بهترین تلفن های هوشمند برای استفاده در شبکه های اجتماعی (بخش سوم)

بخش اول و دوم این مقاله در مطلب قبلی تقدیم شد. در بخش اول معرفی بهترین گوشی های هوشمند برای استفاده در شبکه های اجتماعی به گوشی ردمی نوت ۱۱ تی مجهز به ۵جی شیائومی (REDMI NOTE 11T 5G) و قسمت دوم به گوشی های پوکو ام ۴ پرو (POCO M4 PRO) و ویوو وی ۲۳ مجهز به ۵جی (VIVO V23E 5G) اختصاص یافت. در این مطلب نیز تعداد دیگری از گوشی‌هایی را که مناسب برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند، بررسی و معرفی می‌کنیم. همراه چیکاو باشید.

  • گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  (Motorola Moto G200)

گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  تلفن همراه بسیار جالبی است که قطعا شکست دادن آن سخت خواهد بود. موتورولا در این ماه با رونمایی از اولین گوشی هوشمند پرچمدار خود در سری موتو جی (Moto G) که آخرین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام (Snapdragon 888+) پلتفرم موبایل را در بطن خود جای داده و از آن قدرت می‌گیرد، همه را شگفت زده کرد.

صفحه نمایش، پنل پشتی و لبه های گوشی گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  (Motorola Moto G200) - چیکاو

همان طور که از نام این اسمارت فون پیداست، این تلفن همراه قابلیت ها و مشخصات یک گوشی پرچمدار را در قالب یک دستگاه میان‌رده و با قیمتی بسیار مناسب ارائه می‌دهد. این گوشی هوشمند به طور مسلم هزینه کمتری نسبت به گوشی‌های هوشمند پریمیوم دارد، اما برای رسیدن به این هدف، برخی از قابلیت‌ها و امکانات را نیز مجبور شده است تا اندکی کاهش دهد. به هر حال، این تلفن همراه دستگاهی است که یکی از بهترین عملکردها را برای کسانی ارائه می‌دهد که خواهان دستگاهی قدرتمند برای انجام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هستند. البته این گوشی برای سایر افراد نیز دستگاه خارق‌العاده‌ای است و حتی کسانی که خواهان یک گوشی با قابلیت‌ها و ویژگی‌های بالا هستند نیز با تهیه این اسمارت فون مطمئناً ناامید نخواهد شد.

مشخصات و امکانات گوشی موتورولا موتو جی مجهز به شبکه ارتباطات ۵جی بسیار درخور و شایسته بوده و ویژگی‌های بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورد. در داخل بدنه این این گوشی هوشمند مهم‌ترین بخش و قطعه‌ای که می‌درخشد، استفاده از پردازنده آخرین پرچمدار کوالکام در سذی اسنپدراگون ۸۰۰ است که موتورولا برای موتوجی ۲۰۰ به تراشه‌ای کمتر از اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام رضایت نداده است.

در کنار این پردازنده‌ی خارق‌العاده، حداکثر ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز از دیگر امکانات قابل تحسین این گوشی قدرتمند است. این گوشی هرچند که به طور پیش فرض اندروید ۱۱ را اجرا می‌کند اما واجد شرایط به روزرسانی به سیستم عامل اندروید ۱۲ گوگل نیز خواهد بود.

ماژول دوربین اصلی گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  (Motorola Moto G200) - چیکاو

موتورولا برای کاهش قیمت مجبور شده تا اندکی از مشخصات و قابلیت‌های صفحه نمایش این گوشی بسیار توانمند را کاهش دهد. به عنوان مثال، صفحه نمایش این اسمارت فون را از نوع ال سی دی انتخاب کرده است. با این حال، این صفحه نمایش یک پنل بسیار خوب با پشتیبانی از HDR10 است که به طور شگفت‌انگیزی نرخ تازه  ۱۴۴ هرتز را ارائه می‌دهد. اندازه قطر بزرگ این گوشی یکی دیگر از شگفتی‌های ان است که موتورولا به یاد گیمرها و همچنین کاربران دایمی شبکه‌های اجتماعی قطر بزرگ ۶.۸ اینچی را برای این گوشی در نظر گرفته است که از وضوح فول اچ دی پلاس و رزولوشن ۲۴۶۰ در ۱۰۸۰ پشتیبانی می‌کند.

