آیفون 13 اپل قرار است بیشتر از صفحه نمایش ساخت BOE چین استفاده کند تا سامسونگ

اپل، تولیدکننده چینی قطعات الکترونیکی یعنی BOE Technology را به فهرست تامین کنندگان جدیدترین صفحه نمایش آیفون خود اضافه کرده است، که باعث تقویت چشمگیر فناوری‌های پکن و فشار بر سامسونگ، عرضه کننده فعلی نمایشگر اپل، می‌شود. همراه چیکاو باشید.

شرکت چینی BOE  که از سازندگان بزرگ صفحه نمایش چینی در سطح جهانی است، در حال حاضر تعداد کمی از پنل‌های اولد را برای مدل ۶.۱ اینچی آیفون ۱۳ غیر پرو را که در ماه  سپتامبر رونمایی شد، تولید کرده است، اما در حال حاضر انتظار می‌رود، در صورتی که اپل تأیید نهایی این نمایشگرها را اعلام کند، به زودی عرضه این نمایشگرها را به اپل افزایش دهد. به گزارش نیکی آسیا (Nikkei Asia)، آزمایش‌های مربوط به دوام صفحه نمایش‌های ساخت این شرکت چینی از سوی اپل به پایان رسیده است.

گفته می‌شود که صفحه نمایش‌هایی را که اپل از BOE تهیه می‌کرد فقط محدود به استفاده در آیفون‌های تعمیر شده و ریفربیشد ( بازسازی شده) بود ، اما اکنون به نظر می رسد که این شرکت در حال حاضر مشتاق توسعه آن به آیفون های جدید نیز هست ، هرچند که هم اکنون از صفحه نمایش‌های ساخت BOE فقط برای مدل‌های ارزان‌تر استفاده خواهد شد.

یک منبع در سطح اجرایی با آگاهی مستقیم از این موضوع به نیکی آسیا گفت: «این نمایشگرها فعلا در مرحله آزمایش نهایی قرار دارند، اما بر اساس نتایجی که از نمونه‌های قبلی به دست آمده، BOE نباید در گذراندن آزمایشات مشکلی داشته باشد.» این منبع همچنین افزوده است: «اساس همکاری بین اپل و BOE بر مبنای پروژه قبلی آن‌ها در آیفون ۱۲ است و هر دو شرکت اپل و BOE می‌خواهند این اتفاق به زودی رخ دهد.»

صفحه نمایش BOE آیفون 13 - چیکاو

صفحه نمایش‌های ساخت BOE در ابتدا جایگزین صفحه نمایش‌های سامسونگ برای صفحه نمایش 6.1 اینچی آیفون 13 می‌شوند و تأمین حدود 20 درصد از این دستگاه ها را به خود اختصاص خواهند داد. با این حال، این شرکت قصد دارد این رقم را در خوشبینانه ترین سناریو به 40 درصد برساند.

نمایشگرهای سوپر آمولد ساخت شرکت چینی BOE برای آیفون 13 در مجتمع میان یانگ  (Mian Yang) در استان سیچوان (Sichuan Province) در حال تولید است، جایی که این شرکت در حال حاضر این نوع نمایشگر را برای شرکت‌های دیگر مانند هواوی، آنر، شیائومی و ویوو تولید می‌کند.

 پیشرفت‌های چشمگیر BOE در ساخت نمایشگر‌های سوپر آمولد برای گوشی‌های هوشمند، فشار بر ال‌جی دیسپلی و سامسونگ دیسپلی را افزایش می‌دهد. این موضوع به خصوص برای سامسونگ دیسپلی بسیار ناگوار و ناخوشایند خواهد بود، چون که این شرکت از سال 2017 در عرضه صفحه نمایش‌های سوپر آمولد برای آیفون‌ها یکه تاز این میدان بوده است.

علاوه بر این، وقتی سومین تولید کننده صفحه نمایش سوپر آمولد موفق شود تحت استاندارد و کیفیت اپل این گونه نمایشگرها را تولید کند و این شرکت نیز از آن محصولات در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کند و با آن‌ها مشکلی نیز نداشته باشد، باعث می‌شود تا اپل بتواند از قدرت چانه زنی بیشتری در قبال تامین کنندگان کره جنوبی خود برخوردار شود.

آیفون 13 سفید - چیکاو

شرکت  BOE در حال حاضر صفحه نمایش های LCD را برای آیپد‌های اپل تولید می‌کند، اما سال‌هاست که تلاش می کند تا شاید بتواند موفق شود که وارد زنجیره تأمین قطعات آیفون‌های اپل گردد اما این طور که از ظاهر امر بر می‌آید، وضعیت این شرکت در حال تغییر است و آرام آرام دارد به اهداف خود نزدیک می‌شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.