هواوی اولین کلیدهای دیجیتالی را برای خودروی هوشمند خود در چین عرضه کرد

هواوی در رویداد معرفی پرچمدار زمستانی خود که در هفته گذشته ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲ دی ماه) انجام شد، این شرکت نه تنها به معرفی گوشی هوشمند تاشو بسیار زیبای هواوی پی ۵۰ پاکت (Huawei P50 Pocket) پرداخت که این دستگاه از بالا به پایین تا می‌شود و درواقع پرچمدار برتر رقیب گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۳  (Galaxy Z Flip 3)به حساب می‌آید، بلکه این غول فناوری سرزمین چین دومین خودرو شاسی بلند هیبریدی الکتریکی این برند را نیز در چین و برای بازار آن کشور با نام Huawei AITO M5 معرفی کرد. همراه چیکاو باشید.

خودرو برقی Huawei AITO M5 اولین شاسی‌بلند هیبریدی پلاگین الکتریکی هوشمند لوکس AITO است که حرکتی جسورانه توسط آن‌ها برای ورود به بازار خودروهای الکتریکی چین به شمار می‌آید. در طراحی این خودرو از خودرو پورشه ماکان (Porsche Macan) الهام گرفته شده است که از طراحی بسیار شیک و مدرنی بهره می‌برد و دارای فضای داخلی جادار برای استفاده است.

 این خودرو شاسی بلند به طور مشترک توسط هواوی و به همراه یک برند چینی دیگر به نام سرس (Seres) طراحی و تولید شده است. خودرو شاسی بلند شیک هواوی زیر نظر و همکاری شرکت چانکینگ سوکان (Chongqing Sokon) توسعه یافته است. با این حال، ویژگی منحصر به فرد و برجسته ماشین هوشمند Huawei AITO M5 این است که با سیستم عامل داخلی هوآوی یعنی هارمونی او اس (HarmonyOS) عرضه می‌شود.

در مورد سیستم عامل اختصاصی هواوی با نام هارمونی او اس نیز باید اشاره شود که عملکرد اصلی سیستم عامل هارمونی او اس درواقع ارائه عملکرد یکپارچه‌سازی برای محصولات Huawei IoT است که شامل محصولاتی از قبیل گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها، ساعت‌های هوشمند می‌شود و علاوه بر این موارد می‌توان این برنامه جدید هواوی را که این شرکت به تازگی بر روی توسعه آن شروع به کار کرده است و مختص استفاده در خودروهای الکتریکی هوشمند آن برند است، به برنامه‌های قبلی این برند افزود.

خودرو هوشمند هواوی - چیکاو

اخیراً آقای یو چنگدونگ (Mr Yu Chengdong)، معاون ارشد هواوی و مدیر عامل بخش خودروهای هوشمند این شرکت، در یک بیانیه مطبوعاتی، به این موضوع اشاره کرد که هواوی اولین کلیدهای دیجیتال خودرو را که از بلوتوث و NFC بهره می‌برند، برای خودروی هوشمند تازه معرفی شده AITO M5 این شرکت توسعه داده است.

آقای یو در ادامه این موضوع را شرح می‌دهد که در تلفن‌های هوشمند پشتیبانی‌شده از سیستم عامل هارمونی او اس ۲.۰ (HarmonyOS 2.0)، کلیدهای دیجیتال هوشمند خودرو در اپلیکیشن کیف پول هواوی قرار دارند. بنابراین، با استفاده از این کلیدهای دیجیتال، کاربران و مالکان خودروهای الکتریکی این برند تقریباً می‌توانند هر کاری را که یک جفت کلید فیزیکی ماشین انجام می‌دهد، از آن انتظار داشته باشند تا انجام دهد، بدون این که نگران جایگذاری اشتباه کلیدها در جاکلیدی روی در خودرو یا گم کردن و دیر پیدا کردن کلیدها در مواقع اضطراری باشند.

آقای یو در ادامه برای نشان دادن عملکرد بسیار زیاد این فناوری خاطر نشان کرد که این کلیدهای دیجیتالی خودرو از بلوتوث برای باز کردن قفل درهای خودرو و همچنین قفل کردن آن ها بهره می‌برد و حتی از فاصله دور نیز قابل استفاده است. حال اگر بلوتوث کار نکرد یا برق باتری گوشی تمام شد، کلیدهای ماشین  می‌توانند از فناوری NFC برای این منظور استفاده کنند که حتی در صورت خالی شدن باتری گوشی و خاموش شدن این گجت نیز می‌توانند عملکرد خود را به خوبی انجام دهند و درهای خودرو را باز یا قفل کنند.

بنابراین کاربران می‌توانند اطمینان خاطر داشته باشند که حتی زمانی که بلوتوث کار نمی‌کند، همچنان به ماشین خود دسترسی خواهند داشت. ضمن آن که ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که رمزگذاری NFC و بلوتوث کلیدهای دیجیتال خودرو نیز در خودروی هوشمند وجود دارد و با استاندارد ICCE چین و همچنین ایمنی جاده و حریم خصوصی رانندگان و سرنشینان خودرو مطابقت دارد.

طراحی بدنه و چراغ های خودرو هوشمند هواوی - چیکاو

 از امروز، کلیدهای دیجیتال خودرو فقط در گوشی‌های هوشمند هواوی که به سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی هارمونی او اس نسخه ۲.۰ مجهز باشند، در دسترس کاربران و مالکان این خودرو قرار می‌گیرد. با این حال، هواوی در نظر دارد این قابلیت را به برخی دیگر از محصولات خود ازجمله ساعت‌های هوشمند تولیدی این برند مانند سری هواوی واچ ۳ (Huawei Watch 3) خود نیز اضافه کند، زیرا کاملاً معلوم و مشخص است که برای رانندگان این خودروها استفاده از ساعت هوشمند که همیشه دور مچ آن بسته شده است برای قفل یا باز کردن درهای خودرو بسیار راحت‌تر از استفاده از گوشی هوشمند است که ممکن است در جیب لباس آن‌ها قرار داشته باشد و باید آن را بیرون آورده و منتظر بماند تا فعال شود و سپس از آن استفاده کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.