گوشی تاشو اوپو فایند ان معرفی شد: صفحه نمایش ۷.۱ اینچی، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و قیمت مناسب

در طول رویداد اوپو با نام اوپو اینو دی ۲۰۲۱ (OPPO INNO Day 2021)که درواقع عنوان رویداد سالانه اوپو برای معرفی محصولات جدید و اعلام برنامه‌های این شرکت برای آینده است و همچنین در زمینه وضعیت کاری شرکت و مسائلی از این دست صورت می‌گیرد، این شرکت سرانجام در طی این رویداد سالانه امسال خود از گوشی هوشمند تاشو اوپو فایند ان (Opp Find N) رونمایی کرد. این دستگاه چهار سال است که در حال توسعه بوده و هرازگاهی خبرهای ضد و نقیضی در رابطه با ان منتشر می‌شد و خیلی زودتر از این تاریخ انتظار می‌رفت که معرفی شود اما سرانجام در این رویداد به طور رسمی معرفی شد. همراه چیکاو باشید.

  • طراحی و صفحه نمایش گوشی تاشوی اوپو فایند ان

گوشی تاشو اوپو فایند ان دستگاهی تاشو از غول فناوری چین است که در طی چهار سال گذشته چندین نمونه اولیه را برای ارائه یک تجربه تلفن تاشو بهبود یافته انجام داده است. این شرکت بر توسعه طراحی، لولا و دوام کلی خود تأکید داشت. صفحه نمایش بیرونی یک صفحه نمایش ۵.۴۹ اینچی از نوع سوپر آمولد است در حالی که پنل اصلی داخلی یک صفحه نمایش ۷.۱ اینچی سوپر آمولد E۵ AMOLED است که می‌تواند روشنایی ۱۰۰۰ نیت را با نرخ تازه‌سازی تطبیقی ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز ارائه ‌دهد.

طراحی و صفحه نمایش گوشی تاشوی اوپو فایند ان - چیکاو

صفحه نمایش این گوشی تاشوی اوپو با ۱۰۰ درصد طیف رنگی P۳ و sRGB عرضه می‌شود، بنابراین برای ویرایش نیز دستگاهی عالی به شمار می‌رود. برای محافظت از صفحه نمایش این دستگاه  از شیشه UTG استفاده می‌شود که حتی موفق شده است تا گواهی TÜV Rheinland را نیز به دست آورد.

یکی از مواردی که اوپو روی آن تمرکز کرد، از بین بردن چین و چروک و افزایش دوام کلی بود و در عین حال احساس دست را نیز بهبود بخشید. علیرغم وزن ۲۷۵ گرمی، این شرکت به دنبال بهبود حس دستگاه در حالت تا شده بود تا با طراحی ارگونومیک آن را در دستان کاربران راحت کند تا اطمینان حاصل شود که مانند آجر سنگین نیست. برای دوام، این شرکت تضمین می‌کند که دستگاه می‌تواند ۱۰۰ بار به مدت بیش از ۵ سال در دمای ۲۰- درجه سانتیگراد بدون ایجاد چین و چروک در وسط، تا شود.

قابل ذکر است که جدا از حالت‌های تا شده و باز شده، حتی می‌توان از آن در حالت فلکس فرم FlexForm (نیمه بسته یا تا شده در حالت ۹۰ درجه) نیز استفاده کرد. در این حالت، اساساً می‌توان دستگاه را در هر زاویه‌ای بین دو حالت دیگر تنظیم کرد که حتی با برنامه دوربین برای حالت‌های عکسبرداری خاص نیز کار می‌کند.

این ویژگی به لطف مکانیزم لولای جدیدی که استفاده می‌کند یعنی لولای  Flexion که از ۱۳۶ قطعه تشکیل شده است،  امکان‌پذیر شده است که ادعا می‌شود یکی از بهترین‌های موجود در بازار است. یکی دیگر از زمینه‌هایی که این شرکت در آن تغییرات کلیدی ایجاد کرده است، رابط کاربری است. کاربران می‌توانند تنها با کشیدن انگشت از قسمت بالای مرکز به قابلیت‌ دسترسی به صفحه تقسیم شده دسترسی داشته باشند. این باعث می‌شود که فرآیند انجام چند کار به طور همزمان و با هم  بسیار ساده و لذتبخش باشد.

  • مشخصات گوشی تاشوی اوپو فایند ان

در داخل بدنه، این گوشی هوشمند تاشوی اوپو از پردازنده پرچمدار نسل قبل کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلتفرم گوشی هوشمند (Qualcomm Snapdragon 888 SoC) قدرت می‌گیرد. برای تأمین انرژی مورد نیاز نیز اوپو فایند ان از باتری بزرگ ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی که در بطن آن جای گرفته است، تغذیه می‌کند. این دستگاه همچنین می‌تواند از فناوری شارژ سریع تا حداکثر ۳۳ وات پشتیبانی ‌کند.

مشخصات گوشی تاشوی اوپو فایند ان - چیکاو

گوشی تاشو اوپو فایند ان با چند پیکربندی ازجمله با ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه از نوع  UFS 3.1 در بازار عرضه خواهد شد. در بخش دوربین نیز این دستگاه در پنل کاور از ماژول دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که برای دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی سونی  Sony IMX 766 بهره می‌برد و در کنار آن دو لنز ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور تله فوتو ۱۳ مگاپیکسلی قرار دارند.

در پنل جلو نیز برای انجام تماس‌های تصویری و عکس و ویدیوهای سلفی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی در داخل حفره هول پانچ تعبیه شده قرار می‌گیرد. اوپو حفره هول پانچ را در هر دو صفحه نمایش بیرونی و داخلی تعبیه کرده است.

قیمت و تاریخ عرضه گوشی تاشوی اوپو فایند ان - چیکاو

  • قیمت و تاریخ عرضه گوشی تاشوی اوپو فایند ان

گوشی تاشو اوپو فایند ان در چندین رنگ مختلف مانند مشکی، سفید سرامیکی و بنفش در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. قیمت آن از ۷۶۹۹ یوان (تقریباً ۱۲۱۰ دلار آمریکا) برای نسخه ۸ گیگابایتی + ۲۵۶ گیگابایتی شروع می‌شود و تا ۸۹۹۹ یوان (تقریباً ۱۴۱۰ دلار آمریکا) برای مدل ۱۲ گیگابایتی + ۵۱۲ گیگابایتی می‌رسد. گوشی هوشمند تاشو جدید در حال حاضر برای رزرو در چین در دسترس است و فروش آن از ۲۳ دسامبر ۲۰۲۱ (۲ در ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.