آنر تأیید کرد که از تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک با ۵ جی استفاده خواهد کرد

شرکت تراشه‌ساز تایوانی، مدیاتک (MediaTek) که یکی از شرکت‌های مهم و عمده سازنده پردازنده به خصوص در پلتفرم گوشی هوشمند است، به همین تازگی تراشه پرچمدار و بسیار قدرتمندی را به بازار عرضه کرد که باعث شگفتی آگاهان و خبرگان دنیای گوشی‌های هوشمند شد. این شرکت این پردازنده پرچمدار را با نام دایمنسیتی ۹۰۰۰ دارای ۵جی  پلتفرم گوشی هوشمند (SoC Diemsnity 9000 5G SoC) در دنیای فناوری معرفی کرد. پردازنده‌ای که در کسب امتیازات در اکثر بخش‌ها سایر پردازنده‌های پلتفرم موبایل رقبا را دود کرد و به هوا فرستاد! همراه چیکاو باشید.

 با توجه به گزارشاتی که تاکنون در این باره منتشر شده است، به نظر می‌رسد که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز به ۵جی پلتفرم موبایل مدیاتک در بسیاری از جنبه‌ها پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام پلتفرم موبایل (Qualcomm Snapdragon 8 Gen1 SoC) را شکست خواهد داد. از همان زمان که این تراشه و مشخصات شگفت انگیز آن معرفی شد، برند ردمی اعلام کرد که گوشی‌های هوشمند سری ردمی کی ۵۰ (Redmi K50) این شرکت که در آینده عرضه خواهند شد، در بطن خود از این پردازنده استفاده خواهد کرد. صبح امروز، برند آنر نیز به طور رسمی پوستری از عملکرد تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک را منتشر کرد. این پوستر به طور کاملاً رسمی این موضوع را تایید می‌کند که این شرکت قصد دارد تا یک گوشی هوشمند پرچمدار را با این تراشه قدرتمند و پرچمدار مدیاتک عرضه کند.

پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک - چیکاو

پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک اولین پلتفرمی است که از فناوری پردازش ۴ نانومتری TSMC استفاده می‌کند. بنچمارک هوش مصنوعی – AI BenchMark نشان می‌دهد که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک امتیاز نهایی ۶۹۲ را به دست آورده است که به طور کامل تمام تراشه‌های مخصوص پلتفرم گوشی‌های هوشمند اندروید را از بین می‌برد. حتی تراشه آخرین پرچمدار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نیز با کسب امتیاز ۵۶۰ باز هم هنوز با امتیاز دایمنسیتی ۹۰۰۰ فاصله زیادی دارد.

تراشه کرین ۹۰۰۰ هواوی و اسنپدراگون ۸۸۸ که تراشه نسل پیشین کوالکام است، هر دو تراشه از نظر عملکرد هوش مصنوعی بسیار عقب‌تر از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک هستند. لازم به ذکر است که ممکن است احساس شکاف و میزان اختلاف در عملکرد هوش مصنوعی این تراشه‌ها در استفاده روزانه مصرف کنندگان به آن صورت قابل تشخیص نباشد. در حال حاضر، هوش مصنوعی عمدتا در صحنه‌هایی مانند تشخیص چهره، عکاسی، جلوه‌های ویژه انیمیشن هوش مصنوعی سه بعدی (AR 3D)، تشخیص صدا و دستیارهای هوشمند تلفن همراه استفاده می‌شود.

دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک - چیکاو

 عملکرد بالاتر هوش مصنوعی می‌تواند تشخیص چهره را سریع‌تر و دقیق‌تر کند، دستیارهای صوتی را باهوش‌تر کند، و به سیستم اجازه دهد عادت‌های کاربر را یاد بگیرد، برنامه‌ها را در بازه‌های زمانی مختلف بارگذاری کند، و حتی سریع‌تر باز کند، و غیره.  به بیان ساده، عملکرد هوش مصنوعی نشان‌دهنده «هوشمندی» یک تراشه و یک تلفن همراه است. محصولات با عملکرد قوی‌تر می‌توانند تجربه هوشمندتری را به ارمغان آوردند و یک گوشی هوشمند را به دستگاهی فراتر از یک دستگاه دارای صفحه نمایش که می‌تواند برنامه‌ها را نصب کند، تبدیل کند. به نظر می‌رسد که تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز به نسل پنجم شبکه ارتباطات موبایلی ۵جی پلتفرم گوشی هوشمند تراشه مورد استفاده برای گوشی‌های پرچمدار اندروید در سال ۲۰۲۲ باشد و بسیاری از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند این تراشه مدیاتک را بر پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام ترجیح دهند.

  • پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز به ۵جی مدیاتک

تراشه پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مدیاتک از ترکیب فرآیند ۴ نانومتری TSMC + معماری Armv9 استفاده می‌کند و دارای هسته بسیار بزرگ Cortex-X2 با عملکرد بالا است. ضمن آن که این پردازنده مدیاتک، دارای ۳ هسته بزرگ Arm Cortex-A710  فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز و ۴ هسته Arm Cortex-A510 کم مصرف است. این تراشه از حافظه LPDDR5X نیز پشتیبانی می‌کند و سرعت آن به ۷۵۰۰ مگابیت در ثانیه می‌رسد.

پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ مجهز به ۵جی مدیاتک - چیکاو

پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰۰ از پردازنده سیگنال تصویر ۱۸ بیتی HDR-ISP استفاده می‌کند. این فناوری می‌تواند با سه دوربین به طور همزمان فیلم HDR بگیرد. علاوه بر این، تراشه عملکرد مصرف انرژی پایینی دارد. این تراشه دارای سرعت پردازش ISP با کارایی بالا تا ۹ میلیارد پیکسل در ثانیه است. همچنین از نوردهی سه‌گانه برای دوربین‌های سه‌گانه و همچنین دوربین‌های تا ۳۲۰ مگاپیکسل نیز پشتیبانی می‌کند.

از نظر Al یا هوش مصنوعی، پردازنده پرچمدار دایمنسیتی ۹۰۰۰ از نسل پنجم پردازنده Al MediaTek APU استفاده می‌کند. این نسبت به نسل قبلی ۴ برابر بازده انرژی بیشتری دارد. این مورد می‌تواند یک تجربه هوش مصنوعی با کارایی بالا برای عکاسی، فیلم‌برداری، بازی، ویدیو و سایر برنامه‌ها ارائه دهد. از نظر بازی، این تراشه از پردازنده گرافیکی Arm Mali-G710 بهره می‌برد و کیت SDK ردیابی اشعه موبایل را راه اندازی می‌کند. این شامل پردازنده گرافیکی ده هسته‌ای Arm Mali-G710، فناوری رندر گرافیکی ردیابی اشعه موبایل و همچنین، پشتیبانی از صفحه نمایش ۱۸۰ هرتزی با کیفیت فول اچ دی پلاس است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.