گوگل به‌ دلیل چندین باگ، انتشار به‌ روز رسانی دسامبر را به حالت تعلیق درآورد

اولین به‌روزرسانی بزرگ گوگل برای گوشی‌های هوشمند آخرین پرچمداران این شرکت یعنی گوگل پیکسل ۶ و گوگل پیکسل ۶ پرو کند بود و با تعدادی باگ مواجه شد. ظاهراً گفته شده که برخی از گزارش‌ها به باگ‌هایی در این به روز رسانی بزرگ گوگل برای این دو گوشی پرچمدار سال ۲۰۲۱ اشاره کرده‌اند که برخی از کاربران را ناراضی کرده است. در حال حاضر این غول فناوری مستقر در غول کالیفرنیا اعلام کرده است که عرضه به‌روزرسانی دسامبر 2021 را برای بررسی گزارش‌های قطع تماس متوقف کرده است. همراه چیکاو باشید.

سرانجام سال ۲۰۲۱ به سر آمد و آخرین روزهای آن هم طی شد و از امروز سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود. شاید یکی از شرکت‌هایی که دوست داشت تا سال ۲۰۲۱ هرچه سریعتر طی شود گوگل بود، چرا که در سال ۲۰۲۱ بود که بدبیاری‌های گوگل برای دو گوشی پرچمدار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو شروع شد و نام گوگل را بسیار بیشتر از همیشه بر سرخط خبرها و تیتر اخبار فناوری می‌کشاند.

 آن هم نه برای تعریف و تمجید از کارایی‌ها و عملکرد های خلاقانه این دو گوشی یا کیفیت حیرت انگیز عکس‌های آن‌ها که اکنون به تراشه اختصاصی تنسور گوگل مجهز شده بودند بلکه به خاطر ایرادات و مشکلاتی که هر روز بیش از پیش گریبان کاربران را می‌گرفتند و گوگل هنوز از رفع یکی خلاصی نیافته بود که دیگری جلو چشمانش سبز می‌شد. در کل می‌توان گفت این شرکت از دست مشکلاتی که برای این سری از گوشی‌هایش به طور پیاپی رخ می‌دادند بسیار عذاب کشید و اکنون امیدوار است تا در سال جدید بتواند نفسی به راحتی بکشد و آن دو گوشی بیش از این مایه رنج و عذاب او نشوند.

صفحه نمایش و پنل پشتی پیکسل ۶ - چیکاو

این شرکت اوایل این ماه به‌روزرسانی ماه دسامبر خود را برای دارندگان پیکسل ۶ ارائه کرد، اما نگاه گزارشگران به سرعت به سوی عملکرد این به روز رسانی جلب شد که خود باعث ایجاد مشکلات جدیدی برای دارندگان این گوشی‌ها می‌شد. برخی از کاربران ادعا کرده‌اند که پس از نصب به‌روزرسانی، دستگاه آن‌ها به‌طور تصادفی تماس‌ها را قطع می‌کند یا باعث می‌شود تا استفاده از تلفن هوشمند دشوار شود.

 گوگل تایید کرده است که آپدیت ماه دسامبر را برای پیکسل ۶ و ۶ پرو به دلیل اشکالات مختلفی که تاکنون از سوی کاربران مشاهده شده با آن‌ها گزارش کرده‌اند، در حال حاضر متوقف می‌کند. اکنون احتمال داده می‌شود که گوگل این مشکلات را شناسایی کرده و با توجه به زمان لازم برای انتشار یک پچ، به‌روزرسانی تا پایان ژانویه دوباره در دسترس قرار نخواهد گرفت. به‌روزرسانی دسامبر به دارندگان پیکسل ۶ اجازه می‌دهد تا از حداکثر سرعت شارژ بی‌سیم ۲۳ وات با شارژر جدید Pixel Stand2 لذت ببرند، اما هنوز حداقل یک ماه طول می‌کشد تا گوشی‌های هوشمند به طور کامل با آن سازگار شوند زیرا احتمالا از آخر این ماه این به روز رسانی ارسال خواهد شد.

همچنین به این معنی است که اکثر دارندگان پیکسل ۶، منهای افرادی که قبلاً به‌روزرسانی باگ را دریافت کرده‌اند، از نوامبر ۲۰۲۱ تا تاریخی که هنوز تا پایان ماه نامشخص است، در سطح وصله امنیتی گیر می‌کنند. هرچند که این خبر خوبی نیست، اما جلوگیری از برقراری تماس از طریق تلفن‌هایشان که نتوانند هیچ تماسی را انجام دهند، احتمالاً جایگزین بهتری برای این موضوع نیست. اگر قبلاً به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید و مشکل دارید، گوگل به شما توصیه می‌کند با بازگشت به به‌ روز رسانی نوامبر ۲۰۲۱، بازنشانی به تنظیمات کارخانه‌ را انجام دهید. امید می‌رود که به روزرسانی بعدی در ژانویه ۲۰۲۲ تمام اشکالات مشاهده شده توسط کاربران را اصلاح کند. برخی نیز اخیراً با مشکل دیگری مواجه شده‌اند که پس از به روز رسانی، مانع از شارژ مجدد گوشی‌های هوشمند به درستی می‌شود.

گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از شارژ شدن باتری جلوگیری می‌کنند - چیکاو

  • گوگل پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از شارژ شدن باتری جلوگیری می‌کنند

مدت‌های مدیدی است که همه شاهد به وجود آمدن مجموعه «مشکلات گوگل پیکسل ۶» هستند و تقریباً هیچ هفته‌ای بدون انتشار مشکلات در محصولات جدید گوگل نمی‌گذرد. اخیراً دارندگان پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو شکایت کرده‌اند که گوشی‌های هوشمند از شارژ کردن خودداری می‌کنند. همان طور که مشخص شد، گوشی‌های هوشمند مقصر نیستند، بلکه کابل‌های ناسازگار هستند.

شکایات کاربران در فروم‌ها مبنی برعدم شارژ دستگاه‌های پیکسل نسل ششم ظاهر شده است. این مشکل هنگامی رخ می‌دهد که برای شارژ کردن گوشی هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از برخی شارژر‌ها و کابل‌های دیگر استفاده می‌شود. این مشکل در حالی برای این دو گوشی پیکسل رخ می‌دهد که چنین مشکلاتی در دستگاه‌های برندهای دیگر ایجاد نمی‌شود و همه چیز خوب کار می‌کند.

پنل پشتی گوشی هوشمند پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو - چیکاو

این مشکل به دلیل استفاده از کابل های غیر USB Power Delivery به وجود می‌آید و همچنین استفاده از آداپتور هایی که برای شارژ دو گوشی پیکسل احتمالاً لوازم جانبی با کیفیت پایین محسوب شده و از استاندارد لازم برخوردار نیستند.

این بدان معنا نیست که این رفتار تلفن‌های هوشمند گوگل چیزی غیرقابل پیش بینی یا غیرعادی است، بلکه صفحه پشتیبانی گوگل به صراحت بیان می‌کند که تلفن‌های پیکسل ممکن است با برخی از کابل‌ها کار نکنند. به نظر می‌رسد که این امر از باتری در برابر آسیب‌های احتمالی که ممکن است به خاطر استفاده از شارژرهای کند یا غیر استاندارد برای این گوشی‌ها حادث شود، محافظت کند. ضمن آن که کابل‌هایی که با مشخصات USB-C مطابقت ندارند نیز شامل همین مورد می‌شوند که ممکن است گوشی از شارژ شدن باتری ممانعت به عمل آورد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.