بهترین برند های هارد اکسترنال موجود در بازار از نظر قیمت و مقاومت کدام اند؟

هاردها از ابزارهای مهم برای افرادی که به شدت نیازمند ذخیره سازی اطلاعات هستند، محسوب می‌شوند. هاردهای مختلفی را در بازار می‌توان یافت که باید به نوع اکسترنال یا قابل حمل و اینترنال اشاره کرد. هر یک از هاردها یا همان درایو ذخیره سازی طراحی و ساختار خاص خود را دارد.همراه چیکاو باشید.

با وجود آن که دنیای فناوری طی چند سال گذشته دست خوش تغییرات بزرگی بوده اما شاهد هستیم که محبوبیت درایوهای ذخیره سازی کم نشد، بلکه افزایش هم یافته است.

هاردهای اکسترنال را باید به دو دسته آرشیوی و معمولی تقسیم کرد. مدل نخست هاردهایی هستند که ابعاد بزرگی داشته و برای تامین انرژی نیاز است تا از منبع انرژی خارجی بهره گیرند اما دسته دوم کوچک بوده و برای تامین انرژی از طریق پورت USB می‌توان به آنها انرژی بخشید. در مقاله مربوط به آشنایی با هارداکسترنال به تفصیل درباره کاربرد و ویژگی های این دستگاه صحبت کردیم. هم اکنون قصد داریم به بررسی بهترین برند های این دستگاه بپردازیم.

ظرفیت و سرعت هاردهای اکسترنال

هاردهای اکسترنال قیمت بهتری نسبت به مدل‌های اینترنال دارند و در ظرفیت بیشتری هم می‌توان آنها را تهیه کرد که این مزایای بزرگی محسوب می‌شود. بنابراین طیف گسترده‌ای از کاربران به کمک هاردهای اکسترنال نیاز خود را برآورده می‌سازند.

هم اکنون شرکت‌های تولیدکننده حافظه به تولید هاردهای اکسترنال رومیزی یا همان دسکتاپی می‌پردازند که ظرفیت بسیار بالا تا چهل ترابایت را پوشش می‌دهند. بنابراین ده‌ها میلیون محتوا را در چنین هاردهای اکسترنالی می‌توان تعبیه کرد.

بنابراین این نوع هاردها را می‌توان در ظرفیت‌های گسترده خریداری کرد تا در صورت کمبود فضا بتوان فضای ذخیره سازی بزرگی را بدست آورد، این برخلاف هاردهای اینترنال است که محدودیتی در ظرفیت دارند و همانند مدل اکسترنال نیستند.

سرعت چرخش دیسک تقریبا در همه مدل‌های معمولی هارد اکسترنال 5،400 دوربردقیقه است و مدل‌های رومیزی به‌دلیل ساختار فنی‌شان، هم در مدل‌های 5،400 و هم 7،200 دوربردقیقه عرضه می‌شود. مدل‌های 7،200 دوربردقیقه تقریبا 33 درصد سریع‌تر از نمونه‌های 5،400 هستند.

نکته مهمی که درباره هاردهای اکسترنال بیشتر از سرعت چرخش اهمیت دارد، ارتباط آن با رایانه است؛ یعنی اگر شما هارد اکسترنالی با پشتیبانی از USB 3.0 را به درگاه USB 2.0 متصل کنید، سرعت شما به‌مراتب کمتر از حد انتظارتان خواهد بود. پس پیش از خرید، حتما به نوع درگاه‌های کامپیوتر و حافظه دقت کنید. درگاه USB 3.0 و خانواده نسل اول USB 3.1 و USB 3.2 ازنظر سرعت یکسان هستند و حداکثر سرعت‌ انتقال پنج‌ گیگابیت‌برثانیه را ارائه خواهند داد.

استاندارد USB 2.0 حداکثر 480 مگابیت‌برثانیه را انتقال می‌دهد؛ بدین‌معنی که هارددیسکی که قابلیت انتقال صد تا دویست مگابایت‌بر‌ثانیه را دارد، با اتصال به این درگاه سرعتی بیشتر از شش مگابایت‌برثانیه را تجربه نخواهد کرد. اتصال تاندربولت و USB نوع C دیگر راه‌های ارتباطی بین حافظه‌ SSD و هارد اکسترنال و کامپیوتر هستند. نمونه‌های بی‌سیم نیز در بازار یافت می‌شوند؛ اما تنوع مدل در آن‌ها بسیار کمتر است.

ساختار هاردهای اکسترنال

هارددیسک‌ها حتی در بهترین مدل‌‌ها حین کار به حرکت داده شدن حساس هستند؛ بنابراین، منظور از ضد‌ضربه‌بودن در هارددیسک‌های اکسترنال عمدتا محافظت از داده‌ها در حرکت و زمین‌خوردن‌هایی است که در آن حافظه به کامپیوتر متصل نیست.

استانداردهای مختلفی در این قسمت وجود دارد؛ مانند مقاومت دربرابر افتادن از ارتفاع 1٫5 متری، گواهی IP68 برای ضد‌آب‌بودن کامل و… که همگی را پیش از خرید باید بررسی کنید.

 هارددیسک‌های اکسترنال ضد‌ضربه و ضد‌آب بیشتر کمی بزرگ‌تر از نمونه‌های مشابه ساده خود هستند. هاردهای اکسترنال رومیزی که به آن‌ها «آرشیوی» هم گفته می‌شود، عموما ابعاد بسیار بزرگ‌تری دارند؛ در‌صورتی‌که دیگر اکسترنال‌ها را حتی در جیبتان هم می‌توانید جا دهید. اگر نگران گم‌شدن کابل اتصال هستید، برخی مدل‌ها محفظه‌ای برای اتصال آن به حافظه در نظر گرفته‌اند.

