بازار تبلت چین بزرگترین افزایش سالانه را از سال ۲۰۱۳ تجربه خواهد کرد

شرکت بین المللی داده (IDC)( International Data Corporation)  گزارش پایش سه ماهه رایانه‌های تبلت را منتشر کرد. این گزارش بیان می‌کند که در سال ۲۰۲۱، بازار رایانه‌های تبلت چین بزرگترین نرخ رشد سالانه را از سال ۲۰۱۳ تاکنون تجربه خواهد کرد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که بازار تبلت چین نرخ رشد سالانه ۲۲.۴ درصدی خواهد داشت و حجم کلی محموله تقریباً ۲۸.۶ میلیون دستگاه خواهد بود. همراه چیکاو باشید.

علاوه بر این، شرکت بین المللی داده IDC همچنین ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۲، بازار تبلت‌های چین نکات مثبتی خواهد داشت. هر چند که بازار تبلت‌ها در چین حتی واقعاً سودآور نبوده است اما با این حال، باز از زمان ظهور همه‌گیری ویروس کووید ۱۹، تقاضا برای دستگاه‌هایی که دارای نمایشگر بزرگ‌تر باشند به طور بسیار محسوسی افزایش یافته است. همان طور که می توان حدس زد، بیشتر کاربرانی که از خانه کار یا تحصیل می‌کنند به چنین دستگاه‌هایی نیاز دارند که دارای صفحه نمایش بزرگتری باشند. طبق بررسی‌های IDC، در اینجا ۱۰ پیش‌بینی برتر برای بازار تبلت‌های چین در سال ۲۰۲۲ و چند سال آینده آمده است.

  • پیش بینی  ۱

بازار رایانه‌های شخصی تبلت در چین همچنان به روند رو به رشد خود ادامه خواهد داد. این پیش‌بینی ادعا می‌کند که میزان فروش دستگاه‌های رایانه‌های تبلت در بازار چین چین در سال ۲۰۲۲ به تعداد ۳۰.۶۴ میلیون دستگاه خواهد رسید که نسبت به سال قبل ۷.۱ درصد افزایش را نشان خواهد داد.

  • پیش بینی ۲

در بازار تجاری تبلت‌ها در چین رقابت شدیدتری میان برندها و شرکت‌های تولیدی ایجاد خواهد شد، ضمن آن که شرکت‌کنندگان تولیدکنندگان این دستگاه‌ها در صنعت تبلت‌های هوشمند با چالش‌های بسیار بیشتری روبرو خواهند شد. همچنین تخمین زده می‌شود که بازار تجاری تبلت رایانه‌های شخصی چین در سال ۲۰۲۲ به رقم ۴.۶۳ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته حدود ۲.۵ درصد افزایش تقاضا و فروش را داشته است.

پنل پشتی تبلت جدید شیائومی - چیکاو

  • پیش بینی ۳

اگرچه میزان فروش و استقبال از رایانه‌های رایانه لوحی دانش آموزی برای مدتی زمانی کاهش خواهد یافت اما وضعیت به حالت عادی در خواهد آمد و دوباره رشد خواهد کرد. علاوه بر این، انتظار می‌رود بازار تبلت‌های دانشجویی نیز در چین در سال ۲۰۲۲ به حدود رقم ۳.۵۶ میلیون دستگاه برسد که نسبت به سال گذشته شاهد ۴.۱ درصد افزایش خواهد بود.

  • پیش بینی ۴

تقاضای کاربران برای رایانه‌های لوحی باعث خواهند شد تا توسعه صفحه نمایش‌های بزرگ همچنان ادامه پیدا کند و نسبت صفحه نمایش‌های مواد دیگر همچنان افزایش می‌یابد. صفحه نمایش تبلت‌ها با توجه به نیاز بازار و استفاده کاربران در فضاهای آموزشی باعث توسعه صفحه نمایش‌های بزرگ خواهد شد و به احتمال زیاد اندازه‌های ۱۰.۹۵ تا ۱۱.۵ اینچی برای تبلت‌ها به استاندارد اصلی برای تولیدکنندگان این دستگاه‌ها منجر خواهد شد.

صفحه نمایش تبلت جدید شیائومی - چیکاو

  • پیش بینی ۵

به احتمال زیاد، با توجه به درخواست مصرف کنندگان و کاربران این دستگاه‌ها، اهمیت زمان آماده به کار رایانه لوحی افزایش خواهد یافت.

  • پیش بینی ۶ 

به دلیل عدم استقبال کاربران، نرخ رشد تبلت‌های ۵جی کند می‌شود. طبق برآوردهای صنعت، سهم تبلت‌های ۵جی در سال ۲۰۲۲ تنها ۴.۵ درصد خواهد بود، در حالی که سال گذشته در این مورد پیش بینی شده بود که این میزان سهم به مقدار ۱۱.۱ درصد در مدت مشابه خواهد رسید.

تبلت‌های ۵جی شیائومی - چیکاو

  • پیش بینی ۷

به دلیل ورود شرکت‌های دیگر و تولید محصولات زیاد، رقابت در این بازار تشدید می‌شود و میانگین نرخ رشد قیمت در بازار رایانه‌های تبلت کاهش خواهد یافت. میانگین قیمت تبلت‌ها در سال ۲۰۲۲ به احتمال زیاد اساساً مشابه قیمت سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

  • پیش بینی  ۸

با توجه به نیاز کاربران به خصوص در زمینه آموزشی و تحصیلی، اهمیت همکاری چند صفحه‌ای افزایش می‌یابد و به یکی از ویژگی‌های ضروری رایانه‌های لوحی تبدیل می‌شود.

  • پیش بینی ۹

انتظار می‌رود که بهینه‌سازی مداوم سیستم‌های عامل و برنامه‌های زیست‌محیطی، رشد سناریوهای استفاده از رایانه‌های لوحی را در حوزه اداری در چند سال آینده افزایش دهد.

رایانه‌های لوحی - چیکاو

  • پیش بینی ۱۰

با تنوع سناریوهای استفاده و ورود مدل‌های زیاد و نیاز کاربران به استفاده در محیط‌های آموزشی و تحصیلی تقاضای زیادی برای لوازم جانبی تبلت ایجاد خواهد شد.

با توجه به استقبال زیاد کاربران برای استفاده در زمینه‌های مختلف، تقاضای خرید این دستگاه‌ها به طور روز افزونی افزایش خواهد یافت و در نتیجه، برندهای چینی بیشتری مانند شیائومی و ریلمی برای کسب سهم، با تمام توان در این بازار به فعالیت خواهند پرداخت.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.