این اندازه بزرگ نمایشگر به طور مسلم رضایت خاطر هم گیمرها و هم بازیگران شبکه‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت و علاوه بر ان طیف وسیعی از کاربران عالی نیز به دنبال گوشی هوشمندی با نمایشگر بسیار بزرگ هستند که از قیمت معقولی نیز برخوردار باشد. تصاویری که بر روی صفحه نمایش گوشی موتو جی ۲۰۰ پخش می‌شوند، به لطف برخورداری از نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز به طور دوست داشتنی و شایسته‌ای بسیار نرم و روان اجرا شده و خیلی چشم نواز به نظر می‌رسند.

این برند تجاری با عرضه این گوشی گام بزرگی در بازار گوشی‌های میان رده برداشته است زیرا اکثر برندهای اصلی هنوز هم پنل‌های ۱۲۰ هرتز را برای گوشی‌های میان رده خود در نظر می‌گیرند و این اقدام موتورولا بدون شک گامی بسیار  فراتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت و این دستگاه را علاوه بر استفاده برای کاربران فعال در شبکه‌های اجتماعی برای گیمرها نیز به دستگاهی ایده‌آل تبدیل می‌کند.

گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  (Motorola Moto G200) سفید - چیکاو

 اگر می‌خواهید نرم‌ترین تجربه را هنگام پیمایش در محتوا و بازی کردن داشته باشید، از این دستگاه غافل نشوید زیرا این گوشی هوشمند موتورولا کاملاً برای شما مناسب است. ضمن آن که آخرین و جدیدترین پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس مطمئناً می‌تواند تمام بازی‌های موجود در بازار را با سرعت ۱۲۰ فریم بر ثانیه انجام دهد و از پس سنگین‌ترین بازی‌های موبایلی نیز به راحتی برآید.

این دستگاه در پنل پشتی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. موتورولا در این بخش نیز دست به انجام کار خارق‌العاده و شگفت‌انگیزی زده است. این شرکت برای دوربین اصلی از یک حسگر فوق‌العاده باکیفیت ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 استفاده کرده است که نگاه عاشقان عکاسی را به سوی خود میخکوب می‌کند. پس از شیائومی که از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی در گوشی‌های میان‌رده خود همچون ردمی نوت ۱۰ پرو و ردمی نوت ۱۰ پرو مکس استفاده کرد که با استقبال بسیار زیاد کاربران مواجه شد، اکنون موتورولا نیز تصمیم گرفته تا آن شیوه را آزمایش کند.

حسگر دیگر این دوربین یک لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید/ ماکرو  (ultrawide/macro) است که در کنار آن سومین حسگر نیز یک سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی جای گرفته است. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی نیز گوشی موتو جی ۲۰۰ از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

گوشی موتو جی ۲۰۰ موتورولا دارای Wi-Fi6 ، بلوتوث ۵.۲ با کدک‌های A2DP است. این گوشی متأسفانه، فاقد جک هدفون ۳.۵ میلی متری برای خروجی صدای هدفون‌های سیمی است که یک ویژگی تکراری برای دستگاه‌های موتوجی بوده است. این دستگاه برای تأمین انرژی مورد نیاز قدرت خود را از یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی می‌گیرد که می‌تواند از شارژ سریع تا ۳۳ وات پشتیبانی کند.

رنگ بندی گوشی هوشمند موتورولا موتو جی ۲۰۰  (Motorola Moto G200) - چیکاو

گوشی هوشمند موتو جی ۲۰۰ موتورولا استاندارد جدیدی را در زمینه گوشی‌های قاتلان پرچمداران ارائه می‌دهد. این شرکت تراشه آخرین پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس کوالکام  را در گوشی میان رده‌ی خود به خدمت می‌گیرد و در عوض برای کاستن از هزینه‌ها و کاهش یافتن قیمت گوشی برای مصرف کننده، این دستگاه را با نمایشگر ال سی دی عرضه می‌کند.

این روش و شاید بهتر باشد بگوییم ترفند، به طور مسلم در سال ۲۰۲۲ رویه‌ای را شرکت‌های گوشی ساز به ارمغان می‌آورد تا بتوانند گوشی‌های هوشمندی بسیار قدرتمند را با قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر عرضه کنند. بدون شک ما نیز هیجان زده خواهیم شد که دستگاه‌های بیشتری در بخش گوشی‌های میان رده‌ی بازار مشاهده کنیم که در بطن خود از چنین تراشه‌های پرچمداری بهره می‌برند و با قیمت‌هایی بسیار مقرون به صرفه‌تر از برچسب قیمتی پرچمداران عرضه می‌شوند. این کار هم باعث رضایت شرکت‌های گوشی ساز می‌شود و هم خشنودی و رضایت کاربران را به دنبال خواهد داشت.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.