بهترین برندهای هارد اکسترنال

در چند سال گذشته شاهد رشد شرکت‌هایی بودیم که به تولید هارد اکسترنال می‌پردازند. برندهایی که سعی دارند با افزودن مدل‌های جدید و پیشرفته نظر علاقمندان و کاربران را جلب کنند.

برندهای بزرگی وجود دارند که محصولات باکیفیت در زمینه هارد اکسترنال ارائه می‌دهند که باید به شرکت سیگیت، وسترن دیجیتال، اسپیر، ای دیتا و چندی دیگر اشاره کرد. هر یک از این برندها سال‌ها در زمینه تولید ذخیره ساز فعالیت داشته و توانستند به برند معتبر و بزرگ در این حوزه تبدیل شوند.

در ادامه چند مدل هارد اکسترنال کارآمد را نام خواهیم برد تا بیشتر با چنین مدل‌هایی آشنایی داشته باشید.

هارد اکسترنال اقتصادی

هارد اکسترنال اقتصادی توشیبا Canvio Basics - چیکاو

توشیبا Canvio Basics

این مدل ساده‌ترین و اقتصادی‌ترین هارددیسک اکسترنال این شرکت محبوب محسوب می‌شود. این هارد اکسترنال با ظرفیت‌های مختلفی از پانصد گیگابایت تا چهار ترابایت در بازار عرضه شده است و همه آن‌ها از نسل اول استاندارد USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند؛ بنابراین، در تئوری می‌تواند با حداکثر سرعت پنج گیگابیت‌بر‌ثانیه اطلاعات را انتقال دهد. طراحی توشیبا Canvio Basics ساده و باریک و به‌اصطلاح مینیمالی است. این هارددیسک 2.5 اینچی به‌قدری کوچک است که به‌راحتی در کف دست جای می‌گیرد.

بسته به ظرفیت هارددیسک، وزن آن‌ها هم متغیر است؛ به‌طوری‌که مدل پانصدگیگابایتی فقط 140 گرم وزن دارد و مدل‌های یک و دوترابایتی 10 گرم سنگین‌ترند و وزن مدل چهارترابایتی نزدیک به 220 گرم است. بنابراین به‌جز مدل چهار‌ترابایتی، بقیه مدل‌ها به‌قدری سبک طراحی شده‌اند که به‌سختی متوجه وزن آن در دستتان خواهید شد. نکته دیگری که درباره Canvio Basics باید اشاره کنیم، این است که بدنه این هارددیسک روکشی کاملا مات دارد و اثرانگشت روی آن باقی نمی‌ماند؛ بنابراین، ظاهر هارددیسک همیشه تمیز باقی می‌ماند. این هارددیسک فقط در رنگ مشکی عرضه شده است.

هارد اکسترنال مقاوم و جذاب

هارد اکسترنال مقاوم توشیبا Canvio Slim - چیکاو

توشیبا Canvio Slim

گران‌ترین و لوکس‌ترین هارد اکسترنال توشیبا Canvio Slim نام دارد. این هارددیسک که در دو رنگ نقره‌ای و مشکی وارد بازار شده است، بدنه‌ای باریک و سبک و تماما آلومینیومی دارد و روکش مات این هارددیسک نیز تا حد زیادی در‌مقابل جذب اثرانگشت مقاوم است. همه ظرفیت‌های Canvio Slim از نسل اول USB 3.2 پشتیبانی می‌کنند و روی کاغذ می‌توانند با سرعت حداکثر پنج گیگابیت‌‌بر‌‌‌ثانیه تبادل اطلاعات کنند. این هارددیسک 2.5 اینچی نیز برق مورد نیازش را از درگاه USB دریافت می‌کند و آن را بدون هیچ مشکلی به انواع تلویزیون هوشمند می‌توانید متصل کنید.

از امکانات جذاب Canvio Slim می‌توانیم به دو نرم‌افزار Toshiba Storage Backup و Toshiba Storage Security اشاره کنیم. نرم‌افزار اول همان‌طور‌که از نامش پیدا است، به‌صورت خودکار از محتوای هارددیسک روی فضای ابری نسخه بکاپ تهیه می‌کند. نرم‌افزار دوم، یعنی Storage Security، برای رمزگذاری روی هارددیسک کاربرد دارد تا امنیت اطلاعاتتان را بتوانید افزایش دهید.

هارد اکسترنال آرشیوی

هارد اکسترنال آرشیوی وسترن دیجیتال My Book Desktop - چیکاو

وسترن دیجیتال My Book Desktop

مای بوک دسکتاپ در رده خود، یکی از محصولات خوش‌قیمت محسوب می‌شود. سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی بین 180 تا 200 مگابایت‌برثانیه، پشتیبانی پیش‌فرض از exFAT، عرضه در هفت ظرفیت از سه تا چهارده ترابایت برخی از ویژگی‌های این هارد اکسترنال است. وسترن از هارد 3.5 اینچی با سرعت چرخش 5،400 دوربردقیقه در این محصول استفاده کرده است. گفتنی است در پشت این محصول، تنها یک خروجی برای تبادل اطلاعات به‌چشم می‌خورد.

منبع tomsguide pcmag
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. Najla.99 می گوید

    سلام شما این ها رو برای فروش دارید؟