آیفون اس ای ۵جی اپل نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر اندروید را جذب خواهد کرد

گوشی‌های هوشمند اپل، بدون شک از بهترین‌ دستگاه‌های بازار هستند و این برند به تنهایی با کل شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های اندرویدی رقابت می‌کند و موفق شده است تا رده سوم جدول برترین و بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌ هوشمند در سطح جهان خود را بالا بکشد. همراه چیکاو باشید.

بنابراین همیشه گزارش‌ها و خبرهایی که پیرامون این شرکت و محصولات آن منتشر می‌شود، خوانندگان بسیاری دارد و گزارش امروز اما یکی از شگفت‌انگیزترین گزارش‌ها پیرامون این شرکت است که می‌گوید آیفون اس ای ۵جی اپل پس از عرضه در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند می‌تواند نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر اندروید را جذب کرده و به اکوسیستم اپل بیفزاید. در ادامه ببینیم این گزارش بر چه مبنایی چنین نتیجه گیری کرده است.

تحلیلگران بازار گوشی‌ هوشمند انتظار دارند که اپل در نیمه سال آینده میلادی ۲۰۲۲، یک گوشی هوشمند جدید با نام آیفون اس ای ۵جی (iPhone SE 5G) را با قیمت ۳۹۹ دلار در بازار عرضه کند. این گزارش می‌افزاید عرضه این گوشی می‌تواند ۱.۴ میلیارد کاربر جدید را به اکوسیستم اپل جذب کند یعنی کاربرانی را  که قبلاً پلتفرم اندروید را ترجیح می‌دادند اما اکنون به سوی اکوسیستم  اپل مهاجرت خواهند کرد. علاوه بر این ۳۰۰ میلیون کاربر دیگر که هنوز از مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های هوشمند اپل استفاده می‌کنند به گوشی آیفون اس ای ۵جی روی خواهند آورد.

آیفون اس ای ۵جی اپل نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر اندروید را جذب خواهد کرد - چیکاو

  • آیفون اس ای ۵جی اپل نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر اندروید را جذب خواهد کرد

تحلیلگران JP Morgan ارزیابی های خود را به اشتراک گذاشتند. آنها انتظار دارند که پایگاه مشتریان اپل با آیفون اس ای ۵جی رشد قابل توجهی داشته باشد. با در نظر گرفتن برنامه تجارت اختصاصی؛ هزینه آیفون اس ای برای کاربر نهایی از 269 دلار شروع می شود. که بیش از ۱.۴ میلیارد کاربر را که قبلاً تلفن های هوشمند اندرویدی سطح پایه و میان رده را ترجیح می دادند، جذب می کند.

این تحلیلگر می‌گوید:

آیفون اس ای ۵جی اپل نزدیک به ۱.۵ میلیارد کاربر اندروید را جذب خواهد کرد

سامیک چاترجی، تحلیلگر (Samik Chatterjee)، که در Refinitiv Eikon به دلیل دقت تخمینی خود، پنج ستاره را دریافت کرده است، گفت:

«برنامه   Apple’s trade-in اپل (برنامه ارزش مبادله‌ای = Trade In برنامه اپل است که در آن می توانید دستگاه های موجود خود را به اپل فروشید و از دستگاه‌های جدید این شرکت خریداری کنید. برای این منظور فرم وضعیت دستگاه را با دقت پر کرده و برای اپل می‌فرستید. سپس اپل قیمت گوشی مستعمل شما را اعلام می‌کند که در صورت تمایل می‌توانید گوشی مستعمل خود را تحویل داده و برابر وجه گوشی مستعمل که اپل اعلام کرده در هنگام خرید گوشی نو از اپل از قیمت این گوشی جدید کسر شود و مابقی قیمت آن را بپردازید.) برای گوشی‌های غیر آیفون مسلماً به اندازه Apple’s tradein آیفون جذاب نیست، با این وجود، این برنامه می‌تواند به میانگین قیمت از شروع ۲۶۹ شروع شده و تا ۳۹۹ دلار برای آیفون اس ای ۵جی منجر شود، که هنوز هم بسیار رقابتی است. »

«جی پی مورگان (J.P.Morgan) در یادداشتی جداگانه می‌گوید که انتظار می رود تقاضای مصرف کنندگان برای ارتقاهای عمده مانند ارتقا به مدل‌های 5جی همچنان قوی باقی بماند و همچنین در اولویت عرضه قرار گیرد، حتی اگر برای اکثر محصولات سخت افزاری از جمله گوشی های هوشمند، تلویزیون ها و رایانه های شخصی کاهش یابد. »

وضعیت فروش آیفون‌های اپل چگونه بوده است؟ - چیکاو

  • وضعیت فروش آیفون‌های اپل چگونه بوده است؟

فقط در سال مالی ۲۰۲۲ که سه ماهه اول آن در حال پایان است، (شروع و پایان سال مالی با سال‌های معمولی متفاوت است) اپل قادر خواهد بود تا ۳۰ میلیون نسخه از آیفون SE را بفروشد و در مجموع ۲۵۰ میلیون مدل آیفون به فروش می رسد که ۱۰ میلیون بیشتر از امسال است. کارشناسان Wedbush تخمین می زنند که تا پایان سال جاری اپل می‌تواند بیش از ۴۰ میلیون گوشی هوشمند بفروشد. به گفته این منبع، از ۹۷۵ میلیون آیفون که در حال حاضر توسط کاربران استفاده می شود. حدود ۲۵۰ میلیون میلیون از این دستگاه‌ها در حال حاضر بیش از سه سال و نیم عمر دارند و در ماه های آینده، صاحبان آن‌ها باید آن دستگاه‌ها را با کمال میل با دستگاه های جدیدتر تعویض کنند.

در جدیدترین وضعیت، تولید گوشی های هوشمند پرچمدار اپل متعلق به خانواده آیفون 13 در ماه های سپتامبر و اکتبر 20 درصد کمتر از برنامه ریزی قبلی بود. بدتر از آن، وضعیت قبل از فصل تعطیلات است که در آن تقاضا برای وسایل الکترونیکی به طور سنتی با سرعتی سریع در حال افزایش است.

با عرضه آیفون 13 جدید و آیپد جدید در ماه سپتامبر، اپل در معرض تهدید جدی قرار گرفته است زیرا این شرکت قادر به مقابله با کمبود تراشه های جهانی و اختلالات زنجیره تامین حتی در مقیاس محلی خود نیست. تیم کوک، مدیرعامل اپل، به رویترز گفت که مشکلات تامین کنندگان نسبت به سه ماهه قبل در فصل فروش تعطیلات حتی بدتر نیز خواهد شد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.