ردمی کی ۵۰ و ریلمی جی تی نئو ۳ با استفاده از دایمنسیتی ۸۰۰۰ عرضه می شوند

شاید بیش از یک هفته از رویداد ۱۶ دسامبر مدیاتک برای معرفی تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ (MediaTek Dimensity 9000)  بیشتر نگذشته که تنور شایعات برای پردازنده دیگر این شرکت یعنی تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک (MediaTek Dimensity 8000) حسابی گرم شده است. همراه چیکاو باشید.

هر چند که، هیچ خبری از مشخصات یا بنچمارک تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ فاش نشده است، با این حال، یک افشاگر معتبر خبرهای دنیای فناوری در چین با نام مستعار Digital Chat Station در شبکه محبوب چینی‌ها یعنی ویبو (Weibo) مطلبی را منتشر کرده است و طی آن گفته است که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۲، شرکت شیائومی گوشی هوشمند ردمی کی ۵۰ (RedMI RedMi K5) خود را با پردازنده دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک در بازار عرضه خواهد کرد.

در همین زمینه همچنین شعایات دیگری نیز منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند شرکت ریلمی نیز قرار است تا گوشی هوشمند ریلمی جی تی نئو ۳ (Realme Realme GT NeO3) خود را به تراشه دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک مجهز کند.

اگر این خبرهای فاش شده درست باشند، شیائومی برای استفاده در گوشی‌های سری پرچمدار ردمی کی ۵۰ به طور کامل از تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام به پردازنده‌های  دایمنسیتی مدیاتک کوچ خواهد کرد و در سال آینده این پردازنده‌های دایمنسیتی مدیاتک خواهند بود که قدرت گوشی‌های سری ردمی کی ۵۰ شیائومی را تأمین کنند.

ردمی کی ۵۰ و ریلمی جی تی نئو ۳  - چیکاو

بر اساس خبرهایی که در این باره به اشتراک گذاشته است، شرکت شیائومی در سال آینده از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک برای گوشی ردمی کی ۵۰ پرو استفاده خواهد کرد اما برای گوشی هوشمند ردمی کی ۵۰ استاندارد یا معمولی خود از دایمنسیتی ۸۰۰۰ بهره خواهد برد.

این موضوع مایه تعجب است زیرا در تمام گوشی‌های سری پرچم‌داران ردمی کی شیائومی تا قبل از سال ۲۰۲۱ هرگز از تراشه‌های مدیاتک استفاده نشده است. ردمی تنها یک بار از پردازنده مدیاتک برای پرچم‌داران خود استفاده کرده است که آن هم گوشی هوشمند پرچمدار ردمی کی ۴۰ گیمینگ ادیشن (Redmi K 40 Gaming Edition) بود.

شایان ذکر است که گوشی‌های سری ردمی کی ۴۰ در اوایل سال ۲۰۲۱ با تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ برای گوشی ردمی کی ۴۰ پرو و همچنین تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام برای ردمی کی ۴۰ معمولی یا همان نسخه استاندارد در بازار عرضه شدند.

به نظر می‌رسد سال ۲۰۲۲ سالی باشد که مدیاتک بالاخره می‌تواند در مقابل رقیب خود کوالکام قد علم کند و در برابر تراشه‌های این برند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. مدیاتک در این سال با دست پر و تراشه‌های دایمنسیتی ۹۰۰۰ پرچمدار و دایمنسیتی ۸۰۰۰ قدرتمند در برابر شرکت‌های گوشی‌ساز قرار می‌گیرد و گوشی‌های پرچمدار زیادی در سال ۲۰۲۲ از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ این شرکت در بطن گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهند کرد. همچنین گوشی‌های بالا رده زیادی نیز از پردازنده قدرتمند دایمنسیتی ۸۰۰۰ مدیاتک بهره خواهند برد.

پنل پشتی ردمی کی ۵۰ - چیکاو

علاوه بر ردمی، برند اوپو نیز تایید کرده است که از پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ در  هر دو گوشی هوشمند پرچمدار آینده خود استفاده خواهد کرد. هنری دوان (Henry Duan)، معاون اوپو، فاش کرد که پرچم‌دار بعدی این شرکت یعنی از سری گوشی‌های فایند ایکس که احتمال دارد گوشی فایند ایکس ۴ معمولی باشد، اولین دستگاه این شرکت خواهد بود که از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ استفاده خواهد کرد.

 لو ویبینگ نیز اعلام کرد که ردمی از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک در گوشی‌های سری ردمی کی ۵۰ استفاده خواهد کرد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.