اپل دوربین اصلی آیفون ۱۴ آینده را به ۴۸ مگاپیکسلی افزایش خواهد داد

سری آیفون 13 (iPhone 13 series) در سال گذشته یعنی سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سری آیفون 12 (iPhone 12 series) آن طور که کاربران و دیگر افراد از جمله آگاهان بازار و حتی زقبا انتظار داشتند، با تغییرات بزرگی وارد بازار نشد. ظاهرا این طور که گفته می‌شود و بسیاری از آگاهان نیز پیش بینی می کنند، اپل تغییرات بزرگ را برای نسل آیفون 14 (iPhone 14) گذاشته است. طبق شایعات اخیر، پرچمداران جدید این برند قرار است تا با بزرگترین تغییرات اساسی از زمان معرفی آیفون ایکس (iPhone X) در سال 2017 تا کنون،وارد بازار شوند. به عنوان مثال، شایعه شده است که این آیفون های پرچمدار آتی اپل دیگر با بریدگی بالای صفحه نمایش عرضه نخواهند شد و به جای آن این شرکت برای تعبیه دوربین سلفی روی نمایشگر همان طور که طرفداران این گوشی‌ها انتظار دارند، با حفره هول پانچ آن‌ها را عرضه خواهد کرد. همراه چیکاو باشید.

همچنین گفته می‌شود که تاچ آیدی (Touch ID ) نیز باید به آیفون های ۱۴ باز گردد اما مشخص نیست که آیا یک راه حل برای صفحه نمایش خواهد بود یا اپل از نصب حسگر در لبه دستگاه بهره خواهد برد. علاوه بر این موارد و تغییرات احتمالی که ذکر شد باز گفته می‌شود که اپل سرانجام با استفاده از یک دوربین 48 مگاپیکسلی به عنوان لنز اصلی در آیفون 14 پرو، قصد دارد تا هواداران و خریداران این دستگاه جدید را به وجد آورد. هم اکنون گزارش جدیدی در این باره منتشر شده است که این ادعاها را تایید می کند.

صفحه نمایش آیفون ۱۴ - چیکاو

استفاده از دوربین های 48 مگاپیکسلی خبر مهمی برای گوشی های هوشمند اندرویدی نیستند، اگر به نوکیا لومیا 1020 از سال 2013 برگردیم، اولین گام را در دوربین های با وضوح فوق العاده بالا و دوربین 41 مگاپیکسلی PureView آن خواهیم دید. با این حال، اپل همیشه این روندها را با استفاده از برنامه های نرم افزاری بسیار خوبی که در آیفون های خود قرار می داد و از این طریق کیفیت عکس را افزایش می داد، نادیده می گرفت. ممکن است در نهایت آیفون 14 پرو با دوربین 48 مگاپیکسلی وارد این مسیر شود که البته اگر چنین چیزی رخ دهد، راه برای استفاده از لنزهای کیفیت بالا در دیگر آیفون ها نیز هموار خواهد شد، هرچند که امکان دارد در مدل های بعدی چنین اتفاقی رخ دهد.

در واقع این سومین باری است که اپل کیفیت وضوح دوربین اصلی آیفون های خود را افزایش می دهد. آیفون 4s دوربین 8 مگاپیکسلی را در عوض دوربین 5 مگاپیکسلی نسل قبلی خود معرفی کرد. آیفون 6s استاندارد  به حسگر 12 مگاپیکسلی مجهز شد و تا به حال این استاندارد هیچ تغییری نکرده است.

سری آیفون 14 صورتی - چیکاو

  • آیفون ۱۴ پرو بزرگترین تغییر دوربین آیفون از سال 2015 تا کنون را به همراه خواهد داشت

اپل از سال 2015 تا آیفون های پرچمدار سال ۲۰۲۱ که آخرین گوشی های هوشمند این برند هستند، از حسگرهایی با همان رزولوشن استفاده می کند، اما ظاهراً اکنون قرار است تا از این میزان وضوح عبور کرده و سرانجام به رزولوشن عظیم 48 مگاپیکسلی مهاجرت کند که یکی از بزرگترین آرزوهای کاربران گوشی های هوشمند این برند است. این یک چرخش جدی برای فلسفه دوربین اپل به حساب خواهد آمد. ظاهراً این شرکت در نهایت قصد دارد فیلمبرداری 8K  را نیز در مدل های بالا رده سری آیفون ۱۴ خود از جمله آیفون پرو و آیفون پرو مکس  آیفون خود ارائه دهد.

 بنابراین، گوشی های بالا رده و نسخه های پرو و پرو مکس آیفون سری ۱۴ به دوربین های توانمندتری نیاز دارند. همچنین بسته به صحنه، احتمالاً با رزولوشن‌های مختلف عکس می‌گیرند. یک عکس پرتره یا یک منظره نیز می تواند از پیکسل های اضافی بهره مند شود. تصاویر کم نور همچنین می توانند از فایل 48 مگاپیکسلی brute استفاده کرده و آن با استفاده از ادغام یا ترکیب پیکسل ها با یکدیگر در خروجی یک عکس با وضوح 12 مگاپیکسلی تحویل دهند تا به جزئیات بیشتری در این فرآیند دست یابند.

آیفون ۱۴ پرو بزرگترین تغییر دوربین آیفون از سال 2015 تا کنون را به همراه خواهد داشت - چیکاو

مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، معروف ترین و معتبرترین افشاگر خبرهای فناوری پیرامون محصولات اپل نیز شایعات مربوط به استفاده اپل از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی در آیفون های بارده سری آیفون 14 ازجمله در مدل های پرو را تایید کرده است. او سابقه بسیار خوبی در زمینه افشای خبرهای محصولات اپل و به خصوص آیفون های اپل را دارد. نکته جالب و مهم در اینجا است که او حتی به ورود زوم پریسکوپ به گوشی های هوشمند سری آیفون 15 در سال 2023 نیز اشاره می‌کند. اگر این موضوع درست باشد، در دو نسل پشت سر هم از گوشی های اپل را شاهد خواهیم بود که ارتقاء دوربین را انجام خواهند داد که این امر تاکنون در شرکت اپل مرسوم نبوده است و قبول کردن آن کمی دشوار است.

گزارش‌های اخیر حاکی از این موضوع است که اپل در آیفون های بعدی خود برای قرار دادن دوربین سلفی دیگر از بریدگی یا ناچ استفاده نخواهد کرد بلکه همچون گوشی های رده بالای اندرویدی به استفاده از حفره هول پانچ روی خواهد آورد، هر چند که احتمال داده می شود که این حفره هول پانچ در آیفون های سری ۱۴ به شکل بیضی باشد. استفاده از حفره هول پانچ بیضی شکل می تواند باعث ماندگاری فیس آیدی (Face ID) در این گوشی های هوشمند شود اما فقط امیدواریم که این موضوع بر بازگشت تاچ آیدی (Touch ID) تاثیر نامطلوبی نداشته باشد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.