تجزیه و تحلیل ها می گویند که مشکل کمبود نیمه هادی تا اواسط سال ۲۰۲۲ به پایان می رسد

شرکت بین‌المللی داده (IDC) پیش‌بینی جدیدی را برای بازار جهانی نیمه هادی‌ها منتشر کرده است، بازارهایی که در حال حاضر به دلیل کمبود قطعات نیمه هادی‌ها روزهای بسیار سختی را تجربه می‌کنند. همراه چیکاو باشید.

تحلیلگران بر این باورند که این صنعت امسال 17.3 درصد رشد داشته است. برای مقایسه: در پایان سال 2020، رشد در سطح 10.8 بود. توجه داشته باشید که با وجود همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا برای محصولات نیمه هادی ثابت است.

امسال بازار به دلیل محصولاتی مانند تلفن‌های همراه، لپ‌تاپ، سرورها، لوازم الکترونیکی خودرو، دستگاه‌های خانه هوشمند، سیستم‌های بازی، وسایل الکترونیکی پوشیدنی و ارتباطات Wi-Fi در حال رشد است. در بخش ۵جی، پیش بینی شده که درآمد امسال 128 درصد افزایش می‌یابد، در حالی که بخش نیمه هادی تلفن همراه به طور کلی 28.5 درصد افزایش می‌یابد.

  • کمبود نیمه هادی تا اواسط ۲۰۲۲ مطابق با تجزیه و تحلیل به پایان می رسد

پیش بینی می‌شود بخش‌های کنسول بازی ، دستگاه‌های خانه هوشمند و ابزارهای پوشیدنی به ترتیب 34، 20 و 21 درصد رشد کنند. درآمد قطعات الکترونیکی خودرو 22.8 درصد بیشتر از سال قبل است. در بخش لپ تاپ، فروش 11.8 افزایش و در بخش سرور  x86  نیز ۲۴.۶ افزایش می‌یابد.

به اعتقاد تحلیلگران، مشکل کمبود محصولات نیمه هادی تا اواسط سال 2022 برطرف می‌شود و بر اساس گزارش IDC، در سال 2023 ، حتی ممکن است تولید بیش از حد وجود داشته باشد.

کمبود نیمه هادی تا اواسط ۲۰۲۲ مطابق با تجزیه و تحلیل به پایان می رسد - چیکاو

ماریو مورالس، نایب رئیس گروه، Enableing Technologies و نیمه  رساناها IDC می‌گوید:

«گزارش محتوای نیمه هادی کامل است و نه تنها به نفع شرکت‌های نیمه رسانا است بلکه رشد حجم واحد در بسیاری از بازارهایی که به آنها خدمات ارائه می‌دهد همچنان رشد بسیار خوبی را برای بازار نیمه هادی‌ها به دنبال خواهد داشت.»

«به دلیل هزینه‌های مواد و هزینه فرصت در فناوری‌های فرآیند بالغ، قیمت ویفر نیمه رسانا در فصل اول ۲۰۲۱ افزایش یافت و IDC انتظار دارد که این افزایش تا پایان سال 2021 ادامه یابد.»

به طور کلی، IDC پیش‌بینی می‌کند که بازار نیمه هادی‌ها تا سال 2025 به 600 میلیارد دلار برسد که نشان دهنده  نرخ رشد مرکب سالیانه۵.۳ درصد در طول دوره پیش‌بینی است. این بیشتر از رشد معمولی ۳ تا ۴ درصد حساب شده است که در طول تاریخ مشاهده شده است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.