موتورولا گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود را با  دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی عرضه خواهد کرد

به گزارش تکنیوز(TechnikNews)، گوشی هوشمند پرچمدار بعدی موتورولا در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد. گمانه زنی ها حاکی از آن است که این گوشی هوشمند که با پرچمدار فعلی، تاکنون دارای ۲ تفاوت عمده خواهد بود نیز با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ا پلتفرم موبایل کوالکام (Snapdragon 8 Gen1 SoC ) عرضه خواهد شد. اما این تراشه که با کد رمز SM8475 شناخته می شود با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل که در گوشی پرچمدار فعلی موتورولا یعنی گوشی هوشمند موتو اج ایکس ۳۰ موتورولا استفاده شده، تفاوت عمده‌ای خواهد داشت. همراه چیکاو باشید.

در واقع اولین تفاوت این دو گوشی پرچمدار به همین تراشه مربوط می شود که این تراشه با استفاده از فرآیند 4 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد، در حالی که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 فعلی موجود در بازار که در بطن پرچمدار فعلی موتورولا نیز قرار دارد، از فرآیند 4 نانومتری سامسونگ استفاده می کند. به طور کلی، فرآیند 4 نانومتری TSMC نسبت به فرآیند سامسونگ از نظر انرژی کارآمدتر است و مقدار انرژی یا برق کمتری مصرف می کند. علاوه بر این، این گزارش ادعا می کند که پرچمدار آتی موتورولا از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که این مورد نیز دومین تفاوت اصلی و عمده گوشی پرچمدار آینده موتورولا با اسمارت فون پرچمدار فعلی آن خواهد بود.

گوشی موتو ریزر مشکی - چیکاو

بدیهی است که این دستگاه یک گوشی هوشمند پرچمدار خواهد بود و نام رمز این گوشی Frontier است. Qualcomm SM8475 که قبلاً به عنوان کد رمز نسخه پردازش TSMC اسنپدراگون 8 نسل 1 جدید معرفی شده بود، از فرآیند 4 نانومتری TSMC استفاده خواهد کرد. البته این احتمال نیز وجود دارد که فرکانس کاری هسته های این تراشه جدید با تراشه فعلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام افزایش نیابد اما آنچه در اینجا مهم است، نسبت مصرف انرژی است که به طور مسلم بهبود خواهد یافت.

گوشی پرچمدار آینده موتورولا علاوه بر اسنپدراگون 8 نسل 1 (نسخه TSMC) و همچنین برخورداری از یک حسگر دوربین 200 مگاپیکسلی واید که به عنوان دوربین اصلی ماژول پشتی این گوشی عمل خواهد کرد، این پرچمدار آینده این برند دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی از نوع ال سی دی خواهد بود که وضوح فول اچ دی پلاس را نیز ارائه خواهد کرد. ضمن این که همچنین گفته شده است که این نمایشگر از نرخ نوسازی فوق العاده بالای 144 هرتز پشتیبانی می کند.

در مورد دیگر مشخصات دوربین پنل پشتی گوشی پرچمدار آتی موتورولا آمده است که دوربین ثانویه این ماژول یک لنز فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. ضمن آن که این گوشی هوشمند به دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی نیز مجهز خواهد شد. علاوه بر این، دوربین جلو این گوشی نیز همچون پرچمدار فعلی این برند از یک سنسور ۶۰ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد که از قابلیت Always-On پشتیبانی می کند و همچنین، می تواند به طور خودکار تشخیص دهد که آیا کاربر در حال تماشا است یا خیر تا به طور خودکار صفحه نمایش را قفل کند. این کار باعث می شود که از نگاه کردن دیگران به صفحه نمایش گوشی جلوگیری شود و هنگامی که دیگران صفحه را مشاهده می کنند، بنرهای پیام را به طور خودکار پنهان می کند.

گوشی پرچمدار آتی موتورولا - چیکاو

 علاوه بر این موارد، در گزارش ها آمده که این گوشی هوشمند نیز همچون نسل پیشین که پرچمدار فعلی این برند در بازار به شمار می رود، از باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد که می تواند از شارژ سریع ۱۲۵ وات سیمی و همچنین ۵۰ وات بی سیم پشتیبانی کند. پرچمدار فعلی این برند یعنی موتورولا اج ۳۰ ایکس از شارژ سریع ۶۸ وات پشتیبانی می کند. گمانه زنی ها حاکی از آن است که این دستگاه در سه ماهه سوم سال جاری میلادی (۲۰۲۲) وارد بازار خواهد شد.

  • موتورولا در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید تاشو با نام موتو ریزر است

در سال 2019، موتورولا موتورولا ریزر (Motorola Razr ) را به عنوان بخشی از تلاش های این شرکت برای احیای گوشی هوشمند تاشوی از بالا به پایین رونمایی کرد. اخیراً، چن جین (Chen Jin)، مدیر اجرایی لنوو در شبکه اجتماعی محبوب چینی ها یعنی ویبو (Weibo)  فاش کرده است که این شرکت در حال کار بر روی نسل سوم گوشی هوشمند تاشو موتورولا ریزر است. طبق این پست، گوشی هوشمند تاشو جدید موتورولا با رابط کاربری اصلاح شده، طراحی بهتر و عملکرد بهبود یافته عرضه خواهد شد.

موتورولا در حال کار بر روی یک گوشی هوشمند جدید تاشو با نام موتو ریزر است - چیکاو

این موضوع درست در زمانی اتفاق می‌افتد که بازار تولید و عرضه گوشی های هوشمند تاشو بسیار رقابتی‌تر شده است، به عبارت دیگر یعنی این که اگر موتورولا می خواهد در این بازار رقابتی موفق شود و گوشی هوشمند تاشوی آن برند با استقبال کاربران و خریداران رو به رو شود چاره ای ندارد جز این که گوشی تاشوی خود را باید با قابلیت ها و امکانات بیشتر اما قیمتی کمتر از قبل، در بازار عرضه کند.

موتورولا باید به این موضوع توجه کند که هم اکنون سامسونگ گوشی هوشمند تاشوی گلکسی زد فلیپ ۳ (Galaxy Z Flip 3) خود را تنها با قیمت 999 دلار به فروش می‌رساند و این گوشی تاشوی سامسونگ دارای ویژگی‌های ارزشمندی مانند مقاومت در برابر آب است و علاوه بر آن، عملکرد عالی یک پرچمدار را ارائه می دهد و همچنین از صفحه نمایش بزرگی نیز بهره می برد که بدون بریدگی است. ما امیدواریم که موتورولا اشتباهی را که دفعه قبل انجام داد مرتکب نشود. این شرکت برخلاف سامسونگ، نسل اول گوشی هوشمند تاشوی موتو ریزر را به مشخصات نه چندان ارزشمند و قابل توجه ای  مجهز کرد که برندهای دیگر آن مشخصات و قابلیت ها را حتی در گوشی های میان رده معمولی خود عرضه می کردند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.