گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ پرو در چه تاریخی در دیگر بازارهای جهانی عرضه خواهد شد

چندین اعلامیه و خبر در بازه مشخصات گوشی هوشمند وان پلاس ۱۰ پرو (OnePlus 10 Pro) تاکنون در فضای مجازی منتشر شده است و در نهایت تقریباً همه چیزهایی را که باید در مورد وان پلاس ۱۰ پرو بدانیم فاش شده است، به جز یک مورد بسیار مهم. در حالی که پرچمدار جدید وان پلاس در حال حاضر در چین در دسترس قرار دارد اما هنوز مشخص نیست که این گوشی هوشمند چه زمانی به کشورهای دیگر و ازجمله ایالات متحده و بریتانیا خواهد رسید. همراه چیکاو باشید.

 این یک معامله بزرگ برای وان پلاس است. زیرا گوشی‌های وان پلاس در بسیاری از کشورها طرفداران و پیروان بسیار زیادی دارد که علت آن نیز به این موضوع بر می‌گردد که این دستگاه ها حتی از نحوه بسته‌بندی گرفته تا ویژگی‌های برتری که ارائه می‌دهند از بسیاری از بهترین گوشی‌های اندرویدی که قیمت های بالایی دارند، بهتر عمل می‌کنند ضمن آن که از نظر برچسب قیمتی نیز هزینه‌هایی به مراتب کمتر را روی دست خریدار می‌گذارند که این موارد باعث می شود تا از فروش بسیار بالایی برخوردار شوند.

طبیعتاً، این طرفداران گوشی های وان پلاس اکنون کنجکاو هستند که ببینند چه زمانی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو در کشور آن ها عرضه خواهد شد. تنها چیزی که وان پلاس در این مورد اعلام کرده است این است که وان پلاس 10 پرو «در اواخر سال 2022» به بازارهای خارج از چین راه خواهند یافت. این یک مدت زمان نسبتاً طولانی است که طرفداران و علاقه‌مندان به خرید این دستگاه باید منتظر بمانند.

اما گوشی وان پلاس ۱۰ پرو چه زمانی در کشورهای ایالات متحده و بریتانیا عرضه خواهد شد؟ در این مورد خاص نیز هرچند که نمی‌توان هیچ اظهار نظر قطعی را اعلام کرد اما حدس و گمان هایی را مطرح کرد که درصد خطای ان تقریبا پایین باشد.

  • گوشی های قبلی وان پلاس در گذشته در چه زمان‌هایی در این کشورها عرضه شده است؟

رفتار گذشته وان پلاس ممکن است سرنخی از آنچه که این بار در مورد گوشی وان پلاس ۱۰ پرو اتفاق می افتد ارائه دهد. به طور معمول، این شرکت از گوشی پرچمدار بزرگ سال خود در اوایل بهار رونمایی می کند، در حالی که این تاریخ در سال های اخیر به جلو رفته است.

وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو: در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۲۱ معرفی شد (۳ فروردین ۱۴۰۰) و در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ (۱۳ فروردین ۱۴۰۰) در آمریکا عرضه شد.

وان پلاس ۸ و وان پلاس ۸ پرو در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۲۰ (۲۶ فروردین ۱۳۹۹) معرفی شد و در تاریخ ۲۹ آوریل (۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹) نیز در آمریکا عرضه شد.

وان پلاس ۷ و وان پلاس ۷ پرو در تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۹ (۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) معرفی شد و در تاریخ ۱۷ می ۲۰۱۹ (۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) در آمریکا عرضه شد.

وان پلاس ۶ در تاریخ ۲ می ۲۰۱۸ (۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷) معرفی شد و در تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۸ (۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷) در آمریکا عرضه گردید.

وان پلاس ۵ در تاریخ ۲۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۳۰ خرداد ۱۳۹۶) معرفی شد و در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد ۱۳۹۶) نیز در آمریکا عرضه شد.

گوشی های قبلی وان پلاس در گذشته در چه زمان‌هایی در این کشورها عرضه شده است؟ - چیکاو

پنج سال پیش، وان پلاس گوشی پرچمدار خود را در اواخر ژوئن عرضه کرد. به تدریج، این تاریخ به جلو می رود یعنی هر ساله اندکی زودتر از تاریخ پیشین معرفی شده‌اند و وان پلاس 9 و وان پلاس 9 پرو در ماه مارس یک سال پیش رونمایی می شوند. با توجه به الگوی تاریخ عرضه برای پرچمداران اخیر وان پلاس ، انتظار می‌رود که برنامه عرضه در ماه مارس ادامه یابد، البته با فرض این که وان پلاس تاریخ عرضه سال قبل خود را تغییر ندهد.

