همه آنچه که باید در مورد پرچمداران جدید ریلمی جی تی ۲ و جی تی ۲ پرو بدانید (بخش اول)

پس از افشای اطلاعات و گمانه زنی های فراوان، ریلمی سرانجام تصمیم گرفت تا گوشی‌های سری ریلمی جی تی ۲ خود را معرفی کند که این سری شامل دو گوشی هوشمند به نام‌های گوشی ریلمی جی تی ۲ (Realme GT 2)  و گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو (Realme GT 2 Pro) می‌شود  و ریلمی آن‌ها را با شکوه جلال تمام معرفی کرد. این دو پرچمدار جدید ریلمی  در تاریخ ۴  ژانویه، با مشخصات قانع کننده‌ای در چین رونمایی شدند.  این مقاله به دلیل این که مقداری طولانی است و باعث خستگی خوانندگان محترم نشود، در دو بخش تقدیم می‌گردد. همراه چیکاو باشید.

درکل می‌توان گفت که گوشی‌های سری GT پرچمداران این برند را تشکیل می‌دهند و هم علاوه بر آن قاتل دیگر پرچمداران بازار نیز خواهند بود. در این گوشی‌های جدید ریلمی هم بهبودهای زیادی در بخش دوربین آن‌ها دیده می‌شود و هم قدرت پردازش افزایش یافته است و هم علاوه بر تمام این موارد، بخش صفحه نمایش این گوشی‌ها با پیشرفت‌ها و بهبودهای زیادی همراه بوده‌اند. بنابراین، این دو گوشی جدید ریلمی در واقع می‌توان گفت که در اکثر بخش‌ها با پیشرفت و بهبودهای قابل توجه‌ای همراه شده‌اند.

 در ادامه این مقاله تمام مشخصات، قابلیت‌ها، توانایی‌ها و ویژگی‌های این دو گوشی هوشمند پرچمدار ریلمی و امکاناتی را که قرار است برای کاربران ارائه دهند، به طور کامل شرح داده می‌شود.

مشخصات اصلی دو گوشی ریلمی جی تی ۲ و گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو - چیکاو

  • مشخصات اصلی دو گوشی ریلمی جی تی ۲ و گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو

همان طور که قبلا گفته شد، این برند چینی امروز از گوشی‌های هوشمند سری ریلمی جی تی ۲ خود رونمایی کرد. ریلمی در رویدادی که به منظور معرفی این گوشی‌ها برگزار کرده بود اعلام کرد که این سری شامل دو دستگاه گوشی هوشمند به نام‌های ریلمی جی تی ۲ معمولی یا نسخه استاندار که وانیلی هم گفته می‌شود و همچنین گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو خواهد بود که در مقایسه با نسخه معمولی از مشخصات بالاتری بهره می‌برد.

 گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو در داخل بدنه خود از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 8 Gen 1 SoC) قدرت می‌گیرد که آخرین تراشه پرچمدار کوالکام محسوب می‌شود که از نظر عملکرد ارتقاء قابل توجهی را به همراه دارد. با این حال، گوشی هوشمند ریلمی جی تی ۲ نسخه معمولی این سری ممکن است مانند یک ارتقاء تدریجی نسبت به مدل اصلی به نظر برسد.

از این گذشته، این گوشی ریلمی از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ پلتفرم موبایل در بطن خود بهره می‌برد که این تراشه نیز پردازنده پرچمدار نسل پیشین کوالکام است و هنوز هم در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار استفاده می‌شود. از این تراشه در گوشی جی تی ۵جی سال گذشته این برند نیز استفاده شده است. بنابراین استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در این گوشی پرچمدار ریلمی کاملاً منطقی به نظر می‌رسد اما این طور که پیداست، شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند هنوز هم برای تهیه این تراشه با مشکل مواجه می‌شوند و تولید آن هنوز هم به اندازه‌ای که مورد نیاز است،  امکان‌پذیر نیست.

صفحه نمایش و پنل پشتی سری ریلمی جی تی ۲ - چیکاو

 گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو دارای حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم و حداکثر ۵۱۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی خواهد بود اما نسخه استاندارد این گوشی حداکثر با ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه خواهد شد.

