گوشی شیائومی سیوی با اسنپدراگون 778جی، صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی با نرخ ۱۲۰ هرتزی رونمایی شد

شیائومی امسال طرح نامگذاری محصولات خود را تغییر می‌دهد، ابتدا پیشوند « Mi » را از اول نام محصولات خود کنار گذاشت و در حال حاضر نیز خط CC را تغییر نام می‌دهد. اکنون با گوشی هوشمند شیائومی سیوی (Xiaomi Civi)، جدیدترین میان رده این شرکت آشنا شوید. همراه چیکاو باشید.

در حال حاضر از گوشی هوشمند سیوی تنها یک مدل تولید می‌شود و این شرکت هنوز در مورد مدل پرو یا مدلی با پسوند «e» با این نام چیزی را اعلام نکرده است. ضمن این که این گوشی سیوی نیز مانند گوشی می سی سی ۹ پرو  (Mi CC9 Pro) یک گوشی دوربین محور نخواهد بود. چرا که هیچ سنسور بیش از ۱۰۰ مگاپیکسلی یا دوربین تله فوتو 5X روی ماژول دوربین این تلفن همراه وجود ندارد.

با این حال، برای گوشی سیوی تأکید زیادی بر روی طراحی شده است. گوشی سیوی از پردازنده‌ی اسنپدراگون 778جی کوالکام در داخل بدنه خود بهره می‌برد که  یکی از تراشه‌های هیجان انگیز است که اخیراً عرضه شده است. این پردازنده را با لیتوگرافی ۶ نانومتری که TSMC آن را تولید کرده است، جایگزین تراشه ۷۸۰ جی می‌شود که سامسونگ آن را با فناوری ۵ نانومتری تولید کرده است و دارای چهار هسته بزرگ مبتنی بر Cortex-A78 و همچنین پردازنده گرافیکی پیشرفته آدرنو 642L و همچنین از مودم ۵جی اسنپدراگون X53  با سرعت ۳.۳ گیگابایت بر ثانیه  بهره می‌برد. علاوه بر این، از وای‌فای 6E با سرعت 3.6 گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.

پنل پشتی گوشی شیائومی سیوی - چیکاو

برای خنک نگه داشتن پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸ جی از نه لایه گرافن استفاده شده است. همچنین، تراشه گرافیکی آدرنو از فناوری سایه زنی با نرخ متغیر (Variable Rate Shading) پشتیبانی می‌کند، که باعث می‌شود تا عملکرد آن با حداقل افت کیفیت،  افزایش یابد.

این پردازنده گرافیکی آدرنو 642L به اندازه کافی سریع است تا بتواند بازی‌ها را با سرعت 90 فریم بر ثانیه اجرا کند. به عنوان مثال بازی Honor of Kings را با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز اجرا می‌کند، البته، صفحه نمایش گوشی شیائومی سیوی از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز نیز با نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز پشتیبانی می‌کند.

این گوشی شیائومی از صفحه نمایش سوپر آمولد منحنی ۶.۵۵ اینچی بهره می‌برد که کمترین میزان حاشیه در قسمت پایین را در میان گوشی‌های شیائومی دارد.

ماژول دوربین اصلی گوشی شیائومی سیوی - چیکاو

فاصله بین ردیف پایین پیکسل‌ها و فریم  فلزی فقط ۲.۵۵ میلی (۱ دهم اینچ) است. این صفحه نمایش سیوی که دارای رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است از  HDR10+ و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند و دارای کالیبراسیون عالی است. ( deltaE حدود 0.36 است). حداکثر روشنایی این صفحه نمایش به ۹۵۰ نیت می‌رسد.

گوشی سیوی شیائومی در پنل پشتی از ماژول دوربین سه گانه بهره می‌برد که دوربین اصلی آن یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است که از حسگری به ابعاد ۲.۰/۱ اینچی بهره می‌برد و اندازه‌‌ی پیکسل‌های آن 0.7 میکرون است که در هنگام ترکیب می‌تواند به قطر 1.4 میکرون افزایش یابد که این کار باعث می‌شود تا نور بیشتری توسط لنز جذب شود و عکس های روشن‌تر و شفاف‌تری ثبت شوند. حسگر ۶۴ مگاپیکسلی گوشی در پشت لنز f/1.8 جای گرفته اما فاقد سیستم لرزشگیر اپتیکال تصویر است.

صفحه نمایش گوشی شیائومی سیوی - چیکاو

دوربین بعدی دارای لنز ۸ مگاپیکسلی فوق عریض 120 درجه با دیافراگم f/2.2 است و آخرین مورد در ماژول پشتی نیز  یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی است. برای عکس‌های سلفی، شیائومی سیوی مجهز به یک دوربین 32 مگاپیکسلی با لنز فوکوس خودکار است.

گوشی شیائومی سیوی از باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که طبق گفته شیائومی، اندکی بیش از 24 ساعت استفاده می‌شود. پس از آن، به لطف پشتیبانی از شارژ سیمی ۵۵ وات، می‌توان آن را در مدت زمان۴۵ دقیقه به طور کامل شارژ کرد.

این تلفن دارای بلندگوهای استریو با پشتیبانی Dolby Atmos و گواهینامه صوتی Hi-Res است. با این حال، فقط درگاه USB-C برای هدفون‌های سیمی وجود دارد.

شیائومی از طراحی نازک و سبک بودن گوشی سیوی بسیار خرسند است و به آن افتخار می‌کند. به گفته شیائومی، گوشی سیوی حدود ۷ میلی متر ضخامت دارد و وزن آن نیز ۱۶۶ گرم است که نگه داشتن آن با یک دست و دسترسی به تمام برنامه‌ها و کلیدهای فیزیکی آن آسان و راحت است. این گوشی با عرض ۷۱.۵ میلی متر و یک دارا بودن لایه مات نرم بر روی شیشه پشتی، باعث می‌شود که از دست سر نخورد.

ویژگی های گوشی شیائومی سیوی - چیکاو

پیش فروش گوشی سیوی شیائومی در چین از امروز آغاز می‌شود و از 30 سپتامبر (۸ مهرماه ۱۴۰۰) (پنجشنبه) از طریق انواع کانال‌های آنلاین و آفلاین در دسترس خواهد بود. هزینه پیکربندی پایه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۲۶۰۰ یوآن (۴۰۰ دلار آمریکا، ۳۴۵ یورو یا ۳۰۰۰۰ روپیه هند) خواهد بود. کاربران می‌توانند این گوشی را با فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی را با قیمت ۳۰۰ یوان بیشتر به دست آورند. مدل کامل نیز با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی نیز ۳۲۰۰ یوآن (حدود ۴۹۵ دلار آمریکا) قیمت خواهد داشت.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.