گوشی هواوی میت ۵۰ دارای نسخه ۵ جی است که از تراشه کرین ۹۰۰۰ قدرت می گیرد

غول فناوری و تولیدی چین، هواوی، اگرچه هنوز به خاطر تحریم های آمریکا در بازار جهانی گوشی های هوشمند با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کند اما هرگز دست از تلاش بر نداشته و خسته نشده و به هیچ عنوان هم به نظر نمی رسد که قصد تسلیم شدن را داشته باشد. شاید بزرگترین رمز موفقیت این شرکت همین عدم تسلیم شدن باشد و تلاش بی وقفه ای که به ثمر می نشیند و درخت پر بار این شرکت نیز تنومندتر از همیشه می شود. همراه چیکاو باشید.

از آن زمان که آمریکا این شرکت را در تحریم های مخوف خود پیچاند و هزاران دام بر سر راه پیشرفت این شرکت تنید تا هواوی را وادار به تسلیم کند، این شرکت همواره با تأکید اعلام کرده است که هرگز و تحت هیچ شرایطی کسب و کار تولید و عرضه گوشی های هوشمند خود را رها نمی کند و نمی فروشد.

علاوه بر این، مدیران هواوی ادعا می کنند که این شرکت در حال حاضر رقابت نمی کند، بلکه فقط به زنده ماندن و نابود نشدن می اندیشند تا بار دیگر شرایط برای این شرکت عادی شود. بدون شک در آن زمان وارد گود رقابت خواهند شد و نشان خواهند داد که چند مرده حلاج هستند، هرچند که این شرکت برای بقا، مجبور نیست به عرضه گوشی های هوشمند ادامه دهد اما شاید کنار کشیدن از این عرصه به معنای شکست در برابر آمریکا و تحریم های نابودگر آن تعبیر شود که هواوی با تمام مشکلات می جنگد و به تولید گوشی های هوشمند خود نیز ادامه می دهد.

سال گذشته گزارش هایی منتشر شد مبنی بر این که این سازنده چینی گوشی هوشمند پرچمدار جدید سری میت 50 هواوی را در اوایل سال 2022 عرضه خواهد کرد. گزارش های قبلی نشان می دهد که گوشی پرچمدار میت ۵۰ از هر دو تراشه کرین (Kirin ) و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل ( Qualcomm Snapdragon 8 Gen1) استفاده می کند. منتها نسخه ای از تراشه پرچمدار اسنپدراگون کوالکام که در اختیار هواوی قرار می گیرد فقط به پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۴ جی محدود شده است و قادر به پشتیبانی از شبکه ۵ جی نخواهد بود.

مشخصات گوشی هواوی میت ۵۰ - چیکاو

اخیراً گزارش‌هایی از یک وبلاگ‌نویس فناوری که با نام مستعار  @菊厂影 که در ویبو (Weibo) یعنی شبکه مورد علاقه چینی ها مطالب خود را به اشتراک می‌گذارد، ادعا کرده است که گوشی هواوی میت ۵۰ (Huawei Mate 50) دو نسخه در بازار عرضه خواهد شد. او ادعا می کند که این گوشی هوشمند پرچمدار دارای نسخه های 4جی و 5جی خواهد بود. به گفته وی، مدل پیشرفته این گوشی از باقی مانده تراشه های کرین ۹۰۰۰  (HiSilicon Kirin 9000 5G) بهره می‌برد، با استفاده و پشتیبانی از شبکه نسل پنجم ارتباطات یعنی ۵جی در بازار عرضه می‌شود.

این موضوع کاملاً تعجب آور است زیرا همه ما فکر می کردیم که این شرکت موجودی تراشه کرین ۹۰۰۰ دارای ۵جی خود را تمام کرده است. در ظاهر آنچه مشخص است این موضوع است که برای هواوی هنوز مقداری تراشه از مدل کرین ۹۰۰۰ دارای ۵جی باقی مانده است تا این شرکت بتواند گوشی پرچمدار جدید خود را نیز به تعدادی که مشخص نیست با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی روانه بازار کند. این شرکت اکنون از این تراشه های باقی مانده برای ساخت گوشی هوشمند پرچمدار جدید خود یعنی هواوی میت ۵۰ بهره می گیرد. در این گزارش همچنین ادعا شده است که گوشی هواوی میت ۵۰ نسخه پایه این سری خواهد بود و کوچکترین صفحه نمایش را دارد.

ویژگی های گوشی هواوی میت ۵۰ - چیکاو

  • گوشی های هوشمند سری هواوی میت ۵۰ امسال وارد بازار می شوند

درک یو (Derek Yu) رئیس تجارت مصرف کننده هواوی در اروپا و کانادا، قبلاً فاش کرده بود که سری هواوی میت ۵۰ در سال 2022 رونمایی خواهد شد. او همچنین فاش کرد که این تلفن هوشمند در یک کنفرانس جهانی برای بازارهای سرتاسر جهان معرفی خواهد شد، ضمن آن که این سری از گوشی های پرچمدار هواوی به طور پیش فرض سیستم عامل هارمونی او اس (HarmonyOS) را ارائه خواهند داد.

رنگ بندی و پنل پشتی گوشی های هوشمند سری هواوی میت ۵۰ امسال وارد بازار می شوند - چیکاو

درک یو هنگام صحبت در مورد چگونگی توسعه تلفن های همراه پرچمدار در بازار اروپا در آینده نیز گفت که هواوی به سرمایه گذاری روی تلفن های همراه پرچمدار، به ویژه صفحه نمایش های تاشو و البته سری Mate و P ادامه خواهد داد. او فاش کرد که مرکز تحقیق و توسعه شانگهای بر روی راه حل های تراشه 5 جی کار می کند. سازنده چینی امیدوار است که به زودی روزی برسد که تلفن های همراه پرچمدار این برند بتوانند با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی در بازارهای جهانی عرضه شوند.

در نوامبر سال گذشته، Tencent Shenwang گزارش داد که هواوی از تجارت تلفن همراه دست نکشیده است. یو چنگدونگ در کنفرانس داخلی کسب و کار مصرف کننده گفت که تولید و عرضه تلفن های همراه هوآوی ادامه خواهد داشت و «پادشاه در سال 2023 بازخواهد گشت.»

همچنین گمانه زنی ها مبنی بر عرضه رسمی سری میت 50 هواوی در ماه فوریه وجود دارد. با این وجود، @菊厂影Fans معتقد است که این گزارش بسیار خوشبینانه است. او ادعا می کند که سری میت 50 هنوز مشکلاتی دارد که شرکت باید آنها را حل کند. بنابراین، فوریه برای عرضه این گوشی ها در بازار بسیار زود است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.