ترابایتی اکسترنال رو می تونم از فروشگاه شما بخرم؟