گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو در ۴ ژانویه سال ۲۰۲۲ رونمایی می شود

گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو (Vivo V 23 Pro) در حال آماده شدن برای عرضه در هند است. این گوشی هوشمند در ژانویه ۲۰۲۲ روانه فروشگاه‌های هند خواهد شد. سایت معتبر خبرهای فناوری 91mobiles در ادامه گزارش خود می‌افزاید که این خبر را منحصراً از منابع صنعتی معتبر دریافت کرده است. همراه چیکاو باشید.

این گوشی هوشمند در تاریخ ۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۴ دی ماه ۱۴۰۰)  یا این که احتمال دارد در یکی از روزهای همان هفته‌ اول ژانویه سال نو میلادی معرفی شود. در اطلاعاتی که کارمند این شرکت به این سایت گزارش کرده است، گفته شده که این گوشی هوشمند از نظر مشخصات  در پنل پشتی از یک ماژول دوربین سه‌گانه استفاده خواهد کرد که دوربین اصلی این ماژول زل یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی تشکیل می‌دهد.

منابع به این سایت گفته‌اند که برخلاف رویه معمول یا رویه‌ای که اکثر شرکت‌های تولید کننده گوشی هوشمند در پیش می‌گیرند، این شرکت ابتدا گوشی هوشمند نسخه استاندارد یا نسخه وانیلا ( Vivo V 23 Vanilla) را عرضه نمی‌کند، به عبارت دیگر، شرکت ویوو قصد دارد تا در ابتدا نسخه ویوو وی ۲۳ پرو را در بازار عرضه کند و رونمایی و عرضه گوشی ویوو وی ۲۳ نسخه معمولی یا استاندارد خود را به تاریخ دیگری موکول کرده است.

گوشی‌های هوشمند سری ویوو وی ۲۳ جانشین سری ویوو وی ۲۱ خواهند شد و انتظار می‌رود که ارتقاء قابل توجهی را به همراه داشته باشد. متأسفانه، در حال حاضر اطلاعات زیادی در مورد این گوشی‌های هوشمند در دست نیست اما برخی از قابلیت‌ها و مشخصات این گوشی‌ها فاش شده است.

مشخصات فاش شده گوشی‌های ویوو وی ۲۳ - چیکاو

گوشی‌های مدل ویوو وی ۲۳ ای (Vivo V23e) و مدل ویوو وی ۲۳ پرو (Vivo V23 Pro) چند ماه پیش در پایگاه داده IMEI مشاهده شدند. قبلاً گزارش داده بودیم که گوشی ویوو وی ۲۳ در اواخر دسامبر (اوایل دی ماه) در هند عرضه می شود، اما به نظر می رسد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای عرضه مدل پرو این گوشی‌ در ژانویه سال آینده (احتمالاً نیمه دی تا نیمه بهمن سال جاری خورشیدی) است.

  • مشخصات فاش شده گوشی‌های ویوو وی ۲۳

برای یادآوری مشخصات گوشی ویوو وی ۲۱ باید بگوییم که این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.44 اینچی از نوع سوپر آمولد با کیفیت فول اچ دی پلاس و نرخ تازه سازی 90 هرتزی برای تصویر است. حسگر اثر انگشت این گوشی هوشمند در زیر صفحه نمایش آن قرار دارد و برای تعبیه دوربین سلفی نیز از بریدگی قطره‌ای در بالای نمایشگر بهره می‌برد.

 این گوشی از تراشه دایمنسیتی ۸۰۰ یو مدیاتک ( Dimensity 800U) پلتفرم گوشی‌های هوشمند قدرت می‌گیرد که با پردازنده گرافیکی مالی جی ۵۷ ام سی ۳ (Mali-G57 MC3) جفت شده است. گوشی ویوو وی ۲۱ در چندین مدل و پیکربندی عرضه می شود که عبارتند از: پیکربندی 8 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی و همچنین با 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی.

گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو - چیکاو

این گوشی ویوو پوسته سفارشی Funtouch OS 11.1 را بر روی سیستم عامل اندروید ۱۱ گوگل اجرا می‌کند. یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز این گوشی را تأمین می‌کند و پشتیبانی از شارژ سریع 33 واتی نیز از دیگر قابلیت های آن به شمار می‌رود. شرکت ویوو در این مورد می گوید که با این سرعت شارژ  باتری این گوشی می‌تواند تنها در ظرف 30 دقیقه از حالت کاملاً خالی یا صفر تا 63 درصد شارژ شود.

