عدم عرضه گوشی گلکسی نوت ۲۱ بر فروش گلکسی اس ۲۱ نیز تأثیر گذاشته است

گزارشی از سرزمین غول فناوری کره جنوبی حاکی از آن است که نبود گوشی هوشمند گلکسی نوت 2۱ (Samsung Galaxy Note 21 ) سامسونگ می تواند فروش سری گلکسی اس 21 (Samsung Galaxy S 21 )  را نیز محدود کند. اگر سامسونگ از سری گلکسی نوت در سال 2021 صرف نظر کرده است تا شاید بتواند مشتریان و علاقه مندان گوشی های سری گلکسی نوت جدید را که در بازار عرضه نشدند، به سوی خرید گوشی های سری گلکسی اس ۲۱ سوق دهد و با چنین ترفندی فروش مورد انتظار سری گلکسی اس 21 را افزایش دهد، ظاهراً انتظارات این شرکت در این زمینه نتوانسته برآورده شود. همراه چیکاو باشید.

اکنون منبع این گزارش از کره جنوبی با توجه به تعداد فروش گوشی های هوشمند سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱ در سال ۲۰۲۱، خاطرنشان می کند که تعداد کل گوشی های به فروش رسیده سری گلکسی اس 21 هنوز در اواسط  عدد 20 میلیون دستگاه قرار دارد و نتوانسته است از آن عبور کند.

 این موضع نشان می دهد که کل تعداد گوشی های به فروش رسیده سامسونگ از سری گلکسی اس ۲۱ این برند در همان محدوده فروش تعداد سال 2020 قرار دارد و به آن صورت نه تنها با عدم تولید گوشی های سری گلکسی نوت ۲۱، در فروش گوشی های سری اس ۲۱ جهشی ایجاد نشده بلکه حتی به آن صورت تغییر محسوس و قابل توجه یا معناداری نیز مشاهده نمی شود. این گزارش متعلق به شرکت کره جنوبی The Elec است و به این واقعیت اشاره می کند که استراتژی سامسونگ ممکن است که در نهایت آن طور که تصور می شد یا از آن انتظار می رفت، موفقیت آمیز نبوده باشد.

صفحه نمایش سری گلکسی نوت ۲۱ - چیکاو

همه‌گیری ویروس کووید-19 یا کرونا می‌توانست نقش خود را در کاهش سرعت فروش گوشی های هوشمند و از جمله کهکشانی های سامسونگ نیز بازی کند، اما می‌تواند چندین عامل دیگر نیز در این امر دخیل باشد و سامسونگ باید به طور جدی تمام سعی و تلاش خود را به کار گیرد و برای عملکرد فروش پایین‌تر از سری گلکسی اس ۲۱ که می توانست عرضه شود اما نشد، ععل آن را پیدا کند.

با این حال، بسیاری از آگاهان بازار و خبرگان این صنعت بر این موضوع به طور متحد و کامل اتفاق نظر دارند که تصمیم برند سامسونگ برای عدم تولید و همچنین تحویل ندادن گلکسی نوت 21 به بازار ممکن است یک ریسک حساب شده باشد، و در حال حاضر باید این مورد به طور دقیق مورد نقد و بررسی قرار گیرد و  به طور کامل جنبه های این موضوع روشن شود تا ببینیم که در صورتی که مدل جدید این گوشی های هوشمند یعنی سری گلکسی نوت ۲۱ سامسونگ را در ترکیب داشتیم و مشتریان می توانستند برای خرید این اسمارت فون های کهکشانی اقدام کنند، چگونه می‌توانست به نتیجه برسد.

البته این گزارش از این موضوع نیز غافل نشده و همچنین نشان می‌دهد که تعداد پایین فروش گوشی های سامسونگ سری گلکسی اس ۲۱ این شرکت، باز احتمال داده می شود که به دلیل مشکلات تولید و ازجمله کمبود تراشه و قطعات عمده ی این گوشی ها باشد که باعث شده سامسونگ نتواند به اهداف و برنامه های زمان بندی شده ی از پیش تعیین شده برای تولید در این سال نتواند دست پیدا کند.

سری گلکسی نوت ۲۱ آبی - چیکاو

ضمن این که این موضوع را نیز نباید از کنار آن ساده گذشت که سامسونگ چه از نظر مالی یا تهیه و تولید قطعات زنجیره تولید، در مورد تولید دو گوشی تاشوی گلکسی زد فولد ۳ و همچنین زد فلیپ ۳ سامسونگ، با تولید این دو گوشی در تعداد بالا و همچنین کیفیت و قابلیت‌های بیشتر در مقایسه با نسل های پیشین کاری بسیار بزرگ را به انجام رسانده است و علاوه بر آن قابلیت‌های گوشی های گلکسی سری نوت را نیز به این گوشی های جدید و همچنین به گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا منتقل کرده است.

شایان ذکر است که سامسونگ نیز تا حدودی به این ابهامات پاسخ داده است. این شرکت در این مورد اعلام کرده است که اگر چندین مشکل بغرنج مانع از تولید قطعات در تأسیسات مستقر در کشور ویتنام نمی‌شد، این برند، بدون تردید می‌توانست به فروش بسیار بالاتری دست یابد. ممکن است با توجه به تمام عوامل و خطراتی که سامسونگ با آن مواجه است، این تصمیم اقتصادی سختی برای آن بوده است.

با این حال، باید دید که استراتژی جدید این شرکت با گوشی های سری گلکسی اس ۲۲ سامسونگ چگونه جریان خواهد داشت. گلکسی اس 22 اولترا ممکن است در واقع به شکلی، همان گوشی گلکسی نوت 22 باشد، بنابراین انتظار می رود که طرفداران گوشی های سری گلکسی نوت سامسونگ اکنون این مدل پرچمدار جدید و آتی سامسونگ را که تا روز رونمایی و معرفی از آن نیز زمان چندانی باقی نمانده است، امتحان کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.