شیائومی گوشی  ۱۱ تی پرو را معرفی کرد که از شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می کند

شیائومی گوشی‌های هوشمند سری ۱۱ تی 11T خود را معرفی کرده است که گوشی برتر این سری ۱۱ تی پرو  11T Pro نام دارد و می‌گوید که سیستم شارژ سریع HyperCharge ۱۲۰ واتی این شرکت نیز که قبلاً اعلام شده بود، می‌تواند در این گوشی پرچمدار مورد استفاده قرار گیرد. همراه چیکاو باشید.

 این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و شیائومی می‌گوید شارژر ۱۲۰ واتی همراه آن تنها در مدت زمان ۱۷ دقیقه می‌تواند باتری آن را از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ کند. در همین راستا، این شارژر می‌تواند تنها با ۱۰ دقیقه شارژ، ۷۲ درصد ظرفیت باتری را شارژ کند. این سرعت بالای شارژ حتی از سرعت شارژ ۱۲۰ واتی در گوشی می ۱۰ اولترا شیائومی (120W Mi 10 Ultra Xiaomi) نیز بسیار بالاتر است که سال گذشته در چین عرضه شد. اکنون گوشی ۱۱ تی پرو با چنین سرعت شارژ بسیار بالایی به اوپا و مناطق فراتر از آن وارد می‌شود.

 برای اطلاعات بیشتر در مورد فناوری شارژ سریع  گوشی ۱۱ تی پرو  و این موضوع که آیا این سرعت شارژ بسیار بالا باعث خراب شدن باتری می‌شود یا خانه و زندگی شما را به آتش می‌کشد یا خیر، می‌توانید مقالات قبلی را در این زمینه مطالعه کنید. البته بسیاری معتقد هستند و برخی نیز فقط ادعا می‌کنند که این میزان سرعت بالا برای شارژ گوشی باعث نابودی باتری یا آتش گرفتن آن می‌شود که تاکنون در این باره هیچ سند مستدلی نیز ارائه نشده است و شیائومی نیز تمام این روایات را رد می‌کند.

پنل پشتی گوشی‌های هوشمند سری ۱۱ تی 11T - چیکاو

گوشی ۱۱ تی پرو یک گوشی کاملاً متفاوت با پرچمدار ۱۱ می شیائومی است که در اوایل سال جاری عرضه شد. این دستگاه دارای طراحی متفاوت و جعبه‌ای با پشت پلاستیکی است، اگرچه مشخصات این دو گوشی تا حدودی با یکدیگر مشابه است اما هنوز پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی برخی از وجوه اشتراک این دو گوشی است.

بر خلاف گوشی می ۱۱، صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع سوپر آمولد این گوشی که از رزولوشن 1080P بهره می‌برد، هیچ گونه خمیدگی در کناره‌های صفحه نمایش آن ندارد.

شیائومی همچنین دو گوشی رده پایین را در محدوده ۱۱ تی معرفی می‌کند که هیچ کدام از این دو از سیستم شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده نمی‌کنند. گوشی می ۱۱ تی به پردازنده دایمنسیتی ۱۲۰۰ اولترا مدیاتک ( MediaTek Dimensity 1200-Ultra) مجهز شده است و از شارژ سریع ۶۷ واتی پشتیبانی می‌کند. این میزان سرعت باعث می‌شود تا باتری این گوشی در مدت زمان ۳۷ دقیقه به طور کامل شارژ شود.

صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند سری ۱۱ تی 11T - چیکاو

در کنار این گوشی شیائومی از یک گوشی هوشمند دیگر نیز رونمایی کرد که با نام  ۱۱ لایت ۵جی ان ای (11 Lite 5G NE) معرفی شد. این تلفن همراه پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۷۸ را در داخل بدنه‌ی خود جای داده است و در کنار آن باتری ۴۲۵۰ میلی آمپر ساعتی آرام گرفته است که شیائومی در مورد این باتری می‌گوید:«هیچ وقت پر نمی‌شود»، که این مورد نمی‌تواند یک سنجش علمی باشد.

قیمت گوشی ۱۱ تی پرو شیائومی برای مدلی که با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه می‌شود، از ۶۴۹ یورو (۷۶۸ دلار) شروع می‌شود و برای مدلی که ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی را با خود حمل می کند ۷۴۹ یورو (۸۸۶ دلار) در نظر گرفته شده است.

ماژول دوربین گوشی‌های هوشمند سری ۱۱ تی 11T - چیکاو

 قیمت گوشی ۱۱ تی نیز از ۴۹۹ یورو (۵۹۰ دلار) برای مدلی که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی دارد، شروع می‌شود و با دو برابر شدن حافظه نیز ۵۰ یورو به قیمت آن افزوده می‌شود. با این حال، قیمت گوشی ۱۱ لایت ۵جی ان ای نیز از ۳۶۹ یورو (۴۳۷ دلار) برای نسخه‌ی ۶ گیگابایت رم بعلاوه‌ی ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی شروع می‌شود.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.