دو عامل می تواند بر برنامه های عرضه در سال جاری تأثیر بگذارد. اول، همه‌گیری کووید-19 ادامه دارد و نوع Omicron این بیماری باعث می‌شود تا احتمالا تاریخ معرفی این گوشی با تاخیر مواجه شود.دوم، کمبود تراشه که در بیشتر سال 2021 صنعت الکترونیک را تحت تاثیر قرار داده است، در سال جاری نیز ادامه دارد، که می تواند بر تاریخ عرضه دستگاه‌هایی مانند تلفن ها نیز تأثیر بگذارد.

  • وان پلاس 10 پرو در مقابل گلکسی اس 22

همچنین موضوع کوچکی در مورد Samsung Galaxy S22 وجود دارد که انتظار می رود تا یک ماه دیگر وارد بازار شود. به طور خاص، آخرین شایعه نشان می دهد که Galaxy S22 در رویداد Samsung Unpacked 2022 در 8 فوریه یا 9 فوریه معرفی می شود و خود گوشی قبل از پایان ماه ارسال می شود.

وان پلاس 10 پرو در مقابل گلکسی اس 22 - چیکاو

فکر نمی کنید عرضه یک گوشی سامسونگ تاثیر زیادی بر برنامه های OnePlus داشته باشد، اما دستگاه ها کاملاً بی ربط نیستند. در سال‌های اخیر، سامسونگ اولین سازنده گوشی‌هایی بوده است که جدیدترین سیستم روی تراشه اسنپدراگون را در گوشی‌های ایالات متحده ارائه می‌کند – تا جایی که برخی گمان می‌کنند سامسونگ از پنجره انحصاری با سیلیکون کوالکام بهره می‌برد. حتی اگر چنین قراردادی وجود نداشته باشد، به طور کلی اولین تلفنی که با جدیدترین چیپست کوالکام در ایالات متحده عرضه شد، یک پرچمدار سامسونگ بوده است.

وان پلاس 10 پرو دارای اسنپدراگون 8 نسل 1 است، سیلیکون برتر کوالکام. اما تا حد زیادی انتظار می رود که نسخه آمریکایی گلکسی اس 22 نیز بر روی این چیپست اجرا شود. اگر اینطور باشد، OnePlus 10 Pro ممکن است پس از عرضه گلکسی S22 ظاهر شود و انتشار آن در ماه مارس زودتر به پایان برسد.

  • شایعات در مورد تاریخ معرفی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو چه می گویند

ما شایعات زیادی در مورد زمان عرضه گوشی وان پلاس ۱۰ پرو به کشورهای دیگر ازجمله دو کشور ایالات متحده یا بریتانیا نداریم. تا حدودی به این دلیل است که شایعات عمدتاً بر روی مشخصات گوشی در ساخت وان پلاس 10 پرو در ماه ژانویه متمرکز شده اند. همچنین دلیل دیگر آن این موضوع است که همان طور که سایت بسیار معتبر 9to5Google  در گزارش خود ذکر می کند، این اولین باری است که وان پلاس واقعاً چنین نسخه گیج کننده ای را انجام می دهد، که بیشتر یادآور نحوه معرفی تلفن همراه اوپو است. (وان پلاس و اوپو سال گذشته میلادی با هم ادغام شدند.) کمبود شایعات همچنین می تواند نشان دهد که عرضه وان پلاس ۱۰ پرو در ایالات متحده و همچنین دیگر بازارهای جهانی قریب الوقوع نیست.

شایعات در مورد تاریخ معرفی گوشی وان پلاس ۱۰ پرو چه می گویند - چیکاو

در حال حاضر، تنها چیزی که واقعاً در این مورد می دانیم، یک توییت از افشاکننده معروف  مکس جامبور (Max Jambor) است که به نوامبر گذشته بازمی‌گردد. جامبور به برنامه‌های معرفی سرسام‌آور وان پلاس ۱۰ پرو با عرضه زودهنگام در چین اشاره کرده است. همین گزارش شامل یک جدول زمانی است که در آن عرضه جهانی گوشی برای بازه زمانی مارس/آوریل (اسفند ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱) تعیین شده است. اگر این درست باشد، به نظر می رسد که علاقه مندان به خرید این گوشی در اکثر بازارهای جهانی باید حداقل چند ماه دیگر منتظر بمانند تا این گوشی در کشور آن‌ها عرضه شود. این زمان با زمان عرضه نسخه های قبلی پرچمدار وان پلاس نیز مطابقت دارد.

منبع Tomsguide
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.