وان پلاس با رشد شگفت انگیز ۵۲۴ درصدی در ایالات متحده، گوگل را در زمین خود شکست داد

وان پلاس به دلیل حرکت‌های «ضد هوادار» اخیر خود با واکنش‌های شدیدی مواجه شده است، این شرکت با انجام تصمیم هایی که چندان به مذاق هواداران محصولات این برند خوش نمی آید باعث دلسرد شدن آن ها می شود. این برند با اتخاذ تصمیماتی مانند افزایش مداوم قیمت‌های گوشی های خود، هواداران این برند را از دست خود ناراحت کرد اما پس از آن شاید این اعلام مشارکت با اوپو بود که بیشتر باعث دلسرد شدن هواداران خود شد اما گویا وان پلاس به چنین موضوعاتی نمی اندیشد که آخرین میخ را با حذف OxygenOS به نفع ColorOS بر این تابوت کوبید. در حالی که بسیاری فکر می‌کنند که این شرکت بالاخره در خانه اوپو «مستقر شده» و  دیگر کار آن تمام شده است و از این به بعد باید آن را شاخه ای از زیر مجموعه اوپو دانست و در حال کشیدن آخرین نفس های واپسین دم حیات خود است اما اکنون خبر می رسد که آخرین آمار فروش گوشی‌های هوشمند این برند در ایالات متحده که از سوی Counterpoint منتشر شده است، خبرهای متفاوت و تعجب برانگیزی را به گوش می رساند. همراه چیکاو باشید.

طبق گزارش‌ها، شرکت چینی تلفن های همراه وان پلاس به رهبری پیت لاو (Pete Lau) موفق شده است رشد شگفت‌انگیز 524 درصدی را در ایالات متحده به ثبت برساند و از شرکت‌هایی مانند گوگل که به نظر نمی‌رسید سری پیکسل‌های جدید آن تا این اندازه نزول کند، پیش افتد و موفق شود این شرکت بزرگ و بسیار معروف را حتی در خانه و زمین خودش این طور سنگین شکست دهد. با این حال، گوگل شاهد افزایش 56 درصدی فروش در سال بود که چندان هم بد نیست اما در مقایسه با رشد عجیب و شگفت انگیز وان پلاس در ایالات متحده، حدود ده برابر کمتر است.

دستاورد وان پلاس را می‌توان بیشتر مدیون دستگاه‌های سری نورد این برند دانست که همچنان شاهد موفقیت در T-Mobile و ورود این اپراتور به بیش از 2000 مکان Walmart بود. البته به خاطر داشته باشید که این شرکت از یک پایگاه بسیار کوچک شروع کرده است که سهم آن بازار ایالات متحده در سه ماهه چهارم سال 2021 تنها 2٪ بود و رشد تصاعدی در این مرحله خیلی غیر معمول نیست.

موتورولا یکی دیگر از بازیکنانی است که اتفاقات زیادی برای آن افتاده است. این شرکت نیز موفق شده است تا بیشترین تعداد گوشی هوشمند را در تاریخ خود در بازار ایالات متحده به فروش برساند و حتی عملکرد خوب سه ماهه چهارم 2019 خود را نیز شکست دهد. سقوط ال‌جی و کناره گیری کامل این برند از حوزه تولید گوشی های هوشمند باعث شد تا شرکت های تولید کننده گوشی هوشمند بر سر تصاحب سهم بازار این برند برای هم شمشیر را از رو بکشند و تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع کنند که بتوانند بیشتر از سایر رقبا، کاربران و هواداران ال جی را به سوی محصولات خود جلب کنند.

موتورولا نیز دم را غنیمت دانست و سعی کرد از این فرصت بهترین و بیشترین استفاده را ببرد و سهم بازار 9 درصدی را در سه‌ماهه چهارم 2021 به ثبت رساند که بسیار رضایت بخش و درخشان است. بسیاری از موفقیت‌های این برند در بازار گوشی های هوشمند ایالات متحده  ناشی از توفیق Moto G Pure است که در بین سه دستگاه برتر پرفروش در آن فصل سال بازار این کشور قرار داشت.

گوشی جدید وان پلاس - چیکاو

اما این غول دنیای فناوری، اپل است که محکم ترین کنترل را در بازار ایالات متحده دارد و با در اختیار گرفتن نبض بازار این کشور، تاکنون موفق شده است که بیش از نیمی از گوشی های هوشمند فروخته شده در این کشور در سال گذشته را به برند خود یعنی گوشی های آیفون خود اختصاص دهد.

سهمی که بسیار رشک برانگیز است و هیچ برندی را یارای رقابت با آن نیست، حداقل در بازار بزرگ و گسترده آمریکا که کاربران آن علاقه خاصی به گوشی های هوشمند این برند دارند و شاید بتوان گفت که به طور متعصبانه ای بیش از هر مکان و بازار دیگری به گوشی های آیفون عشق می ورزند. این شرکت مستقر در کوپرتینو، سال 2021 را با سهم بازار ۵۷ درصدی به پایان رساند که ناشی از فروش آیفون 12 و آیفون 13 بود و رشد سالانه آن در این سال 17 درصد بود.

دومین اپل از نظر میزان فروش گوشی های هوشمند، سامسونگ است که سهم بازار 24 درصد و همچنین رشد 11 درصدی در سه ماهه چهارم 2021 را به نام خود به ثبت رسانده است. بنابراین می توان این طور نتیجه گیری کرد که دو برند آیفون و کهکشانی های سامسونگ بیش از ۸۱ درصد کل فروش بازار آمریکا را در چنگ خود دارند و تنها ۱۹ درصد باقیمانده به سایر برندها اختصاص دارد.

گوشی های جدید سامسونگ - چیکاو

شاید اگر عوامل متعددی از جمله کمبود سری گلکسی اس 21 و عرضه با تاخیر بسیار زیاد گوشی گلکسی اس 21 اف ای یا همان نسخه فن ادیشن، نسخه مخصوص هواداران سامسونگ، بر سر راه سامسونگ قرار نمی گرفت و این شرکت می توانست به طور معمول گوشی های خود را به دور از هرگونه کمبود تراشه تولید و در بازار عرضه کند، با اطمینان می توان گفت سهم بسیار بالاتری از این سهمی را که فعلا در اختیار دارد، می توانست به خود اختصاص دهد.

با این حال، عملکرد قوی گوشی های گلکسی سری ای این برند (Galaxy A series) و همچینی گوشی های گلکسی تاشو مانند گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳ سامسونگ موفق شدند تاحدودی این وضعیت را جبران کنند و ورق را به نفع سامسونگ برگردانند. به عنوان مثال می توان گفت که گوشی گلکسی A12 سامسونگ حتی به پرفروش‌ترین دستگاه اندرویدی در سال 2021 تبدیل شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.