صفحه نمایش تبلت آیپد مینی ۶ اپل دارای مشکلات جدی از جمله ایراد تغییر رنگ است

سری آیفون ۱۳ و سایر دستگاه‌ها مانند آیپد مینی ۶ چند هفته پیش به طور رسمی در بازار عرضه شدند. با این حال، تاکنون و در طی همین چند هفته همه چیز برای اپل چندان بر وفق مراد نبوده است زیرا این شرکت سخت کار می‌کند تا بتواند مشکلات متعددی را که مدام برای این دستگاه‌های جدید آن شرکت به وجود می‌آیند، برطرف کند. سیستم عامل iOS 15 که اخیراً منتشر شده است با مشکلات بسیاری رو به رو شده است که این شرکت تلاش می‌کند تا آن‌ها را یکی پس از دیگری برطرف ‌کند. همراه چیکاو باشید.

در حال حاضر، گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد تبلت آیپد مینی ۶ اپل نیز دچار مشکلات قابل توجهی است. طبق گزارشات، صفحه نمایش آیپد مینی۶ دارای مشکل اعوجاج است. اعوجاج صفحه باعث نارضایتی بسیاری از کاربران از این دستگاه شده است.

شکایات کاربران تاکنون نشان می‌دهد که برخی از کاربران در آیپد مینی جدید ۶ با اعوجاج و تغییر رنگ صفحه مواجه شده‌اند. هنگامی که کاربران بر روی صفحه نمایش این دستگاه اندکی فشار می‌آورند، در برخی نقاط خاصی از این نمایشگر تغییر رنگ رخ می‌هد. این نقاط در قسمت‌های مختلف پنل قابل مشاهده است. به خصوص هنگامی که این تبلت یک تصویر تیره را نشان می‌دهد یا در حالت تاریک کار می‌کند، این جلوه بیشتر آشکار می‌شود. چندین کاربر تجربه مشابهی را گزارش کرده‌اند، و برخی ادعا می‌کنند که نباید چنین می‌شد. علاوه بر این، این تغییر رنگ هنوز در دستگاه‌های جایگزین شده در فروشگاه اپل نیز قابل مشاهده هستند.

  • نمایشگر کریستال مایع LCD

صفحه‌های LCD مدرن دارای طراحی انتقال دهنده و متشکل از کریستال‌های مایع هستند که بین شیشه‌های قطبی شده یا دیگر لایه‌های نازک معلق هستند. هنگامی که یک جریان اعمال می‌شود، مواد با هم تراز می‌شوند (یا به طور دقیق‌تر، کریستال مایع جهت خود را تغییر می‌دهد) تا نور پس زمینه از آن عبور کند. با این حال، ساختار صفحه کریستال مایع مستعد تداخل مکانیکی است، مانند فشار دادن بستر با هر نیرویی. اعمال فشار مستقیم به صفحه نمایش، کریستال‌های مایع و ترتیب آن‌ها را در پیکسل‌های جداگانه تغییر می‌دهد. این تعادل ظریف را که امکان انتقال یکنواخت نور را دارد، از بین می‌برد. این باعث اعوجاج، تغییر رنگ، موج‌دار و سایر آثار می‌شود.

نمایشگر کریستال مایع LCD - چیکاو

همچنین توضیحی وجود دارد که چرا آیپد مینی ۶ اپل به راحتی تغییر رنگ را نشان می‌دهد. به گفته متخصصان، ممکن است فاصله بین پنلLCD  و سخت‌افزار داخلی آیپد مینی ۶ بسیار کم باشد. بنابراین، هنگامی که از قسمت پشت به صفحه نمایش نور تابیده می‌شود، ضخامت نمایشگر اندکی دچار انبساط می‌شود و این کار باعث می‌گردد که قسمت زیرین نمایشگر با قطعات داخلی تبلت تماس ایجاد شود. طبق گزارشات، این «نقاط داغ»  تقریباً شبیه لبه‌های تیز اتصال دهنده‌ها و سایر قسمت‌ها است. هنگامی که iFixit به تازگی قطعات یک دستگاه از این تبلت را از هم جدا کرد، این قطعات مشاهده شدند.

برخی از ردیتورها (Redditors) سعی می کنند تا اپل را تشویق کنند که برای تبلت آیپد مینی ۶ فراخوان بدهد اما با توجه به این که این مشکلات به آن صورت تأثیر منفی زیادی بر عملکرد و استفاده برای کارهای معمولی روزانه نخواهد داشت، بعید به نظر می‌رسد که اپل حاضر شود دست به چنین اقدامی بزند و برای بازگرداندن این تبلت فراخوان دهد.  در حال حاضر، هیچ اظهارنظر رسمی از طرف اپل در مورد این موضوع  اعلام نشده است.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.