در مورد دوربین‌های این گوشی هوشمند نیز می‌توان گفت که این گوشی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که برای دوربین اصلی از یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی استفاده شده و علاوه بر آن یک لنز اولتراواید 8 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی نیز دیگر سنسورهای موجود در این ماژول دوربین هستند که لنز اصلی را همراهی می‌کنند.

گوشی ویوو برای دوربین جلو نیز از یک حسگر 44 مگاپیکسلی در بالای پنل صفحه نمایش که در بریدگی قطره‌ای جای گرفته است، استفاده می‌کند که برای انجام تماس های تصویری یا عکس و فیلم‌های سلفی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

صفحه نمایش گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو - چیکاو

حسگر این گوشی دارای OIS لرزشگیر اپتیکال خودکار است و می تواند ویدیوهایی با کیفیت 4k با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.از نظر  ویژگی های اتصال نیز گفته شده است که این گوشی از شبکه‌های ارتباطات ۴جی و ۵جی موبایلی بهره می‌برد. علاوه بر این موارد، این تلفن همراه ویوو دو سیم کارته بوده و همچنین پشتیبانی از Wi-Fi ac دو بانده، بلوتوث نسخه 5.1، GPS و پورت USB Type-C نیز از دیگر امکانات و قابلیت‌های آن است.

گفته شده که این سری از گوشی‌های هوشمند ویوو در ۳ نسخه عرضه خواهند شد. یعنی این اسمارت فون‌ها با نام‌های ویوو وی ۲۳ نسخه پرو، ویوو وی ۲۳ نسخه استاندارد یا معمولی که به نسخه وانیلا نیز از آن یاد می‌شود و سرانجام نسخه ویوو وی ۲۳ ای (Vivo V23e) روانه بازار خواهند شد.

پنل پشتی گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو - چیکاو

گوشی ویوو وی ۲۳ پرو که قرار است در اوایل ژانویه آینده در هند عرضه شود، در حال حاضر در تایلند به بازار عرضه شده و به فروش می‌رسد. سازنده این گوشی‌ها در حال برنامه ریزی برای معرفی این تلفن‌های سه‌گانه با پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی موبایلی در کشور هند است که برای اولین بار در این بازار به فروش خواهند رسید. ویوو تا کنون گوشی‌های سری وی را فقط با تراشه‌ها و مودم‌های LTE عرضه کرده است.

در حال حاضر انتظار می‌رود که ویوو گوشی ویوو وی ۲۳ پرو را علاوه بر نسخه‌ای که از نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند، در نسخه دیگری نیز روانه ویترین فروشگاه‌ها خواهد کرد که دارای صفحه نمایش سوپر آمولد بوده و از نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتزی نیز پشتیبانی خواهد کرد. این گوشی با استفاده از سیستم عامل اندروید ۱۱، رابط کاربری ویوو یعنی FunTouch را در بالا اجرا می‌کند.

ماژول دوربین اصلی گوشی هوشمند ویوو وی ۲۳ پرو - چیکاو

در ماژول دوربین سلفی این گوشی هوشمند، ویوو به دلیل استفاده از یک لنز ۴۴ مگاپیکسلی با کیفیت بالا موفق خواهد شد تا توجه بسیاری از کاربران و به خصوص عاشقان عکاسی سلفی حرفه ای و  کسانی که عکس‌های ماجراجویانه می‌گیرند، را به خود جلب کند. گوشی های هوشمند سری ویوو وی ۲۳ دارای شارژ سریع ۳۳ واتی بوده اما از آنجایی که گوشی ویوو وی ۲۳ ای ( Vivo V 23 e) دارای قدرت ۴۴ وات است، انتظار می‌رود که همان استاندارد قدرت ۱۱ ولت ۴ آمپر برای گوشی‌های دو مدل‌ ویوو استاندارد و ویوو پرو نیز وجود داشته باشد.

منبع Gsmarena 91mobiles
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.