یکی از قابل‌توجه‌ترین ویژگی‌های جدید در مدل‌های ریلمی جی تی ۲، استفاده از مواد پلیمری مبتنی بر سازگار بودن با مصالح زیست محیطی برای بخش پشتی این گوشی‌های هوشمند است. با در دست گرفتن این تلفن همراه ، لمس روکش آن حسی شبیه کاغذ به شما دست می‌دهد. این اولین مورد مشاهده شده در بخش گوشی‌های هوشمند است. بار دیگر، ریلمی و طراح محبوب آن  نائوتو فوکوساوا (Naoto Fukusawa) برای توسعه مواد جدید به نیروهای تولید این بخش پیوستند. طبق گفته این شرکت، یکپارچگی ساختاری مشابه سایر مواد مبتنی بر فسیل را ارائه می‌دهد و در عین حال تا ۲ کیلوگرم CO2 به ازای هر کیلوگرم وزن بدنه این این دو گوشی صرفه جویی می‌کند.

  • استفاده از اولین نمایشگر LTPO 2.0 در جهان برای گوشی‌های سری ریلمی جی تی ۲

گوشی ریلمی جی تی ۲ دارای صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی سوپر آمولد (AMOLED) با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز برای تصویر و وضوح فول اچ در پلاس است. از سوی دیگر، گوشی ریلمی جی تی ۲ پرو دارای صفحه نمایش تخت ۶.۷ اینچی سوپر آمولد LTPO 2.0 با وضوح کواد اچ دی پلاس (+QHD+) است.

استفاده از اولین نمایشگر LTPO 2.0 در جهان برای گوشی‌های سری ریلمی جی تی ۲ - چیکاو

علاوه بر آن، این گوشی ریلمی دارای نرخ نوسازی تطبیقی ۱-۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی ۱۰۰۰ هرتز است. به عبارت دیگر، در زمان استفاده و پخش محتوای ساکن مانند عکس‌ها یا صحنه‌های کم تحرک از نرخ نوسازی پایین تا ۱ هرتز برثانیه بهره می‌برد اما در زمان پخش صحنه های پرتحرک و گیم‌های سرعتی این میزان تا سرعت ۱۲۰ هرتز بر ثانیه افزایش می‌یابد یعنی در هر ثانیه تصویر نمایش داده شده تا ۲۰۰ بار نوسازی می‌شود.

گفته می‌شود که استفاده از این نرخ نوسازی تطبیقی علاوه بر این که عمر شارژدهی باتری را بهبود می‌بخشد، میزان مصرف انرژی نسبت به صفحه نمایش‌های سوپر آمولد معمولی تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و همچنین، از داغ شدن زیاد تراشه مرکزی نیز جلوگیری به عمل می‌آید.استفاده از این فناوری می‌تواند به صورت پویا نرخ تازه‌سازی را بین ۳۰ هرتز تا ۱۲۰ هرتز تنظیم کند. همچنین پشتیبانی از رنگ‌های ۱۰ بیتی و گواهینامه HDR 10+ و همچنین پوشش محافظ صفحه گوریلا گلس شرکت کورنینگ (Corning Gorilla Glass) از دیگر امتیازات بسیار مفید این صفحه نمایش خواهد بود.

عملکرد دوربین دو گوشی پرچمدار جدید سری ریلمی جی تی ۲ - چیکاو

  • عملکرد دوربین دو گوشی پرچمدار جدید سری ریلمی جی تی ۲

از نظر دوربین نیز هر دو گوشی هوشمند در پنل پشتی از ماژول دوربین سه گانه بهره می‌برند که نسخه ریلمی جی تی ۲ پرو برای دوربین اصلی از یک حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و علاوه بر آن دارای یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی سامسونگ JN1 ثانویه با میدان دید ۱۵۰ درجه و لنز میکروسکوپی است که می‌تواند نماهای نزدیک را تا ۴۰ برابر بزرگنمایی داشته باشد.

 اما گوشی ریلمی جی تی ۲ معمولی برای دوربین اصلی مانند نسخه پرو از یک حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX766 با لرزشگیر اپتیکال بهره می‌برد و علاوه بر آن دارای یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی در ماژول دوربین بهره می‌برد.

برای آشنایی با سایر مشخصات دو گوشی ریلمی جی تی ۲ و ریلمی جی تی ۲ پرو ادامه این مقاله را در بخش دوم آن مطالعه فرمایید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.